Kiedy należy wdrożyć:
- Firma jest na etapie stabilnego rozwoju, konieczne jest jednak systemowe wsparcie wszelkich inicjatyw w obszarze ZKL;
- Istnieje potrzeba nagradzania pracowników za ich efektywność na bazie jasnych i czytelnych kryteriów;
- Specyfika realizowanych zadań wymaga ciągłego rozwoju kompetencji i doskonalenia zawodowego;
- Nie wiemy, jakie kompetencje rzeczywiście warunkują efektywną realizację postawionych zadań;
- Potrzebne jest wypracowanie jednolitej płaszczyzny analizy potrzeb szkoleniowo – rozwojowych dla wszystkich pracowników w organizacji.
Podejmowane działania:
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
Konsultacje wdrożeniowe, weryfikacja potrzeb i dotychczasowych rozwiązań funkcjonujących w firmie |
Raport otwarcia z określeniem precyzyjnych celów wdrożenia procesu stałego zarządzania efektywnością (Smart Performance Management - SPM) |
Weryfikacja zakresu ocenianych kompetencji i wskaźników efektywności |
Gotowe opisy kompetencji i KPI |
Przygotowanie narzędzi umożliwiających stały monitoring i wymianę informacji zwrotnych |
Narzędzia umożliwiające stały monitoring efektywności i wymianę informacji zwrotnych |
Przygotowanie użytkowników (materiały edukacyjne dla kadry menedżerskiej i pracowników) |
Pracownicy i kadra menedżerska gotowa do wdrożenia SPM w swoim obszarze działalności. |
Wsparcie w procesie monitoringu i wymiany informacji zwrotnych z zakresu potencjału i efektywności pracowników (konsultacje bezpośrednie lub zdalne)* |
Zapewnienie wsparcia wdrożeniowego. |
Analiza zbiorcza wyników i przygotowanie firmowego planu działań rozwojowych. |
Systemowe plany działań rozwojowych ukierunkowane na wzmocnienie potencjału i efektywności pracowników. |
Nasze zasoby:
- Indeks kluczowych wskaźników efektywności (KPI-Index);
- Mapa Kompetencji© wraz z narzędziami oceny (skale obserwacyjne, kwestionariusz);
- Gotowe arkusze monitoringu z możliwością dostosowania do potrzeb organizacji;
- Wskazówki rozwojowe przydatne do planowania procesu rozwoju;
- Opis procedur;
- Materiały informacyjne i szkoleniowe.
Rezultaty i korzyści:
- Stałe informacje o rzeczywistym poziomie efektywności pracowników i zespołów;
- Usystematyzowanie działań ukierunkowanych na zwiększenie poziomu efektywności pracowników i zespołów;
- Rozwój wysokoefektywnej kultury pracy w organizacji.
Studium przypadku
Sieć restauracji działająca na terenie całej Polski potrzebowała rozwiązań umożliwiającego stały monitoring poziomu efektywności poszczególnych placówek wychodzący poza proste wskaźniki finansowe.
Wynikało to z potrzeby budowy silnej rynkowo marki i kształtowania jednolitej pro-klienckiej kultury pracy. Zdecydowano się wypracować szereg kluczowych dla różnych ról wskaźników efektywności oraz stałe wzmacnianie potencjału kompetencyjnego pracowników.
Wprowadzono mi.in. macierz potencjału (nine box), oraz system OKR’sów. Już rok po wdrożeniu rozwiązania i przygotowaniu pracowników znacząco poprawiły się główne wskaźniki biznesowe firmy dzięki czemu Zarząd zdecydował się na istotne zwiększenie premii motywacyjnych.
Kolejne kroki:
- Zadzwoń lub wypełnij formularz.
- Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
- Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
- Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.