ZAŁOŻENIA:
- Grywalność (czyli wysoki tzw. fun factor) – żeby zapewnić wysoką motywację do zaangażowania się w poszczególne zadania
- Wyjaśnienie świata (tzw. knowledge factor) – uczestnicy obserwując przebieg gry i podążając za omówieniami trenera mają łatwość w dostrzeżeniu mechanizmów, zjawisk, które wpływają na ich pracę a trudno je uchwycić z poziomu codziennych obowiązków
- Zapewnienie doświadczeń (experience factor) – uczestnicy mają poczuć na sobie, które rozwiązania działają, które drogi są skuteczne, a które nie. To doświadczenie będzie utrwalało nową wiedzę i umiejętności pozwalając na wprowadzenie celowych zmian w swoim zachowaniu.
W projekcie tym uczestniczą zespoły działające na tym samym rynku i mające skorelowane ze sobą cele do osiągnięcia. Celem nadrzędnym dla zespołów jest tutaj zdobycie jak największego udziału w rynku. Każdy zespół składa się z różnych grup zadaniowych, z których każda zajmuje inne miejsce w strukturze organizacyjnej zespołu i ma inną rolę do spełnienia z tego wynikającą.
Występujący w tym projekcie podział uczestników na zespoły oraz zachodzące między nimi procesy i relacje będą nawiązywały bezpośrednio do trzech działów i ich przedstawicieli uczestniczących w tym programie oraz zachodzących między nimi relacji w codziennym środowisku biznesowym. Każdy z zespołów, a także każda z grup, na które są one podzielone, dysponuje innymi informacjami oraz posiada inną perspektywę widzenia sytuacji i celu wykonywanego zadania.
ZASTOSOWANIE:
- przekazywanie jasnych instrukcji
- monitorowanie procesu realizacji zadań
- podejmowanie szybkich i trafnych decyzji
- zarządzanie zmianą i sytuacjami kryzysowymi
- sprawna komunikacja i płynny przepływ informacji
- udzielanie informacji zwrotnych
- dzielenie się posiadana informacją i doświadczeniem.
- poczucie współodpowiedzialności za efekty wspólnego działania.
Projekt ukazuje potrzebę sprawnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi dla efektywności podejmowanych przez nie decyzji i działań. Projekt „Korporacyjny Kasparow” uzmysławia uczestnikom, że dopóki każdy z działów ma swoją wizję współpracy, dopóty będą się pojawiać obszary konfliktogenne.
METODOLOGIA:
- Ćwiczenie grupowe, interaktywne omówienie wniosków z przebiegu procesu