IDEA SZKOLENIA
Styl przywództwa stosowany przez liderów powinien uwzględniać kulturę pracy w firmie i stosowane metodyki w realizacji projektów. Jeśli kultura pracy w projektach IT oparta jest na metodykach zwinnych (np. scrum lub podobne) styl pracy lidera powinien być bliski filozofii „agile manifesto”. Jeśli stosowane są bardziej tradycyjne metodyki pracy w projekcie, przywództwo lidera projektu także powinno być zbieżne z taką kulturą. Przywództwa można się nauczyć, można je w sobie rozwinąć i kultywować. Wymaga to świadomości własnych walorów, uzdolnień lub cech, które sprawią, że znajdzie się odpowiedź na pytanie „Dlaczego inni ludzie mieliby za mną podążać?”
Cykl warsztatów „Droga do przywództwa” zawiera 11 modułów, które można w dowolny sposób zestawiać ze sobą w zależności od potrzeb firmy i uczestników.
Grupa docelowa
Kierownicy projektów, Scrum Masterzy, Product Menedżerowie.
Czas
- 2-6 dni w zależności od ilości modułów.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1
„Jak budować swój autorytet i zaufanie?”
- Czy jesteś liderem godnym zaufania?
- Budowanie relacji opartych na zaufaniu.
- Budowanie własnej wiarygodności w oczach wszystkich (bez wyjątku) pracowników.
- 13 zachowań dzięki, którym przywódca traci autorytet i zaufanie ludzi
Moduł 2
„Moje najlepsze strony”
- Odkrycie i nazwanie swoich najmocniejszych stron
- Identyfikacja własnych uzdolnień, zamiłowań
- Określenie swoich rdzennych (wrodzonych) kompetencji
- Jak wykorzystać swoje najmocniejsze strony w zarządzaniu oraz rozwoju swojej kariery
Moduł 3
„Mój styl przywódczy”
- Poznanie swojego stylu zarządzania
- Analiza mocnych i słabych stron swojego stylu
- Określenie wyzwań, które neutralizują słabości określonego stylu zarządzania
Moduł 4
„Komunikacja”
- W jaki sposób komunikować się z innymi ludźmi?
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Komunikacja pisemna (e-maile)
- Dawanie feedbacku
- Przyjmowanie feedbacku
Moduł 5
„Odkrywanie i rozwijanie talentów pracowników”
- Delegowanie zadań zgodnych z możliwościami i uzdolnieniami pracowników
- Stawianie wyzwań jako sposób na rozwijanie posiadanych uzdolnień
Moduł 6
„Budowanie odporności i wytrwałości pracowników”
- Jak reagować na błędy pracownika
- Jak pozytywnie podchodzić do niepowodzeń i porażek pracownika
- Co robić, aby budować motywację i wytrwałość pracownika w pokonywaniu przeszkód
- Jak wzmacniać siłę mentalną, optymizm i pewność siebie pracowników w trudnych sytuacjach.
Moduł 7
„Docenianie i wdzięczność”
- Za co doceniać pracowników?
- Kiedy i w jaki sposób wyrażać swoje uznanie dla pracowników?
- Jak wykorzystać docenianie, aby pozostali pracownicy nauczyli się czegoś nowego?
- Nagradzanie honorowe (pozamaterialne)
- E-motywacja – wykorzystywanie e-mail lub inne komunikatory w motywowaniu
Moduł 8
„Synergia w zespole”
- Kiedy tłum zamienia się w zespół?
- Jak integrować zespół złożony z indywidualistów?
- Zarządzanie różnorodnością w zespole
- Bariery współpracy i ich pokonywanie
Moduł 9
„Tworzenie idealnego miejsca pracy dla młodych pracowników”
- kształtują wpływają na wymagania generacji Y wobec firmy
- Mocne strony i wymagania pracowników z generacji Y
- Wykorzystanie koncepcji stanu flow do modelowania pracy dla pracowników z generacji Y
- Wzbogacanie treści zadań, aby praca była zabawą a zabawa była wyzwaniem
Moduł 10
„Przepływ informacji w zespole (rozproszonym)
- Usprawnianie przepływu informacji w zespole
- Kreatywność i zespołowe rozwiązywanie problemów
- Podejmowanie wspólnych decyzji w zespole
- Efektywne prowadzenie spotkań oraz spotkań wirtualnych zespołu
- Wykorzystanie komunikatorów w przepływie informacji
Moduł 11
„Konflikt w zespole”
- Fazy konfliktu
- Kroki rozwiązywania konfliktów w zespole
- Metody trzeciej strony
- Mediowanie w konflikcie
- Angażowanie pracowników do samodzielnego poradzenia sobie z konfliktem