IDEA SZKOLENIA
Lean to filozofia działania biznesowego wywodząca się z Japonii, która polega na nieustannym eliminowaniu marnotrawstw i dokonywaniu ciągłych usprawnień w każdym obszarze funkcjonowania organizacji.
Poziom SENSEI przeznaczony jest dla osób, które ukończyły szkolenie ADEPT i LIDER. Na poziomie SENSEI uczestnicy będą pracować nad budowaniem organizacji Lean z poziomu całej firmy (z uwzględnieniem otoczenia biznesowego) i scalania wszystkich procesów, które są w niej realizowane.
Poznają zasady rozwoju pracowników w nurcie Lean oraz nauczą się jak budować i kaskadować plany strategiczne z perspektywy całej organizacji. Jest to szkolenie dające wiedzę i umiejętności pozwalające na projektowanie procesów biznesowych, struktur zarządzania i powiązań rynkowych wzdłuż całego strumienia wartości (od klienta, który jest rzeczywistym inicjatorem procesów zachodzących w biznesie, poprzez działanie firmy aż do systemu jej dostawców).
Szkolenie na poziomie SENSEI daje kompetencje, które można wykorzystać by Lean został wykorzystany jako podstawa strategii funkcjonowania przedsiębiorstwa.
GRUPA DOCELOWA:
- Managerowie liniowi,
- Średnia kadra zarządzająca,
- Dyrektorzy, członkowie Zarządów.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Tworzenie strategii Firmy/Działu/Departamentu według metody Hoshin Kanri.
- Jak umiejętnie kaskadować strategię na działanie całej organizacji.
- W jaki sposób rozwijać kompetencję pracowników.
- Inicjowanie działań zmierzających do budowy kultury organizacyjnej opartej o ciągłe doskonalenie.
METODA:
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności (ćwiczenia, symulacje, eksperymenty edukacyjne, itp.).
Metoda warsztatowa zakłada maksymalny i aktywny udział uczestników przy zminimalizowaniu tradycyjnych sposobów przekazywania wiedzy.
Swoją wyjątkową skuteczność zawdzięcza:
- uczeniu się przez doświadczenie
- wytworzeniu osobistego zaangażowania
Warsztat bazuje na dynamice grupy i wykorzystaniu potencjału uczestników. Pomiędzy modułami szkolenia przewidziana jest praca wdrożeniowa dla uczestników szkolenia, by mogli w swoim środowisku pracy przetestować zdobyte umiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Budowanie kultury KAIZEN w organizacji.
- Czym jest kultura organizacyjna
- Czynniki kulturotwórcze
- Rola kadry managerskiej w budowaniu kultury organizacyjnej
2. Projektowanie długookresowej strategii firmy wg metody Hoshin Kanri.
- 7 kroków do Hoshin
- Planowanie strategiczne – perspektywa 5 lat
- Projektowanie celów rocznych
- Metody monitorowania realizacji strategii
- Włączanie wszystkich pracowników w realizację strategii
3. Kaskadowanie strategii w organizacji.
- Metoda catch ball
- System przepływu informacji – pętle komunikacyjne
4. Pomiary dotyczące realizacji strategii.
- Co, kiedy i jak mierzyć
- Wykorzystanie wyników pomiarów do korygowania planów strategicznych
5. Rozwój pracowników poprzez program Training Within Industry.
- umiejętność Instruowania Pracowników
- umiejętność doskonalenia Metod Pracy
- umiejętność budowy dobrych Relacji z Pracownikami
- umiejętność zapewniania Bezpieczeństwa Pracy
6. Budowanie postawy liderów wspierającej proces continous improvement.
- Przywództwo w Lean
- Zasada „odwróconej piramidy”
- Przywództwo służebne