Empowerment

21 lutego 2018
zdjęcie - Empowerment

    Lojalność klienta to złoty standard w biznesie. To nie to samo co satysfakcja konsumenta – usatysfakcjonowani  klienci niekoniecznie dokonają ponownego zakupu. Złotym Graalem biznesu jest zdecydowanie budowanie lojalności. Ale jest jedna pułapka. Nie zdobędziesz lojalnych klientów bez zaangażowanych pracowników.  

    Ludzie spędzają ponad 30% swojego czasu na zajęciach związanych stricte z ich pracą. Mówimy tu o czasie spędzanym z daleka od rodziny, przyjaciół oraz na innych aktywnościach. Badania z Instytutu Gallupa dowodzą, że 91% pracowników jest albo niezaangażowanych w swoją pracę, albo aktywnie niezaangażowanych, co oznacza, że po prostu jej nienawidzą.

    [reklama numer="1"]


    Główną przyczyną tych wyników jest fakt, że zarząd nie ufa swoim ludziom. I jest to bardzo przykre, ponieważ klienci chcą, żeby teraz się coś działo. A jeśli twoi pracownicy nie są upoważnieni do podejmowania jakichkolwiek decyzji, cały proces działania staje się znacznie bardziej zawiły, co bardzo szybko powoduje frustrację klientów. Wszyscy chcą wykonywać „dobrą robotę”, ale większość ludzi nie znajduje się w odpowiednich miejscach, więc muszą wykorzystywać swoje słabości jako główne atuty. Zarząd wybiera nieodpowiednich ludzi na nieodpowiednie stanowiska.

    „Empowerment. Odkryj ukrytą moc twoich pracowników!” to krótka książka z bardzo dobrym przesłaniem. Oto jej najważniejsze aspekty:

    • Upoważnienie – upoważnienie to po prostu pozwalanie ludziom na robienie tego, w czym są naprawdę dobrzy. Ludzie chcą wykonywać „dobrą robotę”, ale często się tego boją, ponieważ nie zostają do tego upoważnieni. Dzielenie się informacjami to kluczowy krok do stworzenia firmy, która jest w stanie sobie z tym problemem poradzić.
    • Niepewność pracy – czasem menedżerom wydaje się, że jeśli dadzą zbyt dużo władzy swoim ludziom, to przestaną oni pracować. Jednak niezależnie od sektora i posady, ludzie ciężko pracują, żeby chronić samych siebie. Zadaniem lidera jest stworzenie odpowiedniej wizji, dzięki której ludzie będą zdawali sobie sprawę, że jeśli nie będą wykonywać swoich obowiązków, to dostaną dodatkowe zadania, ponieważ firma non stop się zmienia i rozwija.
    • Autonomia – ludzie chcą autonomii i wolności, aby wykonywać dobrze swoją pracę. I tu pojawia się problem, ponieważ menedżerowie zwykle próbują trzymać ich na krótkiej smyczy. Sposobem, żeby to obejść jest zdefiniowanie oczekiwań w zakresie celów i wyników twoich ludzi. Każdy członek zespołu powinien mieć własną kartę wyników, na której zapisuje swoje codzienne zadania oraz ich wykonanie.
    • Zespoły – autor wspomina o samodzielnych zespołach. Należy zredukować hierarchię, a grupy powinny być małe i odpowiedzialne. Duże zespoły szybko stają się mniej wydajne, głównie przez bariery komunikacyjne. Natomiast te mniejsze są bardziej efektywne i powinny się składać z maksymalnie pięciu osób.

    Upoważnienie to coś, co może całkowicie zmienić naszą firmę, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystane. Ta książka stanowi świetny przewodnik po tym, co najważniejsze w tym procesie. Wprowadzenie nowej kultury firmy wymaga dużego nakładu pracy, ale jest to zdecydowanie warte swojej ceny.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    9 marca 2018
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    9 marca 2018
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    2 marca 2018
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    2 marca 2018
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    26 lutego 2018
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.