Love’em or Lose’em

2 marca 2018
zdjęcie - Love’em or Lose’em

    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba została odrzucona, odszedł z firmy i przyłączył się do konkurencji. Dzięki sprytowi Johna, konkurencji udało się wynegocjować kilkumiliardowy kontrakt.

    Nie każdy z nas jest Johnem, ale zastąpienie szczególnie uzdolnionych pracowników z dobrymi umiejętnościami zwykle kosztuje firmę 4-5 razy więcej, niż ich roczne wynagrodzenie; zdecydowanie więcej niż tradycyjnie podwojony dochód tej osoby. Co ma więc zrobić w takiej sytuacji menedżer? Dobra wiadomość jest taka, że istnieje mnóstwo strategii, które pomogą nam zatrzymać pracowników przy sobie.

    W piątym wydaniu bestsellera, Kaye i Jordan-Evans zaznaczają, że w zachęcaniu pracowników do pozostania w firmie nie chodzi tylko o pieniądze. Tak, powinniśmy wypłacać im sprawiedliwe i konkurencyjne sumy, ale to nie to sprawi, że pozostaną przy nas. To, co im najbardziej służy to wsparcie i docenianie tego, co dla nas robią.

    Według metod przedstawionych w podręczniku, kiedy John poprosił o podwyżkę, jego szef powinien był powiedzieć: „Nie wiem, ale sprawdzę czy byłoby to możliwe”. Następnie, powinien dowiedzieć się, czy John potrzebuje czegokolwiek innego poza podwyżką. Więcej wolnego lub elastycznego czasu pracy, bardziej spersonalizowanego miejsca pracy – istnieje wiele rzeczy pożądanych przez pracowników, które menedżerowie mogą bez problemu załatwić. Podwyżka jest symbolem szacunku dla wykonywanej pracy, ale istnieją też inne sposoby  na jego udowodnienie, niezwiązane z aspektem finansowym.

    „Love’em or Lose’em” zaopatruje nas w łatwe, kreatywne pomysły na to, jak wyrazić sympatię, szacunek i docenić naszych pracowników. Oczywiście, strategie ich zatrzymania to również strategie zaangażowania. Jak zaznaczają autorzy, ludzie, którzy „odchodzą ale zostają”, czyli swój wysiłek ograniczają do minimum, mogą być równie szkodliwi jak ci, którzy fizycznie nie są już obecni w firmie.

    A więc jaki jest główny powód, dla którego pracownicy odchodzą? Autorzy przeprowadzają złożone badanie, które udowadnia, że to złe relacje z szefem jak do tej pory stanowią główną przyczynę rezygnacji. 3 z 4 pracowników zgłasza, że to on jest najgorszą i najbardziej stresującą częścią ich pracy i 65% z nich twierdzi, że wolałoby nowego szefa zamiast podwyżki. Książka zawiera więc rozdział zatytułowany „Jerk: Don’t Be One”, który uczy menedżerów, jak polepszyć swoje stosunki z podwładnymi.

    „Ludzie ostrzegali nas, żebyśmy nie publikowali tego rozdziału albo przynajmniej zrezygnowali z tego tytułu” mówią autorzy. Jacy konsultanci są na tyle szaleni, że nazywają swoich klientów głupcami? Ale ostatecznie menedżerowie nie sprzeciwili się temu rozdziałowi: przetrawili go. Co jak co, ale nikt nie chce być uznawany za głupca. To, jak postrzegają nas inni ludzie liczy się dla nas w mniejszym lub większym stopniu.

    Dzięki książce możemy wypełnić mały test pokazujący jak blisko nam jest do takiej osoby: to świetne ćwiczenie na szczerość z samym sobą. Autorzy mówią: „Poważnie podejdź do wyników tego testu. Poproś, aby spojrzeli na nią twoi koledzy z pracy i dali ci informację zwrotną (jeśli nie masz żadnych kolegów, to może o czymś świadczyć).

    „Love’em or Lose’em” uczy menedżerów, aby odkryli swoją kreatywną i ludzką stronę. Pokazuje, jak być bardziej elastycznym i od czasu do czasu zaginać pewne zasady. Zmusza do refleksji i umożliwia lepsze zorganizowanie swojego życia zawodowego.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    9 marca 2018
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    9 marca 2018
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    2 marca 2018
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    2 marca 2018
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    26 lutego 2018
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.