Od dobrego do wielkiego

5 lutego 2018
zdjęcie - Od dobrego do wielkiego
    Aby odnaleźć klucz do sukcesu, zespół badawczy Collinsa, składający się z 21 naukowców, w trakcie pięcioletniego projektu przeanalizował około 6 000 artykułów, stworzył ponad 2 000 stron transkrypcji wywiadów  oraz 384 megabajtów danych komputerowych. Rezultaty mogą zaskoczyć wielu czytelników, a niektórych nawet zmartwić.

    Wyzwanie – „Built to Last”, definiujące badanie na temat zarządzania z lat dziewięćdziesiątych, pokazało, jak największe firmy z upływem czasu zaczęły triumfować nad innymi oraz jak długoterminowe wyniki mogą zostać zawarte w DNA przedsiębiorstwa od samych początków jego istnienia. Ale co z firmami, które nie rodzą się z dobrym DNA? Jak dobre, przeciętne, a nawet słabe firmy zyskują nieustającą świetność?

    Badanie – nasuwa się tu pytanie, które już od lat krążyło po głowie autora. Czy istnieją firmy, które przeciwstawiają się grawitacji i przekształcają długotrwałą przeciętność w długotrwałą wyższość i przewagę? I jeśli tak, to jakie są uniwersalne cechy charakterystyczne, które powodują, że dobre firmy stają się świetne?

    Standardy – przy użyciu wskaźników referencyjnych, Collins i jego zespół badawczy zidentyfikowali zestaw elitarnych firm, którym udało się uzyskać wysokie wyniki i utrzymać je na tym samym poziomie przez co najmniej 15 lat. Brzmi wspaniale. Po gwałtownym skoku, te „kwitnące” przedsiębiorstwa wygenerowały skumulowaną stopę zwrotu z akcji, która przebiła rynek giełdowy średnio 7 razy w ciągu 15 lat, osiągając wynik lepszy niż dwukrotność wyników uzyskanych przez indeks złożony największych światowych firm, takich jak Coca-Cola, Intel, General Electric i Merck.
    Porównania – zespół badawczy zestawił ze sobą te „kwitnące” firmy z ostrożnie dobraną grupą przedsiębiorstw, którym, nie udało się przeskoczyć z dobrego poziomu na ten najlepszy. Jaka była między nimi różnica? Dlaczego jedna grupa firm odniosła tak spektakularny sukces, a pozostałe były tylko „dobre”?

    W ciągu pięciu lat, naukowcy w swoim badaniu przeanalizowali historię wszystkich 28 spółek. Po spędzeniu godzin na odczytywaniu masy danych i tysięcy stron wywiadów, Collins i jego zespół odkryli kluczowe wyznaczniki sukcesu, które sprawiły, że niektóre firmy go osiągnęły, a niektóre nie.

    [reklama numer="1"]
     
    Wyniki – rezultaty badania „Od dobrego do wielkiego” mogą zaskoczyć wielu czytelników i rzucić światło na praktycznie każdy obszar strategii zarządzania. Wyniki te składają się z pięciu punktów: Liderzy Piątego Stopnia (zespół badawczy był bardzo zaskoczony tym, że istnieje pewien rodzaj przywództwa, który jest wymagany, aby doprowadzić do sukcesu firmy); Koncepcja Jeża (aby dotrzeć od dobrego do wielkiego, należy przekraczać kompetencje); Kultura Dyscypliny (kiedy połączymy kulturę dyscypliny z etyką przedsiębiorczości, otrzymamy magiczną alchemię dobrych wyników); Akceleratory Technologii („kwitnące” firmy w inny sposób myślą o roli technologii); Koło Zamachowe i Błędne Koło Powiązań (ci, którzy uruchamiają radykalne programy zmian i przeprowadzają bolesną restrukturyzację, najprawdopodobniej poniosą porażkę podczas próby wkroczenia na wyższy poziom).
    „Niektóre z kluczowych koncepcji rozpoznanych w trakcie badania”,  komentuje Jim Collins, „są sprzeczne z naszą nowoczesną kulturą i mogą zmartwić wielu ludzi”. Prawdopodobnie tak będzie, ale kogo stać na zlekceważenie takich wyników?

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    9 marca 2018
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    9 marca 2018
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    2 marca 2018
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    2 marca 2018
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    26 lutego 2018
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.