Tworzenie modeli biznesowych

26 lutego 2018
zdjęcie - Tworzenie modeli biznesowych

    Czy poważnie rozważasz prowadzenie własnej firmy? Czy środowisko, w jakim rozwija się twój biznes uległo radykalnej zmianie? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na co najmniej jedno z tych pytań, powinieneś sięgnąć po książkę „Tworzenie modeli biznesowych”.

    Nie jest to typ książki, którą przeczytasz raz i odłożysz na półkę. Jest to lektura, do której można nieustannie się odnosić. Zawiera mnóstwo narzędzi, które pomogą ci zrozumieć, zaprojektować, zmodyfikować i zastosować modele biznesowe.

    Tworzenie takich modeli opiera się na dziewięciu elementach, które należy przyswoić przed rozpoczęciem działania: Segmenty Klientów (CS): kim są twoi klienci i dlaczego od ciebie kupują? Jaki jest twój archetyp klienta. Dokładnie poznaj i zrozum swoich klientów. Propozycja Wartości (VP): Jaki produkt/usługę tworzysz i dla kogo? Jakie potrzeby zaspokajasz? Jakie problemy rozwiązujesz? Kanały (CH): Jak twój produkt/usługa trafia do klientów?

    Czy twój kanał dystrybucji jest wirtualny czy fizyczny? Relacje z klientami (CR): Jak zamierasz zdobyć i utrzymać klientów przy sobie? Jak chcesz zwiększyć bazę klientów? Źródła Przychodów (RS): Jak zamierzasz zarabiać pieniądze? Na jakie wartości zwracają uwagę twoi klienci? Kluczowe Źródła (KR): Czego potrzebujesz, aby twoja firma dobrze funkcjonowała? Jakie są podstawowe elementy, których potrzebujesz? Ludzie? Finansowanie? Magazynowanie? Lista klientów? Kluczowe Działania (KA): jakie działania musisz podjąć, aby kierować biznesem? Jakie są tego najważniejsze aspekty? Kluczowi Partnerzy (KP): jakie działania prowadzą twoi partnerzy? Co dzięki nim zyskujesz? Struktura Kosztów (CS): jakie są stałe i zmienne koszty prowadzenia biznesu? Jakie działania kosztują cię najwięcej? Kiedy zrozumiesz te dziewięć elementów, należy odpowiedzieć na zestaw pytań i odpowiedzi umieścić na Płótnie Tworzenia Modelu Biznesowego.

    Książka została podzielona na sekcje, które w systematyczny sposób pozwalają ci rozwijać twój model biznesowy. Istnieją trzy różne typy przedsiębiorstw: zajmujące się relacjami z klientami, innowacyjne i infrastrukturalne, a korporacja może być więcej niż tylko jednym z nich. Każdy ze wspomnianych w książce modeli biznesowych jest dokładnie opisany na podstawie studium przypadku, a czytelnik sam wybiera który z nich jest odpowiedni dla jego firmy.
    Książka jest przepełniona informacjami, dzięki którym każda koncepcja opracowana przez autorów jest przejrzyście wyjaśniona. Informacje te podawane są w małych dawkach, występuje też dużo ilustracji, więc czytelnik może spokojnie przetrawić wszystko, czego się dowiedział. Dodatkowo, podręcznik pokazuje, jak zaprojektować swój własny model biznesowy i rozwinąć strategię naszej firmy.

    [reklama numer="1"]

    Autorzy radzą, aby przeczytać tę książkę raz, a potem kolejny, sekcja po sekcji, odpowiadając na pytania stawiane po każdej z nich. Dzięki temu będziemy nadążać za całym procesem i po głębokiej analizie skończymy naszą książkę ze stworzonym modelem biznesowym.

    „Tworzenie modeli biznesowych” to idealna pozycja dla osób startujących z nowym pomysłem na firmę, a także dla tych, którzy pragną zmienić coś w już istniejącym przedsiębiorstwie. Nie warto jej czytać tylko po to, aby uzyskać nową garść informacji, ale po to, aby podjąć konkretne działania.   

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    9 marca 2018
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    9 marca 2018
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    2 marca 2018
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    2 marca 2018
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    26 lutego 2018
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    [mautic type="focus" id="2"]

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.