IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.
Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.
Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.
Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?
- ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
- dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
- można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
- zakres ubezpieczenia CARGO
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
- zakres odpowiedzialności spedytora
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
- plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.
4. Pytania, dyskusja
1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?
- ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
- dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
- można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
- zakres ubezpieczenia CARGO
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
- zakres odpowiedzialności spedytora
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
- plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.
4. Pytania, dyskusja
1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?
- ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
- dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
- można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
- zakres ubezpieczenia CARGO
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
- zakres odpowiedzialności spedytora
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
- czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
- czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
- plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
- instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora
3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.
4. Pytania, dyskusja