Transport i spedycja międzynarodowa i krajowa przewozy drogowe Konwencja CMR, Prawo przewozowe

Szkolenie dla spedytorów i logistyków

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete
Szkolenia transport drogowy skierowane są do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru
Szkolenie dla spedytorów i logistyków porządkujące wiedzę na temat prawnych aspektów ich pracy. Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym. Zapraszamy na szkolenie CMR i prawo przewozowe.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.

Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.

Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.

Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.
 
Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

 

Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.

Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.
 
Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?

2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu,  że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).

  • podstawy prawne,
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik,    a co odbiorca (oraz spedytor),
  • przykłady praktyczne,
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.

4. Pytania, dyskusja

1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?

2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu,  że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).

  • podstawy prawne,
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik,    a co odbiorca (oraz spedytor),
  • przykłady praktyczne,
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.

4. Pytania, dyskusja

1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?

2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

3. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).

  • podstawy prawne,
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
  • przykłady praktyczne,
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.

4. Pytania, dyskusja

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Konwencja CMR a prawo przewozowe
  • Konwencja CMR co reguluje
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów
  • Konwencja CMR 2019
  • Prawo przewozowe
  • Szkolenia transport drogowy

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Szkolenie dla spedytorów i logistyków porządkujące wiedzę na temat prawnych aspektów ich pracy. Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym. Zapraszamy na szkolenie CMR i prawo przewozowe.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie pozwala wyjaśnić specyficzne pojęcia występujące wyłącznie w transporcie morskim (między innymi: rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy temat obiegu dokumentów oraz rolę konosamentu (Bill of lading). Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów, konosament.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Excel w praktyce - poziom średniozaawansowany – najczęściej wykorzystywane funkcje
Nasze szkolenie Excel średniozaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.