Zarządzanie procesami logistycznymi

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete
Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
Zarządzanie procesami logistycznymi szkolenie uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej a także wymianą doświadczeń między uczestnikami szkolenia.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Cel szkolenia:

Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:

Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

Cel szkolenia:
Szkolenie  „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:

  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
  • waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
  • znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
  • wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
  • mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.

Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • poziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki  – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie  (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji  w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)

  • wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
  • rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
  • cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
  • struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
  • zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
  • podstawowe cele zarządzania procesami w firmie

2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)

  • różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
  • zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
  • podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
  • zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
  • kryteria oceny procesów logistycznych w firmie

3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)

  • prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
  • horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
  • proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
  • planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
  • relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce

4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)

  • analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
  • uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
  • podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
    • ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
    • minimalna wielkość partii (MOQ)
    • metoda „partia na partię” (LFL)
    • metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
    • metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
    • metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
  • koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
  • dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie

5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)

  • podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
  • spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
  • proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
  • mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
  • roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
  • koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji

6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)

  • SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
  • konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
  • integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
  • czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
  • Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw

7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)

  • wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
  • wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
  • C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
  • mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • łańcuch dostaw szkolenie
  • zarządzanie procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie
  • System logistyczny
  • Proces logistyczny schemat
  • Zadania logistyki
  • Proces logistyczny
  • Podział procesów logistycznych

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Szkolenie dla spedytorów i logistyków porządkujące wiedzę na temat prawnych aspektów ich pracy. Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym. Zapraszamy na szkolenie CMR i prawo przewozowe.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie pozwala wyjaśnić specyficzne pojęcia występujące wyłącznie w transporcie morskim (między innymi: rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy temat obiegu dokumentów oraz rolę konosamentu (Bill of lading). Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów, konosament.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Excel w praktyce - poziom średniozaawansowany – najczęściej wykorzystywane funkcje
Nasze szkolenie Excel średniozaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.