IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Cel szkolenia:
Szkolenie „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
- waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
- znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
- wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
- mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.
Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
- MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
(decyduje kolejność zgłoszeń)
Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
Cel szkolenia:
Szkolenie „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
- waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
- znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
- wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
- mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.
Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.
Cel szkolenia:
Szkolenie „zarządzanie procesami logistycznymi” pozwoli uczestnikom poznać i utrwalić wiedzę na temat m.in. następujących zagadnień:
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmach i łańcuchach dostaw,
- waga odpowiedniej struktury organizacyjnej logistyki w firmie dla realizowania strategii logistycznej firmy istotę integracji procesów informatycznych z przepływami rzeczowymi w łańcuchach dostaw
- znaczenie relacji z klientami i dostawcami dla efektywnego i skutecznego zarządzania procesami w firmie,
- wpływ dostępu do bieżącej informacji dotyczącej realizowanych procesów a poziom efektywnego zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw
- mierniki efektywności i skuteczności zarządzania procesami logistycznymi.
Szkolenie zarządzanie procesami logistycznymi uzupełniane jest zadaniami do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej polskiej oraz zagranicznej, a także wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
Grupa dedykowana:
Adresatami szkolenia są pracownicy działów logistyki (zaopatrzenia, planowania, dystrybucji itp.) oraz osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy związanej z funkcjonowaniem procesów logistycznych w firmie.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)
- wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
- rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
- poziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
- struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
- zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
- podstawowe cele zarządzania procesami w firmie
2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)
- różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
- zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
- zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
- kryteria oceny procesów logistycznych w firmie
3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)
- prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
- horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
- proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
- planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
- relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce
4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)
- analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
- uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
- podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
- ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
- minimalna wielkość partii (MOQ)
- metoda „partia na partię” (LFL)
- metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
- metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
- metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
- koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
- dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie
5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)
- podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
- spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
- proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
- mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
- roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
- koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji
6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)
- SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
- konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
- integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
- czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
- Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw
7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)
- wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
- wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
- C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
- mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie
1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)
- wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
- rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
- cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
- struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
- zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
- podstawowe cele zarządzania procesami w firmie
2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)
- różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
- zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
- zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
- kryteria oceny procesów logistycznych w firmie
3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)
- prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
- horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
- proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
- planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
- relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce
4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)
- analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
- uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
- podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
- ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
- minimalna wielkość partii (MOQ)
- metoda „partia na partię” (LFL)
- metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
- metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
- metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
- koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
- dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie
5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)
- podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
- spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
- proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
- mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
- roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
- koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji
6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)
- SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
- konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
- integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
- czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
- Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw
7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)
- wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
- wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
- C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
- mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie
1. Wprowadzenie do zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min)
- wybrane definicje procesów biznesowych – różne punkty widzenia na procesy realizowane w firmie
- rodzaje procesów realizowanych w firmie – procesy zarządcze, wykonawcze i wspierające
- cpoziomy realizacji procesów w firmie – strategiczny, taktyczny i operacyjny
- struktura procesu biznesowego – właściciele procesów i ich charakterystyka
- zasoby niezbędne dla realizacji procesu biznesowego
- podstawowe cele zarządzania procesami w firmie
2. Logistyka a procesy logistyczne i ich miejsce w firmie (90min.)
- różne spojrzenie na rolę logistyki – podstawowe zadanie logistyki w firmie
- zarządzanie logistyczne vs zarządzanie logistyką w firmie
- podstawowe procesy logistyczne realizowane w firmie
- zarządzanie procesami logistycznymi vs zarządzanie funkcjami logistycznymi w firmie
- kryteria oceny procesów logistycznych w firmie
3. Procesy prognozowania i planowania w logistyce w firmie (90min)
- prognoza, plan, harmonogram i projekt w logistyce
- horyzonty planowania logistycznego – planowanie strategiczne, średniookresowe i krótkoterminowe
- proces planowania sprzedaży i operacji w firmie
- planowanie zapotrzebowania materiałowego i potrzeb dystrybucji w firmie
- relacje pomiędzy prognozą, planem i harmonogramem w logistyce
4. Procesy zarządzania zapasami w firmie (135min)
- analiza zapasów w firmie ABC/XYZ
- uzupełnianie zapasów w firmie – przesłanki racjonalnego zarządzania zapasami: kiedy i ile zamówić
- podstawowe metody uzupełniania zapasów – wyznaczanie wielkości partii dostawy
- ekonomiczna wielkość zamówienia (EOQ)
- minimalna wielkość partii (MOQ)
- metoda „partia na partię” (LFL)
- metoda stałego cyklu zamawiania (POQ)
- metoda zamawiania na stały okres (FOQ)
- metoda dwuskrzynkowa (two-bin system)
- koszty związane z uzupełnianiem i utrzymywaniem zapasów w firmie
- dobre praktyki zarządzania zapasami w firmie
5. Procesy magazynowe „door-to-door” w firmie (135min.)
- podstawowe strefy w systemie magazynowym – podstawowe procesy realizowane w poszczególnych strefach magazynowych
- spiętrzenia dzienne, miesięczne i roczne przepływów w magazynie – elastyczność systemu magazynowego
- proces kompletacji w systemie magazynowym – cele, sposoby realizacji, wady, zalety, koszty i kierunki racjonalizacji procesu
- mierniki oceny efektywności i skuteczności procesu kompletacji
- roczne koszty eksploatacyjne systemu magazynowego – składowe kosztu eksploatacyjnego
- koszt przejścia jednostki ładunkowej przez system magazynowy – praktyczny sposób kalkulacji
6. Procesy w łańcuchach dostaw (90min.)
- SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model procesów występujących w łańcuchach dostaw
- konkurencyjny model procesów występujących w łańcuchach dostaw GSCF – Global Supply Chain Forum
- integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
- czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
- Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w firmie i łańcuchach dostaw
7. Mierniki zarządzania procesami w firmie i łańcuchach dostaw (90min.)
- wskaźnik rotacji zapasów – uniwersalny wskaźnik łączący procesy zaopatrzeniowe i sprzedażowe w firmie
- wskaźnik pokrycia (wystarczalności zapasów) na określony czas
- C2C – czas cyklu gotówka-gotówka – szybkość zwrotu pieniądza zainwestowanego w zapasy
- mierniki jakościowe zarządzania zapasami – dostawa doskonała, mierniki oceny pracy menedżera logistyki w firmie