Zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym

REKLAMACJA, RĘKOJMIA, GWARANCJA - aspekty prawne

Szkolenia - prawo onlineotwartezamkniete

Reklamacja, rękojmia, gwarancja – aspekty prawne. Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym. Zapraszamy na szkolenie zawieranie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości.

I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.

Celem szkolenia jest zaznajomienie z kluczowymi pojęciami z zakresu prawa gospodarczego oraz omówienie zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym.

Szczególny nacisk kładziony jest na kwestie związane z badaniem wiarygodności kontrahenta, właściwym zabezpieczaniem kontraktów, a także wprowadzaniem rozwiązań globalnych w firmie, dotyczących umów. Szkolenie adresowane jest w szczególności do tych klientów, którzy udzielają kredytów kupieckich.

UCZESTNICY BĘDĄ POTRAFILI:

  • zawierać umowy sprzedażowe,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje (szkolenia reklamacje),
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak
  • potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich,

SZKOLENIE POLECAMY:

  • osobom odpowiedzialnym za sprzedaż w przedsiębiorstwie,
  • pracownikom działów handlowych i działów zamówień,
  • pracownikom działu obsługi klienta,
  • wszystkim osobom, które w swojej pracy spotykają się z problemami wynikającymi z realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).


Problematyka rękojmi, wad, gwarancji (szkolenia reklamacje)

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Relacje pomiędzy sprzedawcami pośrednimi a sprzedawcami finalnymi w związku z zaspokojeniem roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem roszczeń regresowych (hurtownik, producent, pośrednik itp.).
  • Przedawnienie.
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu.
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej.
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, możliwość badania akt rejestrowych spółek…).
  • Odpis z KRS jako „dowód osobisty” przedsiębiorcy. Szczegółowa analiza odpisu z KRS.
  • Rodzaje umów, zasady oznaczania stron umowy, miejsca i czasu zawarcia. Czy podpisy na umowach powinny być czytelne?
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Rodzaje pełnomocnictw oraz analiza ich treści. Czy pełnomocnik odpowiada za zobowiązania wynikające z zawieranych przez niego umów.
  • Co to jest prokura, rodzaje prokury.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione. Czy każda taka umowa jest nieważna.
  • Elementy każdej umowy w obrocie gospodarczym.
  • Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego: odsetki ich rodzaje, kary umowne, wina a przyczyna, zwłoka, opóźnienie.
  • Najczęściej popełniane błędy przy pisaniu umów.
  • Jak sporządzić aneks do umowy (praca z dokumentem).
  • Zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym (weksel, gwarancje bankowe, akredytywa).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Umowy w obrocie gospodarczym
  • Umowy gospodarcze
  • Formy zawierania umów
  • Podstawowe rodzaje umów w obrocie gospodarczym
  • Umowy w obrocie towarowym

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - prawo

HR BUSINESS PARTNER oprócz wiedzy HR-owej musi się także dobrze poruszać w obszarze przepisów prawa pracy, gdyż w wielu działaniach prowadzonych przez HR BP nie da się od nich uciec. HR BP uczestniczy w procesach podwyżkowych, nakładaniu kar porządkowych, czy działaniach mających na celu przeciwdziałanie dyskryminacji oraz mobbingowi, a tu także nie da się uciec od przepisów prawa pracy.

Termin szkolenia online wkrótce.

Z inicjatywy uczestników naszych szkoleń powstał autorski, unikalny warsztat podczas którego omówione zostaną procedury wywłaszczania oraz ograniczania praw do nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii formalnych postępowań oraz wycen nieruchomości.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie nowych instrumentów, jakie pracodawcy mogą wykorzystać w celu optymalizacji kosztów zatrudnienia. Instrumenty te dotyczą tak redukcji zatrudnienia (zwolnień), jak też obniżenia wysokości wynagrodzeń pracowników.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.