IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Jeszcze kilka tygodni temu mogliśmy słyszeć o rynku pracownika, próbie pozyskania najlepszych talentów z rynku, szukaniu perełek i rozpieszczaniu pracowników aby zostali z nami jak najdłużej.
Choć sytuacja odwróciła się o 180 stopni, to wizerunek pracodawcy nadal budujemy – komunikując się czy też nie, budujemy swoją pozycję jako bezpieczny, otwarty pracodawca lub całkowicie odwrotnie.
Dlatego ten czas powinniśmy maksymalnie wykorzystać do przygotowania planu działań, niezależnie od budżetu jaki posiadamy. Po pierwsze, kandydaci i pracownicy oczekują od nas transparentności w komunikacji, po drugie, jest to idealny czas na uporządkowanie działań i zaplanowanie kolejnych aktywności, zgodnych z tożsamością naszej firmy.
Employer branding to nie tylko rekrutacja – to także sposób w jaki mówimy o sytuacji biznesowej firmy, jak wspieramy pracowników podczas pracy zdalnej, jak się o nich troszczymy i jak się rozstajemy.
Gdy sytuacja się uspokoi a wszyscy wrócą do biur, w dużej mierze od HRu zależy w jakiej kondycji wrócą pracownicy. Od HRu także zależy jak firma będzie oceniana na zewnątrz, bo chcąc nie chcąc każdy ma możliwość wypowiadania się na temat pracodawcy niezależnie od czasu i sytuacji na rynku.
Dla kogo jest szkolenie?
- dla osób, które zaczynają swoją karierę w employer brandingu i chcą uporządkować wiedzę
- dla pracowników HR, którzy chcą zobaczyć co robią inne firmy i z kogo warto brać przykład
- dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- dla managerów, którzy chcą zrozumieć korelacje między rekrutacją, candidate experience a całym employer brandingiem
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:
- Określać kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu
- Przygotowywać się do tworzenia firmowej strategii Employer Brandingowej
- Określić cele działań pracodawcy oraz grupę docelową swoich działań
- Wykorzystać persony do budowania skutecznej strategii komunikacji pracodawcy
- Określić wyróżniki (EVP) organizacji
- Wykorzystać proces rekrutacji do budowy relacji z kandydatmi
- Dobrać kanały komunikacji employer brandingowej online i offline w zależności od budżetu
- Tworzyć kontent na social mediach (LinkedIn, Facebook, YouTube)
- Włączyć do komunikacji influencerów (blogerów, youtuberów et.)
- Mierzyć i monitorować swoje działania
Metody pracy:
- Zadania i ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Omówienie przykładów rynkowych
- Case study z rynku
- Dyskusje grupowe
- Samodzielne opracowywanie rozwiązań
Na obecnym rynku pracy nadszedł czas, w którym pracodawca również stoi w roli kandydata. Dlatego tak ważnym elementem jest świadome budowanie wizerunku firmy również jako dobrego pracodawcy. Organizacje potrzebują kierować swoją ofertę nie tylko do klientów, czy inwestorów, ale również do pracowników. Jest to szczególnie ważne dla firm, które chcą angażować właściwych ludzi i utrzymywać ich w dłuższym czasie. Dobrze zarządzany Employer Branding przynosi wiele korzyści na przykład: wzmocnienie wizerunku firmy również w oczach klientów i kontrahentów, większe zaangażowanie obecnych pracowników, wzrost motywacji, poprawa efektywności działań, mniejsza rotacja, wyższa retencja, itp.
Dobrze zbudowany model Employer Branding’owy nie może być jednak „ładnym opakowaniem”. W budowaniu strategii employer branding niezbędna jest spójność pomiędzy tym „jaka jest firma”, a tym co i w jaki sposób na jej temat komunikujemy. Jeżeli Employer Branding nie będzie wynikało z tożsamości organizacji, nawet najlepiej przeprowadzona kampania EB będzie wysiłkiem i inwestycją, która nie przyniesie żadnych korzyści.
Trzeba zauważyć, że czy dbamy o to, czy nie, to nasza firma i tak ma swój wizerunek na rynku jako pracodawca. Jeżeli zależy nam na tym, aby „gracze” rynkowi dobrze mówili o nas, to nie pozostaje nic innego jak świadomie i skutecznie zarządzać marką swojej firmy, jako pracodawcy.
Szkolenie pozwoli zrozumieć korzyści z dbania o wizerunek firmy jako pracodawcy oraz poznać zasady budowania spójnej, silnej i pozytywnej marki na rynku pracownika.
Grupa docelowa:
menedżerowie oraz pracownicy działów HR oraz marketingu lub PR, specjaliści komunikacji wewnętrznej.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:
- Określać kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu
- Definiować pojęcie dobrego pracodawcy z perspektywy Employer Brandingu oraz Employee Expirience
- Przygotowywać się do tworzenia firmowej strategii Employer Brandingowej
- Określić cele działań pracodawcy oraz grupę docelową swoich działań
- Wykorzystać persony do budowania skutecznej strategii komunikacji pracodawcy
- Mapować doświadczenia kandydatów i stworzyć Candidate Journey
- Określić wyróżniki (EVP) organizacji
- Wykorzystać proces rekrutacji do budowy relacji z kandydatmi
- Dobrać kanały komunikacji employer brandingowej online i offline
- Wykorzystać potencjał drzemiący w serwisach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter)
- Włączyć do komunikacji influencerów (blogerów, youtuberów et.)
- Mierzyć i monitorować swoje działania
Metody pracy:
- Zadania i ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Omówienie przykładów rynkowych
- Studium przypadku
- Dyskusje grupowe
- Samodzielne opracowywanie rozwiązań
- Burza mózgów
Na obecnym rynku pracy nadszedł czas, w którym pracodawca również stoi w roli kandydata. Dlatego tak ważnym elementem jest świadome budowanie wizerunku firmy również jako dobrego pracodawcy. Organizacje potrzebują kierować swoją ofertę nie tylko do klientów, czy inwestorów, ale również do pracowników. Jest to szczególnie ważne dla firm, które chcą angażować właściwych ludzi i utrzymywać ich w dłuższym czasie. Dobrze zarządzany Employer Branding przynosi wiele korzyści na przykład: wzmocnienie wizerunku firmy również w oczach klientów i kontrahentów, większe zaangażowanie obecnych pracowników, wzrost motywacji, poprawa efektywności działań, mniejsza rotacja, wyższa retencja, itp.
Dobrze zbudowany model Employer Branding’owy nie może być jednak „ładnym opakowaniem”. W budowaniu strategii employer branding niezbędna jest spójność pomiędzy tym „jaka jest firma”, a tym co i w jaki sposób na jej temat komunikujemy. Jeżeli Employer Branding nie będzie wynikało z tożsamości organizacji, nawet najlepiej przeprowadzona kampania EB będzie wysiłkiem i inwestycją, która nie przyniesie żadnych korzyści.
Trzeba zauważyć, że czy dbamy o to, czy nie, to nasza firma i tak ma swój wizerunek na rynku jako pracodawca. Jeżeli zależy nam na tym, aby „gracze” rynkowi dobrze mówili o nas, to nie pozostaje nic innego jak świadomie i skutecznie zarządzać marką swojej firmy, jako pracodawcy.
Szkolenie pozwoli zrozumieć korzyści z dbania o wizerunek firmy jako pracodawcy oraz poznać zasady budowania spójnej, silnej i pozytywnej marki na rynku pracownika.
Grupa docelowa:
menedżerowie oraz pracownicy działów HR oraz marketingu lub PR, specjaliści komunikacji wewnętrznej.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:
- Określać kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu
- Definiować pojęcie dobrego pracodawcy z perspektywy Employer Brandingu oraz Employee Expirience
- Przygotowywać się do tworzenia firmowej strategii Employer Brandingowej
- Określić cele działań pracodawcy oraz grupę docelową swoich działań
- Wykorzystać persony do budowania skutecznej strategii komunikacji pracodawcy
- Mapować doświadczenia kandydatów i stworzyć Candidate Journey
- Określić wyróżniki (EVP) organizacji
- Wykorzystać proces rekrutacji do budowy relacji z kandydatmi
- Dobrać kanały komunikacji employer brandingowej online i offline
- Wykorzystać potencjał drzemiący w serwisach społecznościowych (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter)
- Włączyć do komunikacji influencerów (blogerów, youtuberów et.)
- Mierzyć i monitorować swoje działania
Metody pracy:
- Zadania i ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Omówienie przykładów rynkowych
- Studium przypadku
- Dyskusje grupowe
- Samodzielne opracowywanie rozwiązań
- Burza mózgów
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Moduł I
- Dlaczego EB? Dlaczego warto inwestować w ten temat?
- Rynek. Trendy i wyzwania. Dlaczego mamy powody do radości
- Przedstawienie trendów
- Candidate i employee experience – trendy
- COVID – 19 a budowanie marki – na co zwrócić uwagę
- Różnice pokoleń
- Marka pracodawcy a cele firmy
- Jak cele firmy przekładają się na budowanie marki
- Jak rozmawiać z biznesem o potrzebach EB
- Korzyści ze świadomego budowania wizerunku pracodawcy
Moduł II
- Strategia EB – o co w tym chodzi?
- Definicja marki, EB, marketingu rekrutacyjnego, strategia EB – różnice
- Kręgi wpływu – czyli do kogo trafia przekaz EB; grupy interesariuszy
- Analiza konkurencji
- Badania i narzędzia do budowania strategii
- EVP
- Wizerunek wewnętrzny
- Cykl życia pracownika w firmie
- Znaczenie ambasadorów
- Kanały komunikacji
- Wizerunek zewnętrzny
- Moc eventów
- Ogłoszenia i strona kariery
- Filmy i influencerzy
- Social media
- Narzędzia tradycyjne
Moduł III
- Analiza skuteczności – narzędzia do mierzenia działań
- Przykłady kampanii EB
- Przykłady kampanii niskobudżetowych
- Wykorzystanie wiedzy w praktyce– budowanie action planu
1. Employer Branding – istota, cele i korzyści
- Co składa się na wizerunek pracodawcy – wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny
- Najbardziej popularne modele Employer Brandingowe w Polsce i na świecie
- Znaczenie wizerunku pracodawcy – korzyści ze świadomego budowania marki pracodawcy
- Kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu, czyli różne grupy nadawców oraz odbiorców działań firmy, ich interesy i sposób odbierania przekazu
- Modele i definicje EB (Employer Branding)
2. Co to znaczy dobry pracodawca. Dwa punkty widzenia – pracownik a organizacja.
- Tożsamość organizacji jako fundament wizerunku
- Jakie aspekty wizerunku kształtują spójny obraz organizacji z perspektywy pracownika?
- EVP – propozycja wartości dla pracownika
- Kultura organizacyjna
- Spójność wizerunkowa
- Wyróżniki rynkowe
- Marketing wartości zewnętrzny i wewnętrzny
- EX – Employee Experience
- Cechy pracodawcy pożądane przez pracownika i kandydata na podstawie badań rynkowych
3. Przygotowanie do budowania strategii Employer Brandingu?
- Określenie celów firmy w zakresie Employer Brandingu – jaki wizerunek chcemy (musimy) budować?
- Analiza sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy w zakresie obecnego EVP oraz wizerunku
- Określenie luki wizerunkowej – stan obecny a stan pożądany
- Określenie kryteriów wdrożeniowych
4. Działania wspierające walkę o kandydata
- Komunikacja masowa z kandydatem – przegląd dobrych praktyk
- Ogłoszenia o pracę
- Zakładki kariera na stronie internetowej
- Proces rekrutacji
- Przegląd narzędzi tradycyjnych (ATL i BTL)
- Rola eventów w komunikacji EB
- Social media marketing mix
- Blogerzy, youtuberzy, instagramerzy jako przyszłość komunikacji EB
- Tworzenie planu komunikacji zewnętrznej i katalogu potencjalnych komunikatów
5. Opracowanie prototypu strategii Employer Brandingu, panel praktyczny
- Działania i narzędzia składające się na budowanie strategii EB – praktyki rynkowe pracodawców w Polsce
- Wstępny wybór działań – stworzenie prototypu strategii działania
- Opracowanie koncepcji treściowej i graficznej – najważniejsze hasła, linia komunikacji
- Dobór metod, wykorzystanie istniejących narzędzi komunikacji
- Zaplanowanie stałych działań oraz kampanii wizerunkowych
- Wizerunek pracodawcy – wspólny interes wszystkich działów w firmie
- Wybór metod oceny skuteczności – ustalenie KPI
- Raportowanie do zarządu – przygotowanie prezentacji
- Praca na case study lub na przykładzie własnej organizacji.
6. Monitoring i pomiar działań
- Monitoring działań EB
- Ewaluacja projektów EB
- Sesja Q&A
1. Employer Branding – istota, cele i korzyści
- Co składa się na wizerunek pracodawcy – wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny
- Najbardziej popularne modele Employer Brandingowe w Polsce i na świecie
- Znaczenie wizerunku pracodawcy – korzyści ze świadomego budowania marki pracodawcy
- Kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu, czyli różne grupy nadawców oraz odbiorców działań firmy, ich interesy i sposób odbierania przekazu
- Modele i definicje EB (Employer Branding)
2. Co to znaczy dobry pracodawca. Dwa punkty widzenia – pracownik a organizacja.
- Tożsamość organizacji jako fundament wizerunku
- Jakie aspekty wizerunku kształtują spójny obraz organizacji z perspektywy pracownika?
- EVP – propozycja wartości dla pracownika
- Kultura organizacyjna
- Spójność wizerunkowa
- Wyróżniki rynkowe
- Marketing wartości zewnętrzny i wewnętrzny
- EX – Employee Experience
- Cechy pracodawcy pożądane przez pracownika i kandydata na podstawie badań rynkowych
3. Przygotowanie do budowania strategii Employer Brandingu?
- Określenie celów firmy w zakresie Employer Brandingu – jaki wizerunek chcemy (musimy) budować?
- Analiza sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy w zakresie obecnego EVP oraz wizerunku
- Określenie luki wizerunkowej – stan obecny a stan pożądany
- Określenie kryteriów wdrożeniowych
4. Działania wspierające walkę o kandydata
- Komunikacja masowa z kandydatem – przegląd dobrych praktyk
- Ogłoszenia o pracę
- Zakładki kariera na stronie internetowej
- Proces rekrutacji
- Przegląd narzędzi tradycyjnych (ATL i BTL)
- Rola eventów w komunikacji EB
- Social media marketing mix
- Blogerzy, youtuberzy, instagramerzy jako przyszłość komunikacji EB
- Tworzenie planu komunikacji zewnętrznej i katalogu potencjalnych komunikatów
5. Opracowanie prototypu strategii Employer Brandingu, panel praktyczny
- Działania i narzędzia składające się na budowanie strategii EB – praktyki rynkowe pracodawców w Polsce
- Wstępny wybór działań – stworzenie prototypu strategii działania
- Opracowanie koncepcji treściowej i graficznej – najważniejsze hasła, linia komunikacji
- Dobór metod, wykorzystanie istniejących narzędzi komunikacji
- Zaplanowanie stałych działań oraz kampanii wizerunkowych
- Wizerunek pracodawcy – wspólny interes wszystkich działów w firmie
- Wybór metod oceny skuteczności – ustalenie KPI
- Raportowanie do zarządu – przygotowanie prezentacji
- Praca na case study lub na przykładzie własnej organizacji.
6. Monitoring i pomiar działań
- Monitoring działań EB
- Ewaluacja projektów EB
- Sesja Q&A