IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Design Thinking to metodyka rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Stawia w centrum myślenia i pracy nad rozwiązania klienta. Kiedyś wykorzystywana do projektowania produktów dla klientów zewnętrznych.
DT to sposób stworzenie środowiska twórczego pozwalającego na projektowanie innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.
3 warsztaty online – 4 x 45min każdy
To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.
Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.
Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.
Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR.
Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.
Podczas warsztatu i po warsztacie
- Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
- Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
- Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
- Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
- Poznają narzędzia kreatywne
- Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
- Rozwiną własny potencjał twórczy
- Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
- Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów
To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.
Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.
Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.
Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR.
Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.
Podczas warsztatu i po warsztacie
- Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
- Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
- Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
- Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
- Poznają narzędzia kreatywne
- Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
- Rozwiną własny potencjał twórczy
- Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
- Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking
- Źródła metodologii
- Schemat design thinking
- Proces, przestrzeń, ludzie:
- co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
- tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
- Kontekst zastosowania design thinking
- Insighty
- Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)
2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej
Proces – etapy Design Thinking:
- Empatia:
- Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
- Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
- Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
- Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
- Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
- Tworzenie Persony
- Obserwacje
- Uważne słuchanie
- Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
- Tworzenie Mapy Empatii
- Moodboard
- Diagnoza potrzeb:
- Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
- 5 Why
- Generowanie pomysłów:
- Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
- Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
- Kryteria wyboru – jak dobierać?
- Prototypowanie:
- Przestrzeń i materiały
- Co to jest prototyp?
- Zasady udanego prototypowania
- Rodzaje prototypów
- Testowanie:
- Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
- Karta feedbacku
- Kryteria oceny
- Czemu służy powtarzanie procesu?
- Prezentacja finalna – sposoby tworzenia
Przestrzeń
- Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki
Ludzie
- W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów
3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint
- Doświadczenie całości procesu w działaniu
- Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:
Empatia:
- Mapa Empatii
- Wywiady
- Persona:
- sposoby tworzenia person
- jak polubić swojego użytkownika/klienta
- Moodboard
- Storyboard
Diagnoza potrzeb:
Generowanie pomysłów:
- Burza mózgów
- Odwrócona burza mózgów
- Itp.
Prototypowanie
- Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
- Kryteria projektowe a szał kreatywności
Testowanie
4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
- Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
- Wnioski
1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking
- Źródła metodologii
- Schemat design thinking
- Proces, przestrzeń, ludzie:
- co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
- tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
- Kontekst zastosowania design thinking
- Insighty
- Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)
2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej
Proces – etapy Design Thinking:
- Empatia:
- Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
- Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
- Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
- Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
- Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
- Tworzenie Persony
- Obserwacje
- Uważne słuchanie
- Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
- Tworzenie Mapy Empatii
- Moodboard
- Diagnoza potrzeb:
- Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
- 5 Why
- Generowanie pomysłów:
- Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
- Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
- Kryteria wyboru – jak dobierać?
- Prototypowanie:
- Przestrzeń i materiały
- Co to jest prototyp?
- Zasady udanego prototypowania
- Rodzaje prototypów
- Testowanie:
- Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
- Karta feedbacku
- Kryteria oceny
- Czemu służy powtarzanie procesu?
- Prezentacja finalna – sposoby tworzenia
Przestrzeń
- Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki
Ludzie
- W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów
3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint
- Doświadczenie całości procesu w działaniu
- Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:
Empatia:
- Mapa Empatii
- Wywiady
- Persona:
- sposoby tworzenia person
- jak polubić swojego użytkownika/klienta
- Moodboard
- Storyboard
Diagnoza potrzeb:
Generowanie pomysłów:
- Burza mózgów
- Odwrócona burza mózgów
- Itp.
Prototypowanie
- Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
- Kryteria projektowe a szał kreatywności
Testowanie
4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
- Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
- Wnioski
1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking
- Źródła metodologii
- Schemat design thinking
- Proces, przestrzeń, ludzie:
- co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
- tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
- Kontekst zastosowania design thinking
- Insighty
- Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)
2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej
Proces – etapy Design Thinking:
- Empatia:
- Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
- Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
- Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
- Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
- Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
- Tworzenie Persony
- Obserwacje
- Uważne słuchanie
- Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
- Tworzenie Mapy Empatii
- Moodboard
- Diagnoza potrzeb:
- Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
- 5 Why
- Generowanie pomysłów:
- Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
- Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
- Kryteria wyboru – jak dobierać?
- Prototypowanie:
- Przestrzeń i materiały
- Co to jest prototyp?
- Zasady udanego prototypowania
- Rodzaje prototypów
- Testowanie:
- Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
- Karta feedbacku
- Kryteria oceny
- Czemu służy powtarzanie procesu?
- Prezentacja finalna – sposoby tworzenia
Przestrzeń
- Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki
Ludzie
- W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów
3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint
- Doświadczenie całości procesu w działaniu
- Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:
Empatia:
- Mapa Empatii
- Wywiady
- Persona:
- sposoby tworzenia person
- jak polubić swojego użytkownika/klienta
- Moodboard
- Storyboard
Diagnoza potrzeb:
Generowanie pomysłów:
- Burza mózgów
- Odwrócona burza mózgów
- Itp.
Prototypowanie
- Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
- Kryteria projektowe a szał kreatywności
Testowanie
4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
- Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
- Wnioski