Technika rekrutacji w dobie rynku pracownika

My rekrutujemy – Oni wybierają. Rekrutacja w procesie Candidate Journey

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
My rekrutujemy, Oni (kandydaci) wybierają
Ludzie są największym zasobem organizacji. Jeszcze kilka lat temu prawda ta dotyczyła stanowisk specjalistycznych – dziś dotyczy również stanowisk liniowych, obsługowych i sprzedażowych.  Wskazują tak zarówno liczne badania analizujące polską gospodarkę jak również spontaniczne wypowiedzi menedżerów i specjalistów HR. Szkolenie profesjonalna rekrutacja koncentruje się w związku z tym na zagadnieniu rekrutacji – pozyskaniu kandydatów spełniających oczekiwania organizacji.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Jako, że tradycyjne metody rekrutacji przestały być skuteczne (ogłoszenia na portalach, na własnej stronie) organizacje zaczęły poszukiwać alternatywnych metod pozyskania pracowników. Jedną z nich jest taktyczne podejście do rekrutacji – w duchu Candidate Journey.

Wg tego założenia, które będziemy proponowali podczas naszego szkolenia dla rekruterów, selekcję w relacji pracodawca – potencjalny pracownik przeprowadza kandydat.

Od pierwszego momentu kontaktu z firmą powstają pewne doświadczenia – Candidate Experience, które w ostatecznym rozrachunku przeważają w kierunku pozytywnej decyzji kandydata bądź negatywnej.

Z naszej perspektywy strategia rekrutacyjna pod kątem candidate journey wymaga działań zarówno na poziomie centrali (wizerunek w mediach społecznościowych, employer branding, komunikowanie wartości pracownikom) jak na poziomie rekrutacji bezpośrednich – przez kierowników sklepów bądź RKS’ów.

Zapraszamy na szkolenie profesjonalna rekrutacja!

Jako, że tradycyjne metody rekrutacji przestały być skuteczne (ogłoszenia na portalach, na własnej stronie) organizacje zaczęły poszukiwać alternatywnych metod pozyskania pracowników. Jedną z nich jest taktyczne podejście do rekrutacji – w duchu Candidate Journey.

Wg tego założenia, które będziemy proponowali podczas naszego szkolenia dla rekruterów, selekcję w relacji pracodawca – potencjalny pracownik przeprowadza kandydat.

Od pierwszego momentu kontaktu z firmą powstają pewne doświadczenia – Candidate Experience, które w ostatecznym rozrachunku przeważają w kierunku pozytywnej decyzji kandydata bądź negatywnej.

Z naszej perspektywy strategia rekrutacyjna pod kątem candidate journey wymaga działań zarówno na poziomie centrali (wizerunek w mediach społecznościowych, employer branding, komunikowanie wartości pracownikom) jak na poziomie rekrutacji bezpośrednich – przez kierowników sklepów bądź RKS’ów.

Zapraszamy na szkolenie profesjonalna rekrutacja!

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie

  • Analiza sytuacji wyjściowej
    • Trendy kształtujące współczesny rynek pracy
    • Wyzwania, z którymi mierzą się pracodawcy poszukujący kandydatów na stanowiska sprzedażowe / kierownicze / specjalistyczne
    • Oczekiwania kandydatów wobec pracodawców
  • Pojęcie „candidate experience” jako kluczowego wyznacznika skuteczności procesów rekrutacyjnych

2. Kim tak naprawdę jest kandydat CCC?

  • Wprowadzenie pojęcia persony
  • Stworzenie mapy empatii
    • Zdefiniowanie realnych potrzeb kandydata w stosunku do pracodawcy w ogóle i procesu rekrutacyjnego
  • Ćwiczenie – tworzenie profilu persony i praca na mapie empatii

3. Candidate Journey.

  • Jak wygląda proces rekrutacji z perspektywy kandydata i pracodawcy
    • Ćwiczenie – zmapowanie poszczególnych etapów procesu rekrutacji;
    • Określenie słabych i mocnych stron
  • Ćwiczenie – określenie punktów styku kandydatów i marki pracodawcy

4. Toolbox – jak generować pozytywne doświadczenia kandydata

  • Jak opowiadać o obowiązkach?
  • Jak opowiadać o środowisku pracy korzystając z motywacji 3.0
  • W jaki sposób wydobyć prawdziwe wątpliwości
  • W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej, również negatywnej
  • Wywiad FBEI – jak nieinwazyjnie sprawdzić wiarygodność kandydata

5. Social media w rekrutacji

  • Preferencje kandydatów dotyczące poszczególnych kanałów społecznościowych
    • Wg wieku
    • Wg stanowisk
  • Tworzenie społeczności wg marki pracodawców
  • EVP (Employee Value Proposition)
  • Na jakie pytania powinien odpowiadać przekaz do kandydatów
    • Sens (czy to co robi firma/ dział / co ja będę robić ma sens)
    • Rozwój (poziomy – kompetencyjny, pionowy – stanowiskowy)
  • Pracownicy ambasadorami firmy w social media

6. Podsumowanie i zakończenie

  • Słowo na koniec od trenera
  • Podsumowanie uczestników
  • Ćwiczenie SSK
    • Start – co zacznę stosować
    • Stop – czego zaprzestanę
    • Kontynuacja – dobrych praktyk

1. Wprowadzenie

  • Analiza sytuacji wyjściowej
    • Trendy kształtujące współczesny rynek pracy
    • Wyzwania, z którymi mierzą się pracodawcy poszukujący kandydatów na stanowiska sprzedażowe / kierownicze / specjalistyczne
    • Oczekiwania kandydatów wobec pracodawców
  • Pojęcie „candidate experience” jako kluczowego wyznacznika skuteczności procesów rekrutacyjnych

2. Kim tak naprawdę jest kandydat CCC?

  • Wprowadzenie pojęcia persony
  • Stworzenie mapy empatii
    • Zdefiniowanie realnych potrzeb kandydata w stosunku do pracodawcy w ogóle i procesu rekrutacyjnego
  • Ćwiczenie – tworzenie profilu persony i praca na mapie empatii

3. Candidate Journey.

  • Jak wygląda proces rekrutacji z perspektywy kandydata i pracodawcy
    • Ćwiczenie – zmapowanie poszczególnych etapów procesu rekrutacji;
    • Określenie słabych i mocnych stron
  • Ćwiczenie – określenie punktów styku kandydatów i marki pracodawcy

4. Toolbox – jak generować pozytywne doświadczenia kandydata

  • Jak opowiadać o obowiązkach?
  • Jak opowiadać o środowisku pracy korzystając z motywacji 3.0
  • W jaki sposób wydobyć prawdziwe wątpliwości
  • W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej, również negatywnej
  • Wywiad FBEI – jak nieinwazyjnie sprawdzić wiarygodność kandydata

5. Social media w rekrutacji

  • Preferencje kandydatów dotyczące poszczególnych kanałów społecznościowych
    • Wg wieku
    • Wg stanowisk
  • Tworzenie społeczności wg marki pracodawców
  • EVP (Employee Value Proposition)
  • Na jakie pytania powinien odpowiadać przekaz do kandydatów
    • Sens (czy to co robi firma/ dział / co ja będę robić ma sens)
    • Rozwój (poziomy – kompetencyjny, pionowy – stanowiskowy)
  • Pracownicy ambasadorami firmy w social media

6. Podsumowanie i zakończenie

  • Słowo na koniec od trenera
  • Podsumowanie uczestników
  • Ćwiczenie SSK
    • Start – co zacznę stosować
    • Stop – czego zaprzestanę
    • Kontynuacja – dobrych praktyk

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenie profesjonalna rekrutacja
  • szkolenie z rozmów rekrutacyjnych
  • nowoczesne metody rekrutacji szkolenie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Dziś nowa normalność w wielu firmach to praca zdalna i rozproszone zespoły. Wygląda na to, że ta normalność zagości u nas na dłużej. Warto się więc dostosować i nie odkładać planów dotyczących wolontariatu bądź CSR’u na daleką przyszłość. Właśnie teraz wszyscy potrzebujemy więzi, bliskości i sensu w tym co robimy.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat online dla HR

Dziś na nowo trzeba przeprojektować sposób myślenia, a potem działania w kontekście relacji pracownik – organizacja. Niektóre modele zakładają traktowanie pracowników jak freelancer’ów, inne budują współodpowiedzialność za wynik. Turkusowy sposób pracy z zespołowi postuluje to drugie.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Design Thinking w wersji online

Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.