Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat online dla HR

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Organizacja nie może ewoluować poza fazę rozwoju swojego przywództwa
Dziś na nowo trzeba przeprojektować sposób myślenia, a potem działania w kontekście relacji pracownik – organizacja. Niektóre modele zakładają traktowanie pracowników jak freelancer’ów, inne budują współodpowiedzialność za wynik. Turkusowy sposób pracy z zespołowi postuluje to drugie.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na  obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

W jednym z najbardziej znanych turkusowych organizacji –  Morning Star, jest tylko jeden rodzaj stanowiska pracy – pracownik.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Inspiracja do rozwiązywania obecnych problemów w inny niż dotychczas sposób.
  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju zarówno pracowników jak i liderów.
  • Wzmocnienie roli i wpływu działów HR w kreowaniu kultury firmy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Szansa na większą synergię między HR a biznesem
  • Współdziałanie na rzecz łączenia celów biznesowych firmy z celami polityki HR.
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Dziś nowa normalność w wielu firmach to praca zdalna i rozproszone zespoły. Wygląda na to, że ta normalność zagości u nas na dłużej. Warto się więc dostosować i nie odkładać planów dotyczących wolontariatu bądź CSR’u na daleką przyszłość. Właśnie teraz wszyscy potrzebujemy więzi, bliskości i sensu w tym co robimy.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat online dla HR

Dziś na nowo trzeba przeprojektować sposób myślenia, a potem działania w kontekście relacji pracownik – organizacja. Niektóre modele zakładają traktowanie pracowników jak freelancer’ów, inne budują współodpowiedzialność za wynik. Turkusowy sposób pracy z zespołowi postuluje to drugie.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Design Thinking w wersji online

Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.