IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Kompetencjami, które znakomicie wspiera ją ten kryzysowy moment są:
- efektywne gospodarowanie czasem
- umiejętność stawiania, wybierania priorytetów
- zarządzanie wieloma zadaniami równocześnie (multitasking)
- szukaniu maksymalnej wydajności i produktywności umiejętność gospodarowania czasem w pracy zdalnej, pośród szeregu domowych rozpraszaczy
Skuteczność w zarządzaniu czasem sprowadza się do dwóch elementów :
1. Znajomość narzędzi efektywności osobistej oraz wielozadaniowości – są to narzędzia, które pozwalają na lepsze planowanie, dzielenie, organizowanie, priorytetyzowanie pracy w taki sposób, aby w ramach dostępnego czasu wykonać maksymalnie dużo zadań. Część z tych narzędzi jest powszechnie znana, inne wymagają praktyki i treningu, aby osiągnąć biegłość w ich stosowaniu. Nie mniej jednak sama umiejętność posługiwania się tymi narzędziami nie pomaga w zarządzaniu czasem – równie ważna jest konsekwencja w ich stosowaniu.
2. Determinacja i motywacja w stosowaniu narzędzi zarządzania czasem – zgodnie z psychologicznymi teoriami pierwsze próby przezwyciężenia nawyku powodują wysoką frustrację, która przyczynia się do zaniechania kolejnych eksperymentów z nowymi zachowaniami. Zadaniem proponowanego modułu jest uodpornić uczestników na efekt pierwszej frustracji oraz wzbudzić w nich motywację do wielokrotnych prób stosowania nowych technik. Ich skuteczność będzie rosła wraz z wielością powtórzeń.
Poziom technik, narzędzi zarządzania czasem jest przedstawiony w programie.
Na poziomie motywacji pracujemy z uczestnikami poprzez formułę E.M.O :
- Eksperyment – uczestnicy sprawdzają w praktyce na ile stosują określone techniki (poprzez symulację lub interakcję z wynajętymi asesorami)
- Motywacja – faza eksperymentu wprowadza uczestników w tzw. stan niewygody (uświadomienia, że biegłość w stosowaniu danych technik nie jest tak wysoka) . Efektem stanu niewygody jest odnalezienie w sobie motywacji do dokonania zmiany
- Poziom operacyjny – uczestnicy otrzymują techniki, które lepiej wykorzystują ich potencjał – techniki są trenowane w praktyce na przykładach bazujących na specyfice Organizacji i rynku
Zapraszamy na szkolenie organizacja czasu pracy i efektywność osobista!
Skuteczność w zarządzaniu czasem sprowadza się do dwóch elementów :
1. Znajomość narzędzi efektywności osobistej oraz wielozadaniowości – są to narzędzia, które pozwalają na lepsze planowanie, dzielenie, organizowanie, priorytetyzowanie pracy w taki sposób, aby w ramach dostępnego czasu wykonać maksymalnie dużo zadań. Część z tych narzędzi jest powszechnie znana, inne wymagają praktyki i treningu, aby osiągnąć biegłość w ich stosowaniu. Nie mniej jednak sama umiejętność posługiwania się tymi narzędziami nie pomaga w zarządzaniu czasem – równie ważna jest konsekwencja w ich stosowaniu.
2. Determinacja i motywacja w stosowaniu narzędzi zarządzania czasem – zgodnie z psychologicznymi teoriami pierwsze próby przezwyciężenia nawyku powodują wysoką frustrację, która przyczynia się do zaniechania kolejnych eksperymentów z nowymi zachowaniami. Zadaniem proponowanego modułu jest uodpornić uczestników na efekt pierwszej frustracji oraz wzbudzić w nich motywację do wielokrotnych prób stosowania nowych technik. Ich skuteczność będzie rosła wraz z wielością powtórzeń.
Poziom technik, narzędzi zarządzania czasem jest przedstawiony w programie.
Na poziomie motywacji pracujemy z uczestnikami poprzez formułę E.M.O :
- Eksperyment – uczestnicy sprawdzają w praktyce na ile stosują określone techniki (poprzez symulację lub interakcję z wynajętymi asesorami)
- Motywacja – faza eksperymentu wprowadza uczestników w tzw. stan niewygody (uświadomienia, że biegłość w stosowaniu danych technik nie jest tak wysoka) . Efektem stanu niewygody jest odnalezienie w sobie motywacji do dokonania zmiany
- Poziom operacyjny – uczestnicy otrzymują techniki, które lepiej wykorzystują ich potencjał – techniki są trenowane w praktyce na przykładach bazujących na specyfice Organizacji i rynku
Zapraszamy na szkolenie organizacja czasu pracy i efektywność osobista!
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Podczas 4-godzinnego szkolenia dowiesz się:
1. Jak zaplanować dzień pracy gdy:
- Nie da się nic zaplanować.
- Priorytety zmieniają się z prędkością światła
- Pojawiają się braki kadrowe a zadań przybywa
2. Poznasz techniki skutecznego planowania:
- W formie dziennej checklisty
- Realistycznego a nie optymistycznego
3. Poznasz swoją „krzywą wydajności” i dowiesz się jak zarządzić energią przez cały dzień.
4. Czym jest multitasking i jakie są sposoby jego oswojenia.
5. Na czym polega komasowanie czasu i jak efektywnie wykorzystać jednostkę czasu:
- Energetyczny sprint – jak zmobilizować się, koncentrować
- Energetyczny maraton – model pracy koncepcyjnej, projektowej. W jaki sposób w 90 minut zrobić najwięcej z listy „to do”
6. Co miał na myśli David Allen apelując, byśmy „doprowadzali sprawy do końca” i skutecznie przeciwstawiali się chronicznemu odkładaniu „na później”.
- Skuteczne metody i triki GDT
- Model zarządzania strumieniem zadań
- Aplikacje mobilne wspierające efektywność: dla jednostki i dla zespołu jako znakomite uzupełnienie pracy zdalnej i projektowej.
1. Indywidualna percepcja upływu czasu
- Zarządzanie sobą w czasie – czy zarządzanie czasem?
- Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem
- Postrzeganie problemu zarządzania czasem w kontekście osobistych skryptów życiowych
- Autodiagnoza własnych umiejętności gospodarowania czasem – dziennik aktywności
2. Mapa sukcesu zarządzania czasem
- Wygenerowanie barier utrudniających zarządzanie czasem
- Stworzenie kategorii barier
- Znalezienie wspólnych przyczyn
- Propozycja rozwiązań na poziomie osobistym, zawodowym, organizacyjnym
- Narysowanie mapy sukcesu zarządzania czasem
- Prezentacja
3. Poziom efektywności osobistej
- Różnica pomiędzy celem a wizją przyszłości
- Różnica pomiędzy planowaniem a zarządzaniem
- Analiza osobistej efektywności
- Kwestionariusz MEQ
Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
- Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
- Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie czasem
- Bariery obiektywne
- Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
- Bariery osobiste w zarządzaniu czasem
- Odwlekanie
- Perfekcjonizm
- Pracoholizm
- Zachowania typu A
4. Poziom zawodowy zarządzania czasem
- Planowanie strategiczne/taktyczne/operacyjne
- Metoda Kartezjusza
- Zadania z siatką odpowiedzialności
- Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
- Określenie deadline’ów
- Sztuka definiowania celów
- Metoda Smart
- Zarządzanie przez cele
- Mini techniki wspomagające zarządzanie czasem
- Nagradzanie się
- Utrzymywanie wysokiej stymulacji
- Przerwanie w odpowiednim momencie
- Szybkie uporanie się z tym to, co najgorsze
- Ogłaszamy publicznie, co musimy zrobić
- Wybieramy dowolny etap zadania jako początek, jeśli mamy taką możliwość
- Ustalamy sobie kilkuminutowe przerwy
- Dzielimy pracę na małe etapy
- Usuwamy źródła zakłóceń
5. Zarządzanie czasem w jednostce czasu
- Ścieżka krytyczna
- Zarządzanie projektami na poziomie osobistym
- Uwzględnianie barier osobistych i zawodowych w zarządzaniu czasem
- Krzywa zakłóceń – sporządzenie wykresu
- Na poziomie działu
- Na poziomie firmy
- Taktyka salami
- Metoda Kartezjusza
- Ustalanie priorytetów – analiza ABC
- 60% do 20%
- 20% do 20%
- 20% do 60%
- Technika planowania od końca
6. Planowanie strategiczne w zarządzaniu czasem
- Różnica pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
- Poziom optymalnego planowania
- Niedostateczne planowanie
- Planowanie przesadne
- Plastyczność planu
- Zasada Pareto
- Rafy i bariery w realizacji planów
- Test 11 pytań
- Metody radzenia sobie z odwlekaniem w czasie
- Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić
7. Planowanie a praca w zespole
- Style pracy a praca w zespole.
- Delegowanie zadań
- Polecenie służbowe
- Asertywna odmowa
8. Skuteczne sporządzanie planów
- Macierz zadań pilnych i ważnych
- Zasada Pareto
- Praca z grafikiem dnia
- Plan tygodniowy
9. Plan Balanced scorecard – zarządzanie czasem na poziomie racjonalnym
- Zdefiniowanie perspektyw
- Zdefiniowanie celów
- Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
- Realizacja założeń
- Monitoring w punktach tzw. kamieni milowych
10. Techniki wspomagające efektywność osobistą
- Dobowa analiza poziomu energetycznego
- Metoda ALPEN
- Matryca Eisenhower’a
- Zadania pilne ważne
- Zadania nie pilne ważne
- Zadania pilne nie ważne
- Zadania nie pilne nie ważne
- Planer tygodniowy i miesięczny
- Programy pocztowe – jak oszczędzać czas podczas korespondencji mailowej
- Technika scrollingu
- Zasada Ajschylosa
- Metoda i syndrom Napoleona
- Zasada 5 S
11. Multitasking – wielozadaniowość. Narzędzia i techniki wspomagające efektywność osobistą w kontekście elastyczności w 3. krokach:
- Poziom procesowy
- Poziom sekwencyjny
- Poziom symultaniczny
- Multitasking a Efekt Piły.
12. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym
1. Indywidualna percepcja upływu czasu
- Zarządzanie sobą w czasie – czy zarządzanie czasem?
- Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem
- Postrzeganie problemu zarządzania czasem w kontekście osobistych skryptów życiowych
- Autodiagnoza własnych umiejętności gospodarowania czasem – dziennik aktywności
2. Mapa sukcesu zarządzania czasem
- Wygenerowanie barier utrudniających zarządzanie czasem
- Stworzenie kategorii barier
- Znalezienie wspólnych przyczyn
- Propozycja rozwiązań na poziomie osobistym, zawodowym, organizacyjnym
- Narysowanie mapy sukcesu zarządzania czasem
- Prezentacja
3. Poziom efektywności osobistej
- Różnica pomiędzy celem a wizją przyszłości
- Różnica pomiędzy planowaniem a zarządzaniem
- Analiza osobistej efektywności
- Kwestionariusz MEQ
Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
- Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
- Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie czasem
- Bariery obiektywne
- Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
- Bariery osobiste w zarządzaniu czasem
- Odwlekanie
- Perfekcjonizm
- Pracoholizm
- Zachowania typu A
4. Poziom zawodowy zarządzania czasem
- Planowanie strategiczne/taktyczne/operacyjne
- Metoda Kartezjusza
- Zadania z siatką odpowiedzialności
- Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
- Określenie deadline’ów
- Sztuka definiowania celów
- Metoda Smart
- Zarządzanie przez cele
- Mini techniki wspomagające zarządzanie czasem
- Nagradzanie się
- Utrzymywanie wysokiej stymulacji
- Przerwanie w odpowiednim momencie
- Szybkie uporanie się z tym to, co najgorsze
- Ogłaszamy publicznie, co musimy zrobić
- Wybieramy dowolny etap zadania jako początek, jeśli mamy taką możliwość
- Ustalamy sobie kilkuminutowe przerwy
- Dzielimy pracę na małe etapy
- Usuwamy źródła zakłóceń
5. Zarządzanie czasem w jednostce czasu
- Ścieżka krytyczna
- Zarządzanie projektami na poziomie osobistym
- Uwzględnianie barier osobistych i zawodowych w zarządzaniu czasem
- Krzywa zakłóceń – sporządzenie wykresu
- Na poziomie działu
- Na poziomie firmy
- Taktyka salami
- Metoda Kartezjusza
- Ustalanie priorytetów – analiza ABC
- 60% do 20%
- 20% do 20%
- 20% do 60%
- Technika planowania od końca
6. Planowanie strategiczne w zarządzaniu czasem
- Różnica pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
- Poziom optymalnego planowania
- Niedostateczne planowanie
- Planowanie przesadne
- Plastyczność planu
- Zasada Pareto
- Rafy i bariery w realizacji planów
- Test 11 pytań
- Metody radzenia sobie z odwlekaniem w czasie
- Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić
7. Planowanie a praca w zespole
- Style pracy a praca w zespole.
- Delegowanie zadań
- Polecenie służbowe
- Asertywna odmowa
8. Skuteczne sporządzanie planów
- Macierz zadań pilnych i ważnych
- Zasada Pareto
- Praca z grafikiem dnia
- Plan tygodniowy
9. Plan Balanced scorecard – zarządzanie czasem na poziomie racjonalnym
- Zdefiniowanie perspektyw
- Zdefiniowanie celów
- Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
- Realizacja założeń
- Monitoring w punktach tzw. kamieni milowych
10. Techniki wspomagające efektywność osobistą
- Dobowa analiza poziomu energetycznego
- Metoda ALPEN
- Matryca Eisenhower’a
- Zadania pilne ważne
- Zadania nie pilne ważne
- Zadania pilne nie ważne
- Zadania nie pilne nie ważne
- Planer tygodniowy i miesięczny
- Programy pocztowe – jak oszczędzać czas podczas korespondencji mailowej
- Technika scrollingu
- Zasada Ajschylosa
- Metoda i syndrom Napoleona
- Zasada 5 S
11. Multitasking – wielozadaniowość. Narzędzia i techniki wspomagające efektywność osobistą w kontekście elastyczności w 3. krokach:
- Poziom procesowy
- Poziom sekwencyjny
- Poziom symultaniczny
- Multitasking a Efekt Piły.
12. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym