Poprawność językowa w pismach urzędowych

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Nasze mówienie i pisanie nie służy na szczęście tylko prostej komunikacji, ma wiele różnych ważnych funkcji …”
Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla osób pracujących na stanowiskach urzędniczych. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie. Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:

  • zasady redagowania pism urzędowych
  • zasady efektywnego pisania
  • poprawność gramatyczna
  • poprawność ortograficzna
  • poprawność interpunkcyjna
  • poprawność fleksyjna
  • poprawność leksykalno-składniowa
  • poprawność tekstowo-stylistyczna
  • poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
  • poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
  • upraszczanie tekstu
  • zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
  • poprawna budowa pism urzędowych
  • zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
  • specyfika pism i tekstów urzędowych
  • formy rozpoczęcia pism urzędowych
  • formy zakończenia pism urzędowych
  • tytułowanie osób
  • zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • językowy savoir vivre 
Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla osób pracujących na stanowiskach urzędniczych. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie. Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:

  • zasady redagowania pism urzędowych
  • zasady efektywnego pisania
  • poprawność gramatyczna
  • poprawność ortograficzna
  • poprawność interpunkcyjna
  • poprawność fleksyjna
  • poprawność leksykalno-składniowa
  • poprawność tekstowo-stylistyczna
  • poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
  • poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
  • upraszczanie tekstu
  • zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
  • poprawna budowa pism urzędowych
  • zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
  • specyfika pism i tekstów urzędowych
  • formy rozpoczęcia pism urzędowych
  • formy zakończenia pism urzędowych
  • tytułowanie osób
  • zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • językowy savoir vivre
Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla osób pracujących na stanowiskach urzędniczych. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie. Celem szkolenia jest nauka pisania pism urzędowych, poszerzenie przez uczestników szkolenia umiejętności z zakresu redagowania pism przy zachowaniu zasad poprawności językowej obowiązujących w pismach urzędowych. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Cel szkolenia zostanie osiągnięty dzięki zapoznaniu uczestników z zagadnieniami takimi jak:

  • zasady redagowania pism urzędowych
  • zasady efektywnego pisania
  • poprawność gramatyczna
  • poprawność ortograficzna
  • poprawność interpunkcyjna
  • poprawność fleksyjna
  • poprawność leksykalno-składniowa
  • poprawność tekstowo-stylistyczna
  • poprawność językowa pism urzędowych (jak pisać dobrze i wiarygodnie)
  • poprawność językowa i jej wpływ na wizerunek urzędu
  • upraszczanie tekstu
  • zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy (styl komunikatywny)
  • poprawna budowa pism urzędowych
  • zwrotny grzecznościowe w pismach urzędowych
  • specyfika pism i tekstów urzędowych
  • formy rozpoczęcia pism urzędowych
  • formy zakończenia pism urzędowych
  • tytułowanie osób
  • zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • językowy savoir vivre

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wstęp do szkolenia

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
  • Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia

2. Poprawność językowa w pismach urzędowych

  • Specyfika języka urzędowego
  • Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
  • Upraszczanie tekstu
  • Zasady efektywnego pisania
  • Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
  • Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
  • Styl komunikatywny
  • Zasady redagowania pism urzędowych
  • Poprawna budowa pism urzędowych

3. Poprawność językowa w praktyce

  • Gramatyczna
  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?

4. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

6. Podsumowanie szkolenia

1. Wstęp do szkolenia

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
  • Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia

2. Poprawność językowa w pismach urzędowych

  • Specyfika języka urzędowego
  • Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
  • Upraszczanie tekstu
  • Zasady efektywnego pisania
  • Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
  • Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
  • Styl komunikatywny
  • Zasady redagowania pism urzędowych
  • Poprawna budowa pism urzędowych

3. Poprawność językowa w praktyce

  • Gramatyczna
  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?

4. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

6. Podsumowanie szkolenia

1. Wstęp do szkolenia

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy w trakcie szkolenia
  • Oczekiwania indywidualne uczestników dotyczące treści szkolenia

2. Poprawność językowa w pismach urzędowych

  • Specyfika języka urzędowego
  • Charakterystyka odbiorców pism i tekstów urzędowych
  • Upraszczanie tekstu
  • Zasady efektywnego pisania
  • Jak pisać dobrze i wiarygodnie?
  • Zasady i techniki dostosowania treści przekazu do odbiorcy
  • Styl komunikatywny
  • Zasady redagowania pism urzędowych
  • Poprawna budowa pism urzędowych

3. Poprawność językowa w praktyce

  • Gramatyczna
  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana polskich nazwisk mężczyzn i kobiet
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?

4. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

5. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

6. Podsumowanie szkolenia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • poprawność językowa
  • interpunkcja
  • gramatyka
  • ortografia
  • etykieta językowa

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.