IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Celem szkolenia dla sekretarek jest wzmocnienie skuteczności realizacji zadań sekretariatu, a jednocześnie profesjonalnej obsługi klienta, tak aby budować pozytywny wizerunek firmowy oraz własny.
Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. W czasach kryzysu nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura / sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie profesjonalny sekretariat rozwija u sekretarek / asystentów szereg umiejętności, które zagwarantują profesjonalne zarządzanie biurem / sekretariatem.
Szkolenie rozwija następujące umiejętności:
- budowanie profesjonalnego wizerunku firmy
- efektywna organizacja pracy sekretariatu
- profesjonalne przyjęcie gości / klientów / partnerów
- asertywne prowadzenie rozmów telefonicznych przychodzących / wychodzących
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach obsługowych
- stosowania zasad savoir-vivre
Grupa docelowa:
Pracownicy sekretariatu bądź recepcji: sekretarki i asystenci
Celem szkolenia dla sekretarek jest wzmocnienie skuteczności realizacji zadań sekretariatu, a jednocześnie profesjonalnej obsługi klienta, tak aby budować pozytywny wizerunek firmowy oraz własny.
Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. W czasach kryzysu nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura / sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie profesjonalny sekretariat rozwija u sekretarek / asystentów szereg umiejętności, które zagwarantują profesjonalne zarządzanie biurem / sekretariatem.
Szkolenie rozwija następujące umiejętności:
- budowanie profesjonalnego wizerunku firmy
- efektywna organizacja pracy sekretariatu
- profesjonalne przyjęcie gości / klientów / partnerów
- asertywne prowadzenie rozmów telefonicznych przychodzących / wychodzących
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach obsługowych
- stosowania zasad savoir-vivre
Grupa docelowa:
Pracownicy sekretariatu bądź recepcji: sekretarki i asystenci
Celem szkolenia dla sekretarek jest wzmocnienie skuteczności realizacji zadań sekretariatu, a jednocześnie profesjonalnej obsługi klienta, tak aby budować pozytywny wizerunek firmowy oraz własny.
Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. W czasach kryzysu nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura / sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie profesjonalny sekretariat rozwija u sekretarek / asystentów szereg umiejętności, które zagwarantują profesjonalne zarządzanie biurem / sekretariatem.
Szkolenie rozwija następujące umiejętności:
- budowanie profesjonalnego wizerunku firmy
- efektywna organizacja pracy sekretariatu
- profesjonalne przyjęcie gości / klientów / partnerów
- asertywne prowadzenie rozmów telefonicznych przychodzących / wychodzących
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach obsługowych
- stosowania zasad savoir-vivre
Grupa docelowa:
Pracownicy sekretariatu bądź recepcji: sekretarki i asystenci
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy, czyli rola sekretariatu w kształtowaniu wizerunku firmy
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej
2. Rola sekretarki / asystenta i oczekiwania przełożonego
- Kluczowa rola zawodowa sekretarki /asystenta w czasach kryzysu Postawa proaktywna Punkt widzenia przełożonego a punkt widzenia sekretarki / asystenta – jak usprawnić porozumienie i współdziałanie?
- Jakich określeń i zwrotów nie używać w rozmowie z przełożonym
3. Organizacja pracy sekretariatu
- Organizacja czasu pracy przełożonego (prowadzenie terminarza, harmonogram zajęć, hierarchia zadań, pojęcie „złodzieje czasu”, sporządzanie notatek informacyjnych, przekazywanie informacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy) Przydatne techniki i narzędzia planowania czasu
3. Profesjonalna obsługa klienta zewnętrznego Zasady profesjonalnej obsługi Klientów zewnętrznych firmy Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
4. Obowiązki reprezentacyjne sekretarki / asystenta Zasady savoir-vivre Dresscode
5. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
1. Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy, czyli rola sekretariatu w kształtowaniu wizerunku firmy
- Rola sekretariatu w skutecznym funkcjonowaniu firmy
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów
- Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez organizację pracy własnej i szefa
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób przyjmowania gości
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów
2. Rola sekretarki / asystenta i oczekiwania przełożonego
- Kluczowa rola zawodowa sekretarki /asystenta w czasach kryzysu
- Podział i omówienie obowiązków pracowników biurowych
- Budowanie wiarygodności osobistej i zawodowej
- Określenie luk we własnych kompetencjach
- Przejmowanie inicjatyw i postawa proaktywna
- Odpowiedzialność za powierzone zadania i podejmowane decyzje na stanowisku sekretarki / asystenta
- Sekretarka i jej przełożony / Asystent i jego przełożony
- Oczekiwania przełożonego wobec sekretarki / asystenta
- Punkt widzenia przełożonego a punkt widzenia sekretarki / asystenta – jak usprawnić porozumienie i współdziałanie?
- Zapewnienie sprawnej organizacji pracy przełożonego
- Jak reprezentować swojego przełożonego podczas jego nieobecności?
- Błędy we współpracy z przełożonym – jak ich unikać
- Jakich określeń i zwrotów nie używać w rozmowie z przełożonym
- Warsztaty – współpraca / komunikacja z przełożonym
3. Organizacja pracy sekretariatu
- Profesjonalny duet
- Efektywna współpraca z przełożonym
- Organizacja czasu pracy przełożonego (prowadzenie terminarza, harmonogram zajęć, hierarchia zadań, pojęcie „złodzieje czasu”, sporządzanie notatek informacyjnych, przekazywanie informacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy)
- Przydatne techniki i narzędzia planowania czasu
- Udział w organizowaniu i przebiegu spotkań oraz zebrań – sprawne protokołowanie korespondencja tradycyjna i elektroniczna
- Zarządzanie przepływem informacji i obiegiem dokumentów
- Organizacja spotkań, zebrań, konferencji i wyjazdów służbowych
4. Obowiązki informacyjne sekretarek / asystentów
- Informacja jako podstawa podjęcia decyzji
- Nowoczesne metody pozyskiwania informacji
- Różnice między przekazywaniem informacji a interpretacją informacji
- Metody skutecznego informowania, budowanie prostych i zrozumiałych komunikatów
- Jak skutecznie docierać do niezbędnych informacji
- Różnice i podobieństwa pomiędzy komunikacją zewnętrzną a wewnętrzną w firmie
5. Profesjonalna obsługa klienta zewnętrznego
- Zasady profesjonalnej obsługi Klientów zewnętrznych firmy
- Identyfikowanie trudnych sytuacji i sposoby radzenia sobie z nimi
- Mapa trudnych sytuacji
- Typologia trudnych relacji
- Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
6. Obowiązki reprezentacyjne sekretarki / asystenta
- Sylwetka i zachowanie pracownika sekretariatu w firmie
- Zasady savoir-vivre
- Dresscode
- Makijaż w pracy
7. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym
1. Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy, czyli rola sekretariatu w kształtowaniu wizerunku firmy
- Rola sekretariatu w skutecznym funkcjonowaniu firmy
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów
- Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez organizację pracy własnej i szefa
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób przyjmowania gości
- Kształtowanie dobrej opinii o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów
2. Rola sekretarki / asystenta i oczekiwania przełożonego
- Kluczowa rola zawodowa sekretarki /asystenta w czasach kryzysu
- Podział i omówienie obowiązków pracowników biurowych
- Budowanie wiarygodności osobistej i zawodowej
- Określenie luk we własnych kompetencjach
- Przejmowanie inicjatyw i postawa proaktywna
- Odpowiedzialność za powierzone zadania i podejmowane decyzje na stanowisku sekretarki / asystenta
- Sekretarka i jej przełożony / Asystent i jego przełożony
- Oczekiwania przełożonego wobec sekretarki / asystenta
- Punkt widzenia przełożonego a punkt widzenia sekretarki / asystenta – jak usprawnić porozumienie i współdziałanie?
- Zapewnienie sprawnej organizacji pracy przełożonego
- Jak reprezentować swojego przełożonego podczas jego nieobecności?
- Błędy we współpracy z przełożonym – jak ich unikać
- Jakich określeń i zwrotów nie używać w rozmowie z przełożonym
- Warsztaty – współpraca / komunikacja z przełożonym
3. Organizacja pracy sekretariatu
- Profesjonalny duet
- Efektywna współpraca z przełożonym
- Organizacja czasu pracy przełożonego (prowadzenie terminarza, harmonogram zajęć, hierarchia zadań, pojęcie „złodzieje czasu”, sporządzanie notatek informacyjnych, przekazywanie informacji wewnątrz oraz na zewnątrz firmy)
- Przydatne techniki i narzędzia planowania czasu
- Udział w organizowaniu i przebiegu spotkań oraz zebrań – sprawne protokołowanie korespondencja tradycyjna i elektroniczna
- Zarządzanie przepływem informacji i obiegiem dokumentów
- Organizacja spotkań, zebrań, konferencji i wyjazdów służbowych
4. Obowiązki informacyjne sekretarek / asystentów
- Informacja jako podstawa podjęcia decyzji
- Nowoczesne metody pozyskiwania informacji
- Różnice między przekazywaniem informacji a interpretacją informacji
- Metody skutecznego informowania, budowanie prostych i zrozumiałych komunikatów
- Jak skutecznie docierać do niezbędnych informacji
- Różnice i podobieństwa pomiędzy komunikacją zewnętrzną a wewnętrzną w firmie
5. Profesjonalna obsługa klienta zewnętrznego
- Zasady profesjonalnej obsługi Klientów zewnętrznych firmy
- Identyfikowanie trudnych sytuacji i sposoby radzenia sobie z nimi
- Mapa trudnych sytuacji
- Typologia trudnych relacji
- Metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
6. Obowiązki reprezentacyjne sekretarki / asystenta
- Sylwetka i zachowanie pracownika sekretariatu w firmie
- Zasady savoir-vivre
- Dresscode
- Makijaż w pracy
7. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie zespołowym