Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Dobra rozmowa jest tak stymulująca jak czarna kawa i tak samo trudno po niej zasnąć
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).

Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:

  • skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
  • precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
  • budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy


GRUPA DOCELOWA:

  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).

Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:

  • skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
  • precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
  • budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy


GRUPA DOCELOWA:

  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).

Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:

  • skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
  • precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
  • budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy


GRUPA DOCELOWA:

  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Skuteczna komunikacja

  • Techniki aktywnego słuchania
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Podsumowania

2. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
  • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
  • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy Aktywne słuchanie i aktywne mówienie

3. Style społeczne

  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych
    • Wódz,
    • Błyskawica,
    • Analityk,
    • Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym

1. Wstęp

  • Przedstawienie się uczestników
  • Zebranie oczekiwań
    • Poziom postawy – psychologia komunikacji
    • Poziom wiedzy – wykorzystywanie znajomości mechanizmów komunikacyjnych
    • Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

2. Efektywna komunikacja

  • Komunikacja jedno- i dwustronna
  • Style społeczne w komunikacji
  • Blokady komunikacyjne

3. Skuteczna komunikacja

  • Techniki aktywnego słuchania
    • Parafraza
    • Klaryfikacja
    • Podsumowania
  • Rodzaje pytań
    • Otwarte vs. Zamknięte
    • Sugerujące vs. Alternatywne
    • Pytania według modelu lejka
  • Podstawowe kategorie wypowiedzi
    • Ocena
    • Interpretacja
    • Badanie
    • Rozumienie
    • Informowanie

4. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
    • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
    • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
    • Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
    • Model WIR w komunikacji
    • Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych

5. Style społeczne

  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
  • Matryca stylów społecznych zespołu wykorzystywanie potencjału członków zespołu

6. Informacja zwrotna

  • Funkcje informacji zwrotnej
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej
  • Oddzielanie opinii od faktów oraz inne dobre praktyki feedbacku
  • Dostosowanie informacji zwrotnej do poziomu rozwoju zawodowego i stylu społecznego rozmówcy

7. Asertywność w komunikacji

  • Skrypty zachowania w sytuacji konfliktowej
  • Poziom merytoryczny a poziom psychologiczny sytuacji konfliktowej
  • Język korzyści w sytuacji konfliktowej
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na krytykę
  • Asertywna reakcja na pochwałę

8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

1. Wstęp

  • Przedstawienie się uczestników
  • Zebranie oczekiwań
    • Poziom postawy – psychologia komunikacji
    • Poziom wiedzy – wykorzystywanie znajomości mechanizmów komunikacyjnych
    • Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

2. Efektywna komunikacja

  • Komunikacja jedno- i dwustronna
  • Style społeczne w komunikacji
  • Blokady komunikacyjne

3. Skuteczna komunikacja

  • Techniki aktywnego słuchania
    • Parafraza
    • Klaryfikacja
    • Podsumowania
  • Rodzaje pytań
    • Otwarte vs. Zamknięte
    • Sugerujące vs. Alternatywne
    • Pytania według modelu lejka
  • Podstawowe kategorie wypowiedzi
    • Ocena
    • Interpretacja
    • Badanie
    • Rozumienie
    • Informowanie

4. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
    • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
    • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
    • Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
    • Model WIR w komunikacji
    • Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych

5. Style społeczne

  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
  • Matryca stylów społecznych zespołu wykorzystywanie potencjału członków zespołu

6. Informacja zwrotna

  • Funkcje informacji zwrotnej
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej
  • Oddzielanie opinii od faktów oraz inne dobre praktyki feedbacku
  • Dostosowanie informacji zwrotnej do poziomu rozwoju zawodowego i stylu społecznego rozmówcy

7. Asertywność w komunikacji

  • Skrypty zachowania w sytuacji konfliktowej
  • Poziom merytoryczny a poziom psychologiczny sytuacji konfliktowej
  • Język korzyści w sytuacji konfliktowej
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na krytykę
  • Asertywna reakcja na pochwałę

8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IABC w Polsce, niespełna 22% respondentów (kadra zarządzająca) właściwie rozumie czym jest komunikacja w biznesie.

Szkolenie związane z:
  • efektywna komunikacja
  • skuteczna komunikacja
  • szkolenie komunikacja w zespole
  • style społeczne
  • asertywność

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności przepływu informacji w organizacji
  • wzrost satysfakcji pracowników
  • budowanie kultury zaufania w organizacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • sprawny przebieg spotkań i zebrań
  • otwarta komunikacja
  • przepływ wiedzy pomiędzy zespołami
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.