IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Skuteczna komunikacja
- Techniki aktywnego słuchania
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
2. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
3. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wódz,
- Błyskawica,
- Analityk,
- Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
1. Wstęp
- Przedstawienie się uczestników
- Zebranie oczekiwań
- Poziom postawy – psychologia komunikacji
- Poziom wiedzy – wykorzystywanie znajomości mechanizmów komunikacyjnych
- Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
2. Efektywna komunikacja
- Komunikacja jedno- i dwustronna
- Style społeczne w komunikacji
- Blokady komunikacyjne
3. Skuteczna komunikacja
- Techniki aktywnego słuchania
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Rodzaje pytań
- Otwarte vs. Zamknięte
- Sugerujące vs. Alternatywne
- Pytania według modelu lejka
- Podstawowe kategorie wypowiedzi
- Ocena
- Interpretacja
- Badanie
- Rozumienie
- Informowanie
4. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Model WIR w komunikacji
- Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych
5. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Matryca stylów społecznych zespołu wykorzystywanie potencjału członków zespołu
6. Informacja zwrotna
- Funkcje informacji zwrotnej
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej
- Oddzielanie opinii od faktów oraz inne dobre praktyki feedbacku
- Dostosowanie informacji zwrotnej do poziomu rozwoju zawodowego i stylu społecznego rozmówcy
7. Asertywność w komunikacji
- Skrypty zachowania w sytuacji konfliktowej
- Poziom merytoryczny a poziom psychologiczny sytuacji konfliktowej
- Język korzyści w sytuacji konfliktowej
- Asertywna prośba
- Asertywna odmowa
- Asertywna reakcja na krytykę
- Asertywna reakcja na pochwałę
8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie grupy
1. Wstęp
- Przedstawienie się uczestników
- Zebranie oczekiwań
- Poziom postawy – psychologia komunikacji
- Poziom wiedzy – wykorzystywanie znajomości mechanizmów komunikacyjnych
- Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
2. Efektywna komunikacja
- Komunikacja jedno- i dwustronna
- Style społeczne w komunikacji
- Blokady komunikacyjne
3. Skuteczna komunikacja
- Techniki aktywnego słuchania
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Rodzaje pytań
- Otwarte vs. Zamknięte
- Sugerujące vs. Alternatywne
- Pytania według modelu lejka
- Podstawowe kategorie wypowiedzi
- Ocena
- Interpretacja
- Badanie
- Rozumienie
- Informowanie
4. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Model WIR w komunikacji
- Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych
5. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Matryca stylów społecznych zespołu wykorzystywanie potencjału członków zespołu
6. Informacja zwrotna
- Funkcje informacji zwrotnej
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej
- Oddzielanie opinii od faktów oraz inne dobre praktyki feedbacku
- Dostosowanie informacji zwrotnej do poziomu rozwoju zawodowego i stylu społecznego rozmówcy
7. Asertywność w komunikacji
- Skrypty zachowania w sytuacji konfliktowej
- Poziom merytoryczny a poziom psychologiczny sytuacji konfliktowej
- Język korzyści w sytuacji konfliktowej
- Asertywna prośba
- Asertywna odmowa
- Asertywna reakcja na krytykę
- Asertywna reakcja na pochwałę
8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
- Karta ssc
- Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
- Stop – jakich zachowań pozbywamy się
- Continue – jakie zachowania kontynuujemy
- Wnioski
- Na poziomie osobistym
- Na poziomie grupy