IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
W związku z kryzysem na rynku pracy wywołanym ogłoszoną przez WHO pandemią pojawiło się wyzwanie w postaci luk kadrowych, nadmiaru i przeładowania pracą. Wielu pracowników korzysta z różnych form pracy w niepełnym wymiarze, z domu, godząc pracę np. z opieką nad dziećmi. Pracownicy, którzy zostali w biurach mają także utrudnioną sytuację, ponieważ niejednokrotnie spada na nich odpowiedzialność realizacji zadań za nieobecnych kolegów. Często również w atmosferze silnego stresu i energetycznego wypalenia.
Nie jest tajemnicą, że ‘korzystanie z energetycznych rezerw” jest niezwykle krótkoterminową strategią. W czasach kryzysu nabiera to dodatkowego znaczenia. Nieodzownym elementem zarządzania kryzysowego jest ponadprzeciętna ilość wydatkowanej energii.
W istocie znaczący problem polega na tym, że każdego dnia zużywamy bardzo dużo energii (która nie przekłada się na wyniki) a zbyt mało czasu i uwagi poświęcamy jej regeneracji i odzyskiwaniu (regeneracja ta spowoduje osiąganie lepszych wyników).
Aby smartfon czy komputer „naładował” się wystarczy podłączyć urządzenie do „gniazdka”. Człowiek aby funkcjonował optymalnie potrzebuje czterech źródeł „zasilania”: energii fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i psychicznej.
Maile, smsy i komunikatory zdominowały codzienność. Wszelkie próby naśladowania zaawansowanych maszyn, komputerów kończą się fiaskiem. W efekcie bowiem to maszyny kierują człowiekiem a nie odwrotnie.
Wysokie tempo życia i pracy pociąga za sobą ukryte koszty: mniejszą uważność, spadek koncentracji, niską wydajność. Cierpi na tym także życie prywatne: mniej czasu dla rodziny, mniej czasu na hobby, pasje, odpoczynek czy choćby sen.
Zmęczenie i brak energii ma zaś kolosalne przełożenie na biznes. Warto przytoczyć w tym miejscu wyniki badań Towers Perrin dotyczące kondycji pracowników na całym świecie. Wspomniane badania prowadzone w latach 2007-2009 wykazały, że jedynie 20% pracowników czuło pełne zaangażowanie w pracę definiowane jako chęć „dawania” z siebie więcej niż się od nich wymaga, ponieważ widzą w tym cel i podchodzą di pracy z pasją. 40 % wykonywało swoje zadania na tzw. poziomie minimum, bez zaangażowania. Z kolei 38 % badanych było zniechęconych i niezaangażowanych.
W istocie znaczący problem polega na tym, że każdego dnia w pracy zużywamy bardzo dużo energii (która nie przekłada się na wyniki) a zbyt mało czasu i uwagi poświęcamy jej regeneracji i odzyskiwaniu (regeneracja ta spowoduje osiąganie lepszych wyników).
Aby smartfon czy komputer „naładował” się wystarczy podłączyć urządzenie do „gniazdka”. Człowiek aby funkcjonował optymalnie potrzebuje czterech źródeł „zasilania”: energii fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i psychicznej.
Model „Zarządzania energią” bazuje na modelu Tony’ego Schwartza. Według tej koncepcji działają międzynarodowe koncerny jak choćby Google czy Sony, gdzie programy inwestowania w energię pracowników zaowocowały wzrostem ich zaangażowania oraz poprawą parametrów zdrowotnych w połączeniu ze spektakularnymi wynikami finansowymi.
Zapraszamy na szkolenie z motywacji pt. Zarządzanie energią!
Maile, smsy i komunikatory zdominowały codzienność. Wszelkie próby naśladowania zaawansowanych maszyn, komputerów kończą się fiaskiem. W efekcie bowiem to maszyny kierują człowiekiem a nie odwrotnie.
Wysokie tempo życia i pracy pociąga za sobą ukryte koszty: mniejszą uważność, spadek koncentracji, niską wydajność. Cierpi na tym także życie prywatne: mniej czasu dla rodziny, mniej czasu na hobby, pasje, odpoczynek czy choćby sen.
Zmęczenie i brak energii ma zaś kolosalne przełożenie na biznes. Warto przytoczyć w tym miejscu wyniki badań Towers Perrin dotyczące kondycji pracowników na całym świecie. Wspomniane badania prowadzone w latach 2007-2009 wykazały, że jedynie 20% pracowników czuło pełne zaangażowanie w pracę definiowane jako chęć „dawania” z siebie więcej niż się od nich wymaga, ponieważ widzą w tym cel i podchodzą di pracy z pasją. 40 % wykonywało swoje zadania na tzw. poziomie minimum, bez zaangażowania. Z kolei 38 % badanych było zniechęconych i niezaangażowanych.
W istocie znaczący problem polega na tym, że każdego dnia w pracy zużywamy bardzo dużo energii (która nie przekłada się na wyniki) a zbyt mało czasu i uwagi poświęcamy jej regeneracji i odzyskiwaniu (regeneracja ta spowoduje osiąganie lepszych wyników).
Aby smartfon czy komputer „naładował” się wystarczy podłączyć urządzenie do „gniazdka”. Człowiek aby funkcjonował optymalnie potrzebuje czterech źródeł „zasilania”: energii fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i psychicznej.
Model „Zarządzania energią” bazuje na modelu Tony’ego Schwartza. Według tej koncepcji działają międzynarodowe koncerny jak choćby Google czy Sony, gdzie programy inwestowania w energię pracowników zaowocowały wzrostem ich zaangażowania oraz poprawą parametrów zdrowotnych w połączeniu ze spektakularnymi wynikami finansowymi.
Zapraszamy na szkolenie z motywacji pt. Zarządzanie energią!
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Podczas warsztatu z zakresu „Zarządzania energią osobistą” dowiesz się:
1. Jakie są rezultaty nowoczesnych badań dotyczących wydajności w pracy:
- Badania Ericsona
- Badania Towers Perrin
- Harvard Health Study
- Badania BRAC Williama Dement i Nathaniela Kleitman.
- SMILE
2. Czym jest dobowy bilans energetyczny:
- Co go osłabia?
- Co wzmacnia?
- Jak zachować energetyczną równowagę, tak by mieć siłę i mobilizację w pracy.
3. Jak zarządzać energią na poziomie fizycznym, organizmu.
4. W jaki sposób zarządzić emocjami.
5. Czym jest energia umysłowa i jakie są jej żródła.
6. Na czym polega bilans energii psychicznej oraz w jaki sposób wzmocnić mózg w intensywnej pracy.
1. Wyniki nowoczesnych badań dotyczących wydajności w pracy:
- Badania Ericsona
- Badania Towers Perrin
- Harvard Health Study
- Badania BRAC Williama Dement i Nathaniela Kleitman.
- SMILE
2. Krzywa wydajności REFA:
- Arkusz MEQ
- Piki i spadki energetyczne w perspektywie dobowej
- Planowanie snu
- Opracowanie własnej krzywej wydajności
3. Strefy równowagi, bezpieczeństwa i umysłu:
- Zryw, Energia, otępienie, relaks
- Strefa przetrwania, wyników, wypalenia, odnowy
- Strefa odruchów, taktyki, rozproszenia, kontekstu
4. Równowaga / fizyczność
- Zarządzanie energia na poziomie organizmu
- Biologiczne i fizjologiczne uwarunkowania snu
- Fale mózgowe: jak planować m.in. rozwój i relaks zgodnie z falami w mózgu
5. Bezpieczeństwo / emocje
- Model tzw. Dyrektora ds. energetycznych
- Odnowa emocjonalna
6. Samorealizacja / umysł
- Kwadranty koncentracji
- Multitasking vs monotasking
- Rozwijanie lewej i prawej półkuli mózgowej
- Wzór na kreatywność:
- Pierwsze olśnienie
- Nasycenie
- Inkubacja
- Oświecenie
- Weryfikacja
- Techniki koncentracji
7. Znaczenie / duchowość
- Cel i pasja jako wiodące motywatory
- Model work – life balance
- Osobiste wartości
- Jak stworzyć inspirujące miejsce pracy?
- Rola lidera – inspirowanie pracowników
8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
1. Wyniki nowoczesnych badań dotyczących wydajności w pracy:
- Badania Ericsona
- Badania Towers Perrin
- Harvard Health Study
- Badania BRAC Williama Dement i Nathaniela Kleitman.
- SMILE
2. Krzywa wydajności REFA:
- Arkusz MEQ
- Piki i spadki energetyczne w perspektywie dobowej
- Planowanie snu
- Opracowanie własnej krzywej wydajności
3. Strefy równowagi, bezpieczeństwa i umysłu:
- Zryw, Energia, otępienie, relaks
- Strefa przetrwania, wyników, wypalenia, odnowy
- Strefa odruchów, taktyki, rozproszenia, kontekstu
4. Równowaga / fizyczność
- Zarządzanie energia na poziomie organizmu
- Biologiczne i fizjologiczne uwarunkowania snu
- Fale mózgowe: jak planować m.in. rozwój i relaks zgodnie z falami w mózgu
5. Bezpieczeństwo / emocje
- Model tzw. Dyrektora ds. energetycznych
- Odnowa emocjonalna
6. Samorealizacja / umysł
- Kwadranty koncentracji
- Multitasking vs monotasking
- Rozwijanie lewej i prawej półkuli mózgowej
- Wzór na kreatywność:
- Pierwsze olśnienie
- Nasycenie
- Inkubacja
- Oświecenie
- Weryfikacja
- Techniki koncentracji
7. Znaczenie / duchowość
- Cel i pasja jako wiodące motywatory
- Model work – life balance
- Osobiste wartości
- Jak stworzyć inspirujące miejsce pracy?
- Rola lidera – inspirowanie pracowników
8. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków