Jak budować autorytet w czasach wyzwań lub/i zdalnych zespołów

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete
Prawdziwie wielcy ludzie wywołują w nas poczucie, że sami możemy stać się wielcy
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
20.09.2024
10.00 - 12.00
Szkolenie online
300 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Autorytet to moc przełożonego w nadawaniu impetu swoim decyzjom.  W obecnych czasach, w których „reguły gry” zmieniają się nieustająco, a wszyscy są zmęczeni niepewnością to właśnie przełożony jest osobą, która może przeprowadzić zespół przez wyzwania – pod warunkiem, że ten mu uwierzy.

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład.

To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari.

Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari (również w kontekście kontaktu online z zespołem)
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

2 warsztaty online 4 x 45 min. każdy

 

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari. Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerrbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia dla szefów jest koncepcja Okien Johari. Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu, jakim jest budowanie autorytetu lidera grupy. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpowiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować.

Szkolenie budowanie autorytetu szefa będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerrbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari (również w świecie online)
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari (tryb stacjonarny i online)
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Awatar – wizerunek lidera w zdalnych relacjach z pracownikiem i zespołem
    • Jak się różni percepcja lidera w kontakcie bezpośrednim i online
  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budo
    wać wizerunek

5. Wygłaszanie expose lidera (online vs bezpośrednie)

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować wizerunek

5. Wygłaszanie mów motywacyjnych

  • Zdefiniowanie struktury mowy motywacyjnej (np. poprzez analizę kilkunastu 2-3 minutowych mów z klasyki kina)
  • Wykorzystywanie emocji w mowach motywacyjnych
  • Nawiązywanie do potrzeb psychologicznych
    • Potrzeba rywalizacji
    • Potrzeba uznania
    • Potrzeba bezpieczeństwa
    • Potrzeba społeczna
    • Potrzeba wygody
  • Korzystanie z leadershipu osobistego
  • Definiowanie wyzwania i konsekwencji (psychologicznych i racjonalnych)
  • Komunikacja niewerbalna w mobilizowaniu pracowników

6. Wygłaszanie expose lidera

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Prowadzenie zebrań

  • Planowanie zebrań
    • Dostępny a optymalny czas spotkania
    • Agenda spotkania
    • Struktura spotkania
  • Programowanie uczestników na pracę i orientację na cel
  • Zasady moderowania zebrań
    • ustalić jasne cele grupy podczas zebrania
    • Prowokować wysokie zaangażowanie u wszystkich uczestników zebrania
    • Przydzielać role i odpowiedzialności
    • Zachęcać do wyrażania opinii mniej popularnych
    • Odnotowywać każdy głos
    • Stawiać na komunikację dwustronną

9. Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium/trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Głos (tempo, tembr, siła)
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku os. kompetentnej podczas dużych wystąpień z pracownikami
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji
  • Zarządzanie emocjami podczas wystąpień, prezentacji
    • Radzenie sobie z emocjami przed ważnym wydarzeniem (techniki relaksacyjne)
    • Wykorzystywanie emocji w sytuacji mobilizacji
    • Wyciszenie emocji po pracy –  life – work balanced

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować wizerunek

5. Wygłaszanie mów motywacyjnych

  • Zdefiniowanie struktury mowy motywacyjnej (np. poprzez analizę kilkunastu 2-3 minutowych mów z klasyki kina)
  • Wykorzystywanie emocji w mowach motywacyjnych
  • Nawiązywanie do potrzeb psychologicznych
    • Potrzeba rywalizacji
    • Potrzeba uznania
    • Potrzeba bezpieczeństwa
    • Potrzeba społeczna
    • Potrzeba wygody
  • Korzystanie z leadershipu osobistego
  • Definiowanie wyzwania i konsekwencji (psychologicznych i racjonalnych)
  • Komunikacja niewerbalna w mobilizowaniu pracowników

6. Wygłaszanie expose lidera

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki – rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Prowadzenie zebrań

  • Planowanie zebrań
    • Dostępny a optymalny czas spotkania
    • Agenda spotkania
    • Struktura spotkania
  • Programowanie uczestników na pracę i orientację na cel
  • Zasady moderowania zebrań
    • ustalić jasne cele grupy podczas zebrania
    • Prowokować wysokie zaangażowanie u wszystkich uczestników zebrania
    • Przydzielać role i odpowiedzialności
    • Zachęcać do wyrażania opinii mniej popularnych
    • Odnotowywać każdy głos
    • Stawiać na komunikację dwustronną

9. Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium/trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Głos (tempo, tembr, siła)
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku os. kompetentnej podczas dużych wystąpień z pracownikami
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji
  • Zarządzanie emocjami podczas wystąpień, prezentacji
    • Radzenie sobie z emocjami przed ważnym wydarzeniem (techniki relaksacyjne)
    • Wykorzystywanie emocji w sytuacji mobilizacji
    • Wyciszenie emocji po pracy –  life – work balanced

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenia dla szefów
  • budowanie autorytetu szefa
  • autorytet szefa
  • efektywny lider

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • łatwiejsze utrzymywanie wysokiego poziomu standardów pracy obowiązujących w firmie
  • oszczędności wynikające z wysokiej efektywności pracowników na danych stanowiskach
  • wykształcenie liderów, którzy są w stanie uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki
  • poprawa komunikacji na lini menedżer – pracownik
  • zwiększenie efektywności realizowania wyzwań organizacyjnych
  • zmniejszenie rotacji w firmie
  • zwiększenie proaktywności pracowników
  • uzyskanie długofalowych rezultatów biznesowych
  • skuteczniejsze przeprowadzanie pracowników przez zmiany
  • zwiększenie zaufania do menedżerów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników
  • zapewnienie lepszego rozwoju talentów w firmie

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • budowanie autorytetu przełożonego
  • korzystanie z exposéprzełożonego w budowaniu autorytetu
  • wzrost umiejętności prowadzenia efektywnego:
    • komunikowania zmiany
    • wprowadzania zasad (exposé)
    • zebrań organizacyjnych,
    • wygłaszania mów motywacyjnych
    • innych
  • stosowanie spójnej i efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • wzrost umiejętności budowania i długofalowego utrzymywania własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • umiejętność komunikowania trudnych decyzji – szczególnie w zarządzaniu zmianą
  • zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • umiejętność egzekwowania standardów firmowych
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Wersja online: Turkus – sposób pracy dla zespołów zdalnych, rozproszonych i hybrydowych
Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na szkolenie turkusowe przywództwo. Turkus nie musi oznaczać rewolucji w firmie tylko ewolucję w Twoim dziale.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie korzystając z tradycyjnych i nowoczesnych technologii?

Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Vision, Understanding, Clarity, Agility – jak ćwiczyć VUCA PRIME w obecnych czasach

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.