IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:
- Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
- Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
- Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
- Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
- Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
- Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym
Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.
Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.
W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.
To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:
- Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
- Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
- Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
- Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
- Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
- Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym
Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.
Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.
W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.
1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans
- Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
- Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
- Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
- Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
- Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.
2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji
- Skuteczność ≠ efektywność.
- Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
- Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
- Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
- Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności
3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej
- Idea High-Performing Teams
- Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
- Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
- Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji
4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”
- Las vs drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
- Manager i zespół w świecie VUCA
- Komunikacja w duchu NVC
Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.
1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans
- Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
- Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
- Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
- Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
- Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.
2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji
- Skuteczność ≠ efektywność.
- Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
- Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
- Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
- Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności
3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej
- Idea High-Performing Teams
- Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
- Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
- Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji
4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”
- Las vs drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
- Manager i zespół w świecie VUCA
- Komunikacja w duchu NVC