IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.
Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.
Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.
Opiera się ono na czterech głównych założeniach:
- wpływie charyzmy
- inspirującej motywacji
- stymulacji intelektualnej
- zindywidualizowanym podejściu
Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:
- ma optymistyczną wizję przyszłości
- dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
- jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
- jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu
W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:
- Zarządzanie efektywnością zespołu
- Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
- Zarządzanie zmianą
- Innowacyjność
- Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
- Zarządzanie poprzez wizję i strategię
- Kreatywność
- Skuteczne rozwiązywanie problemów
Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.
Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.
Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.
Opiera się ono na czterech głównych założeniach:
- wpływie charyzmy
- inspirującej motywacji
- stymulacji intelektualnej
- zindywidualizowanym podejściu
Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:
- ma optymistyczną wizję przyszłości
- dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
- jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
- jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu
W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:
- Zarządzanie efektywnością zespołu
- Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
- Zarządzanie zmianą
- Innowacyjność
- Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
- Zarządzanie poprzez wizję i strategię
- Kreatywność
- Skuteczne rozwiązywanie problemów
Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.
Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.
Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.
Opiera się ono na czterech głównych założeniach:
- wpływie charyzmy
- inspirującej motywacji
- stymulacji intelektualnej
- zindywidualizowanym podejściu
Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:
- ma optymistyczną wizję przyszłości
- dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
- jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
- jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu
W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:
- Zarządzanie efektywnością zespołu
- Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
- Zarządzanie zmianą
- Innowacyjność
- Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
- Zarządzanie poprzez wizję i strategię
- Kreatywność
- Skuteczne rozwiązywanie problemów
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?
- Deficyty Liderowania transakcyjnego
- nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
- podstawowe funkcje kierownicze
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- optymistyczna wizja przyszłości
- poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
- wspieranie innowacyjności
- modelowanie etyką własną
2. Koncepcja „Leadership 4D”
- Koncepcja przywództwa 4D
- Obszar – organizacja
- Obszar – otoczenie biznesowe
- Obszar – mój zespół
- Obszar – ja
3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe
- Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
- Pokonywanie granic międzywydziałowych
- Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
- Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
- Plan – planowanie
- Do – pilotaż i prototypy
- Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
- Act – implementacja nowych pomysłów
4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji
- Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
- Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
- Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?
5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności
- Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
- Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
- Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
- Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
- Re – expression
- Related worlds
- Random Links
- Revolution
- Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
- identyfikacja idea killerów w organizacji
- Related worlds
- tolerancja dla błędów
- kultura SUN
6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów
- Technika Walta Disneya
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- Technika da Vinciego
- Technika Kapeluszy De Bono
- Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych
7. Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
- Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
- Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie
1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?
- Deficyty Liderowania transakcyjnego
- nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
- podstawowe funkcje kierownicze
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- optymistyczna wizja przyszłości
- poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
- wspieranie innowacyjności
- modelowanie etyką własną
2. Koncepcja „Leadership 4D”
- Koncepcja przywództwa 4D
- Obszar – organizacja
- Obszar – otoczenie biznesowe
- Obszar – mój zespół
- Obszar – ja
3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe
- Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
- Pokonywanie granic międzywydziałowych
- Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
- Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
- Plan – planowanie
- Do – pilotaż i prototypy
- Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
- Act – implementacja nowych pomysłów
4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji
- Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
- Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
- Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?
5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności
- Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
- Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
- Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
- Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
- Re – expression
- Related worlds
- Random Links
- Revolution
- Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
- identyfikacja idea killerów w organizacji
- Related worlds
- tolerancja dla błędów
- kultura SUN
6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów
- Technika Walta Disneya
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- Technika da Vinciego
- Technika Kapeluszy De Bono
- Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych
7. Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
- Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
- Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie
1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?
- Deficyty Liderowania transakcyjnego
- nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
- podstawowe funkcje kierownicze
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- optymistyczna wizja przyszłości
- poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
- wspieranie innowacyjności
- modelowanie etyką własną
2. Koncepcja „Leadership 4D”
- Koncepcja przywództwa 4D
- Obszar – organizacja
- Obszar – otoczenie biznesowe
- Obszar – mój zespół
- Obszar – ja
3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe
- Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
- Pokonywanie granic międzywydziałowych
- Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
- Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
- Plan – planowanie
- Do – pilotaż i prototypy
- Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
- Act – implementacja nowych pomysłów
4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji
- Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
- Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
- Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?
5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności
- Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
- Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
- Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
- Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
- Re – expression
- Related worlds
- Random Links
- Revolution
- Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
- identyfikacja idea killerów w organizacji
- Related worlds
- tolerancja dla błędów
- kultura SUN
6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów
- Technika Walta Disneya
- Skuteczność przywódcy transformacyjnego
- Technika da Vinciego
- Technika Kapeluszy De Bono
- Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych
7. Zarządzanie zmianą
- Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
- Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
- Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie