IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Szkolenie jest propozycją dla wszystkich tych, którzy uczestniczyli w szkoleniu (online czy wcześniej stacjonarnym) „Wczoraj kolega dziś przełożony” . Jest kontynuacją wsparcia szkoleniowego dla rozwoju umiejętności menedżerskich.
Jeśli jesteś po swoim expose, znasz swój styl zarządzania, umiesz udzielać feedbacku i coraz mniej boisz się swoich podwładnych to najlepszy moment kolejny krok.
Podczas drugiej części szkolenia dla menedżerów nauczysz się radzić sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z pracownikami, rozwiązywać konflikty, zmieniać „buty” w rozmowach, lepiej docierać do współpracowników, a także dowiesz się, jak unikać pułapek podczas prowadzenia rozmów motywujących i dyscyplinujących.
Szkolenie jest wzbogacone o moduł trudnych sytuacji uwzględniających specyfikę pracy zespołów zdalnych i hybrydowych.
Zapewne masz coraz większe doświadczenie na stanowisku menedżerskim, a co za tym idzie – refleksje i potrzeby. Może to już czas na nabycie nowych umiejętności?
Jesteś po swoim expose, znasz swój styl zarządzania, umiesz udzielać feedbacku i coraz mniej boisz się swoich podwładnych.
To najlepszy moment na uzupełnienie wiedzy. Podczas drugiej części szkolenia dla menedżerów nauczysz się radzić sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z pracownikami, rozwiązywać konflikty, zmieniać „buty” w rozmowach, lepiej docierać do współpracowników, a także dowiesz się, jak unikać pułapek podczas prowadzenia rozmów motywujących i dyscyplinujących.
Zapraszamy po kolejną porcję wiedzy i umiejętności, których zdobycie zapewniają szkolenia menedżerskie!
Zapewne masz coraz większe doświadczenie na stanowisku menedżerskim, a co za tym idzie – refleksje i potrzeby. Może to już czas na nabycie nowych umiejętności?
Jesteś po swoim expose, znasz swój styl zarządzania, umiesz udzielać feedbacku i coraz mniej boisz się swoich podwładnych.
To najlepszy moment na uzupełnienie wiedzy. Podczas drugiej części szkolenia dla menedżerów nauczysz się radzić sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach z pracownikami, rozwiązywać konflikty, zmieniać „buty” w rozmowach, lepiej docierać do współpracowników, a także dowiesz się, jak unikać pułapek podczas prowadzenia rozmów motywujących i dyscyplinujących.
Zapraszamy po kolejną porcję wiedzy i umiejętności, których zdobycie zapewniają szkolenia menedżerskie!
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Podczas dwóch 4-godzinnych warsztatów poznasz następujące obszary i tematy:
1. Psychologia menedżerska – analiza transakcyjna w relacjach z pracownikami
- Co to jest analiza transakcyjna
- Dziecko, Rodzic czy Dorosły – rola przełożonego
- Błędy komunikacyjne w poszczególnych rolach
- Jak doprowadzić do pozycji Dorosłego? (warstwa merytoryczna komunikacji)
- Aby wejść w inne buty trzeba najpierw zdjąć swoje – czyli jak zmienić poziomy komunikacji
2. Konflikt czy mediacje – radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
- Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
- Postawy i style reagowania na konflikt.
- Pułapki konfliktu
- Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
- Reagowanie na agresywne postawy i zachowania
3. Motywacja i motywowanie. Wspieranie w rozwoju.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Motywacja 3.0
- Dwuczynnikowa Teoria Herzberga
- Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy (motywatory wewnętrzne) [Motywacja]
- Czynniki powodujące niezadowolenie z pracy (czynniki higieny) [Demotywacja]
- Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących
- Typy pracowników i dobrane do ich potrzeb motywatory
- Czy zespół bez motywacji może funkcjonować?
4. Informacja zwrotna jako motywator
- Właściwa komunikacja w technikach udzielania informacji zwrotnych
- Feedback i feedforward
- Techniki udzielania informacji zwrotnej:
- FUKO
- Model Z
- Model Pendletona
- Kanapka
- Kwadrat
- Pułapki przy udzielaniu informacji zwrotnej
- Efekt Halo i spółka…
- Reakcje pracowników na feedback
- Jak radzić sobie z oporem na feedback
5. Poligon trudnych sytuacji
- Głosowanie grupy – ile sytuacji trudnych z zespołów zdalnych ile stacjonarnych do przećwiczenia
- Pakiet startowy trudnych sytuacji
- Obniżenie zaangażowania / produktywności na pracy zdalnej
- Poczucie nierównego traktowania pomiędzy pracownikami
- Emocje, które wpływają na pracę danej osoby lub/i całego zespołu
- Bierność / brak inicjatywy ze strony pracownika
- Strach, lęk o przyszłość
- Poczucie izolacji, braku wpływu
- Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Przygotowanie do rozmowy
- Precyzyjne określanie celu i własnych intencji
- Jak pozbyć się założeń i otworzyć na komunikację
- Znajdź potrzebę rozmówcy czyli „dostrzeż człowieka w człowieku”
1. Jak zarządzać „z głową” czyli menedżerska superwizja
- „Case study” – co się działo od naszego ostatniego spotkania. Jakie wyzwania i trudności się pojawiły? Jakie techniki zostały wykorzystane, które z nich są efektywne a które mniej. Analiza przyczyn pojawiających się trudności.
- „Crash-meeting”, czyli „co bym zrobił, gdyby coś takiego mi się przytrafiło”
2. Psychologia menedżerska – analiza transakcyjna w relacjach z pracownikami
- Co to jest analiza transakcyjna
- Dziecko, Rodzic czy Dorosły – rola przełożonego
- Błędy komunikacyjne w poszczególnych rolach
- Jak doprowadzić do pozycji Dorosłego? (warstwa merytoryczna komunikacji)
- Aby wejść w inne buty trzeba najpierw zdjąć swoje – czyli jak zmienić poziomy komunikacji
3. Konflikt czy mediacje – radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
- Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
- Postawy i style reagowania na Konflikt.
- Demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacjom w zespole
- Role w konflikcie – trójkąt dramatyczny
- Konflikt jako źródło pozytywnych zmian
- Pułapki konfliktu
- Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
- Wyrażanie niezgody i sprzeciwu
- Reagowanie na agresywne postawy i zachowania
4. Motywacja i motywowanie. Wspieranie w rozwoju.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Motywacja 2.0 Pinka
- Mistrzostwo (rozwój)
- Autonomia
- Poczucie sensu
- Dwuczynnikowa Teoria Herzberga
- Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy (motywatory wewnętrzne) [Motywacja]
- Czynniki powodujące niezadowolenie z pracy (czynniki higieny) [Demotywacja]
- Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących
- Typy pracowników i dobrane do ich potrzeb motywatory
- Czy zespół bez motywacji może funkcjonować?
5. Informacja zwrotna jako motywator
- Właściwa komunikacja w technikach udzielania informacji zwrotnych
- Feedback i feedforward
- Techniki udzielania informacji zwrotnej:
- FUKO
- Model Z
- Model Pendletona
- Kanapka
- Kwadrat
- Pułapki przy udzielaniu informacji zwrotnej
- Efekt Halo i spółka…
- Reakcje pracowników na feedback
- Jak radzić sobie z oporem na feedback
6. Trudne rozmowy z pracownikami
- Otwarta i jasna komunikacja w rozmowach z pracownikami
- Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Przygotowanie do rozmowy
- Precyzyjne określanie celu i własnych intencji
- Jak pozbyć się założeń i otworzyć na komunikację
- Znajdź potrzebę rozmówcy czyli „dostrzeż człowieka w człowieku”
- Docieranie do sedna
- Aktywne słuchanie oraz techniki coachingowe w prowadzeniu rozmów
7. Podejmowanie decyzji w trakcie trudnych rozmów
- Co jest niezbędne do podejmowanie trafnych decyzji?
- Dlaczego zwlekamy z podejmowaniem decyzji?
- Dlaczego niepodjęcie decyzji jest podjęciem decyzji – analiza video case.
- Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na podejmowanie decyzji – analiza video case.
8. Mętlik w głowie – jak się ogarnąć?
- Otwarta i jasna komunikacja w rozmowach z pracownikami
- Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Przygotowanie do rozmowy
- Precyzyjne określanie celu i własnych intencji
- Jak pozbyć się założeń i otworzyć na komunikację
- Znajdź potrzebę rozmówcy czyli „dostrzeż człowieka w człowieku”
- Docieranie do sedna
- Aktywne słuchanie oraz techniki coachingowe w prowadzeniu rozmów
9. Ćwiczenia w prowadzeniu trudnych rozmów
- Pracownik dyskutujący z szefem
- Pracownik podważający autorytet szefa
- Pracownik skłócony z resztą zespołu
- Inne sytuacje zaproponowane przez uczestników warsztatu
10. Inteligencje Emocjonalna na stanowisku lidera
- Świadomość własnych emocji
- Kontrola stresu jako kluczowy element radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Jak zadbać o swój komfort emocjonalny w pracy
- Techniki radzenia sobie ze stresem
11. Podsumowanie szkolenia
- Formuła SSK
- Start (jakie techniki zacznę stosować)
- Stop (jakie zachowania przestanę stosować)
- Kontynuacja (jakie dobre praktyki będę kontynuował)
1. Jak zarządzać „z głową” czyli menedżerska superwizja
- „Case study” – co się działo od naszego ostatniego spotkania. Jakie wyzwania i trudności się pojawiły? Jakie techniki zostały wykorzystane, które z nich są efektywne a które mniej. Analiza przyczyn pojawiających się trudności.
- „Crash-meeting”, czyli „co bym zrobił, gdyby coś takiego mi się przytrafiło”
2. Psychologia menedżerska – analiza transakcyjna w relacjach z pracownikami
- Co to jest analiza transakcyjna
- Dziecko, Rodzic czy Dorosły – rola przełożonego
- Błędy komunikacyjne w poszczególnych rolach
- Jak doprowadzić do pozycji Dorosłego? (warstwa merytoryczna komunikacji)
- Aby wejść w inne buty trzeba najpierw zdjąć swoje – czyli jak zmienić poziomy komunikacji
3. Konflikt czy mediacje – radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Style rozwiązywania konfliktów według Thomasa Kilmanna
- Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
- Postawy i style reagowania na Konflikt.
- Demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacjom w zespole
- Role w konflikcie – trójkąt dramatyczny
- Konflikt jako źródło pozytywnych zmian
- Pułapki konfliktu
- Asertywność w biznesie czyli jak reagować w trudnych sytuacjach
- Wyrażanie niezgody i sprzeciwu
- Reagowanie na agresywne postawy i zachowania
4. Motywacja i motywowanie. Wspieranie w rozwoju.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Motywacja 2.0 Pinka
- Mistrzostwo (rozwój)
- Autonomia
- Poczucie sensu
- Dwuczynnikowa Teoria Herzberga
- Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy (motywatory wewnętrzne) [Motywacja]
- Czynniki powodujące niezadowolenie z pracy (czynniki higieny) [Demotywacja]
- Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących
- Typy pracowników i dobrane do ich potrzeb motywatory
- Czy zespół bez motywacji może funkcjonować?
5. Informacja zwrotna jako motywator
- Właściwa komunikacja w technikach udzielania informacji zwrotnych
- Feedback i feedforward
- Techniki udzielania informacji zwrotnej:
- FUKO
- Model Z
- Model Pendletona
- Kanapka
- Kwadrat
- Pułapki przy udzielaniu informacji zwrotnej
- Efekt Halo i spółka…
- Reakcje pracowników na feedback
- Jak radzić sobie z oporem na feedback
6. Trudne rozmowy z pracownikami
- Otwarta i jasna komunikacja w rozmowach z pracownikami
- Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Przygotowanie do rozmowy
- Precyzyjne określanie celu i własnych intencji
- Jak pozbyć się założeń i otworzyć na komunikację
- Znajdź potrzebę rozmówcy czyli „dostrzeż człowieka w człowieku”
- Docieranie do sedna
- Aktywne słuchanie oraz techniki coachingowe w prowadzeniu rozmów
7. Podejmowanie decyzji w trakcie trudnych rozmów
- Co jest niezbędne do podejmowanie trafnych decyzji?
- Dlaczego zwlekamy z podejmowaniem decyzji?
- Dlaczego niepodjęcie decyzji jest podjęciem decyzji – analiza video case.
- Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na podejmowanie decyzji – analiza video case.
8. Mętlik w głowie – jak się ogarnąć?
- Otwarta i jasna komunikacja w rozmowach z pracownikami
- Zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
- Przygotowanie do rozmowy
- Precyzyjne określanie celu i własnych intencji
- Jak pozbyć się założeń i otworzyć na komunikację
- Znajdź potrzebę rozmówcy czyli „dostrzeż człowieka w człowieku”
- Docieranie do sedna
- Aktywne słuchanie oraz techniki coachingowe w prowadzeniu rozmów
9. Ćwiczenia w prowadzeniu trudnych rozmów
- Pracownik dyskutujący z szefem
- Pracownik podważający autorytet szefa
- Pracownik skłócony z resztą zespołu
- Inne sytuacje zaproponowane przez uczestników warsztatu
10. Inteligencje Emocjonalna na stanowisku lidera
- Świadomość własnych emocji
- Kontrola stresu jako kluczowy element radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Jak zadbać o swój komfort emocjonalny w pracy
- Techniki radzenia sobie ze stresem
11. Podsumowanie szkolenia
- Formuła SSK
- Start (jakie techniki zacznę stosować)
- Stop (jakie zachowania przestanę stosować)
- Kontynuacja (jakie dobre praktyki będę kontynuował)