Menadżer aktywnego farmingu

JAK BUDOWAĆ STRATEGICZNĄ WSPÓŁPRACĘ Z KLIENTEM

Strefa menadżera sprzedaży onlineotwartezamkniete

Największym wyzwaniem stojącym w dzisiejszej wyjątkowej sytuacji przed menadżerami działów handlowych wszystkich szczebli, jest zapewnienie ciągłości sprzedaży oraz mobilizowanie handlowców do systematycznego podnoszenia wskaźników sprzedażowych we współpracy z istniejącymi klientami firmy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zdobywanie nowych klientów, aktywny hunting, jest w obecnej sytuacji bardzo utrudniony. Natomiast paleta dotychczasowych klientów stwarza szerokie pole do popisu w obszarze zaktywizowania dobrze przeprowadzonych działań farmerskich.

Oprócz dotychczas stosowanych przez działy handlowe metod i praktyk, ważne jest zastosowanie adekwatnych do sytuacji działań, które pozwolą na świadome i skuteczne zarządzanie portfelem posiadanych, często od dawna odbiorców, poprzez odpowiednie alokowanie swoich działań i środków pozwalających rozwijać strategiczną współpracę z klientami.

Rolą menadżera jest budowanie napędu zmiany i uświadomienie handlowcom, że w obecnym czasie niezbędna jest transformacja podejścia do współpracy z klientem. Z biernego budowania relacji interpersonalnych, służących dobremu samopoczuciu obu stron w kontaktach, powinna zmienić się na budowanie strategicznej, biznesowej relacji partnerskiej (doradczej), w której handlowiec nie obawia się mieć często innego stanowiska niż klient.

Kluczem do budowania takiej doradczej współpracy, jest egzekwowanie przez menadżera od handlowców wykorzywania narzędzi analitycznych do kategoryzacji portfela klientów, badania modelu biznesowego klienta, tworzenia oferty wartości zamiast dotychczasowych ofert cenowych oraz sprostaniu wyzwaniom pracy z klientami typu Chellenger.

Zdobywanie nowych klientów, aktywny hunting, jest w obecnej sytuacji bardzo utrudniony. Natomiast paleta dotychczasowych klientów stwarza szerokie pole do popisu w obszarze zaktywizowania dobrze przeprowadzonych działań farmerskich.

Oprócz dotychczas stosowanych przez działy handlowe metod i praktyk, ważne jest zastosowanie adekwatnych do sytuacji działań, które pozwolą na świadome i skuteczne zarządzanie portfelem posiadanych, często od dawna odbiorców, poprzez odpowiednie alokowanie swoich działań i środków pozwalających rozwijać strategiczną współpracę z klientami.

Rolą menadżera jest budowanie napędu zmiany i uświadomienie handlowcom, że w obecnym czasie niezbędna jest transformacja podejścia do współpracy z klientem. Z biernego budowania relacji interpersonalnych, służących dobremu samopoczuciu obu stron w kontaktach, powinna zmienić się na budowanie strategicznej, biznesowej relacji partnerskiej (doradczej), w której handlowiec nie obawia się mieć często innego stanowiska niż klient.

Kluczem do budowania takiej doradczej współpracy, jest egzekwowanie przez menadżera od handlowców wykorzywania narzędzi analitycznych do kategoryzacji portfela klientów, badania modelu biznesowego klienta, tworzenia oferty wartości zamiast dotychczasowych ofert cenowych oraz sprostaniu wyzwaniom pracy z klientami typu Chellenger.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Zdefiniowanie podstawowych wskaźników dla aktywnego farmingu

  • Co oznacza aktywny farming
  • Warunki organizacyjne budowania strategicznej współpracy z klientami
  • Definiowanie celów, norm, narzędzi pracy i pętli komunikacyjnej z zepole aktywnego farmingu

2. Oś aktywności zespołu sprzedażowego

  • Definicja biegunów osi aktywności – farming vs. hunting
  • Umieszczenie własnego zespołu na osi aktywności
  • Zarządzanie zespołem sprzedażowym szkolenie vs. realna strategia
  • Action plan – scenariusz pożądany na zarządzanie sprzedażą handlowców budujących strategiczną współpracę z klientami

3. Narzędzia skutecznego egzekwowania rozwoju strategicznej współpracy partnerskiej z klientami

  • Przegląd Analizy Schematu Jakościowego Klientów
  • Badanie modelu biznesowego klientów różnych kategorii i branż
  • Tworzenie oferty wartości dopasowanej do modelu biznesowego klienta typu Challanger
  • Monitorowanie wykonania planu rozwoju współpracy z kluczowymi klientami
  • Monitorowanie wskaźników aktywnego farmingu prowadzącego do strategicznej współpracy partnerskiej

4. Uruchamiamy napęd aktywnego farmingu

  • Ekspose menadżerskie
  • Odpowiedz na podstawowe pytania: „co się wydarzy?”, „dlaczego warto?”
  • Stworzenie ram nieprzekraczalnych oraz przestrzeni na partycypację zespołu
  • Strategiczne zaplanowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego „aktywność popłaca, więc jestem jeszcze bardziej aktywny”

5. Praca z różnymi postawami i emocjami pracowników

  • Antagonista, bierny opór, neutralny, gotowy do pomocy, zaangażowany, itp.
  • Jak pracować z poszczególnymi postawami i wykorzystać ich potencjał do wprowadzania systemu aktywnego farmingu

1. Zdefiniowanie podstawowych wskaźników dla aktywnego farmingu

  • Co oznacza aktywny farming
  • Warunki organizacyjne budowania strategicznej współpracy z klientami
  • Definiowanie celów, norm, narzędzi pracy i pętli komunikacyjnej z zepole aktywnego farmingu

2. Oś aktywności zespołu sprzedażowego

  • Definicja biegunów osi aktywności – farming vs. hunting
  • Umieszczenie własnego zespołu na osi aktywności
  • Zarządzanie zespołem sprzedażowym szkolenie vs. realna strategia
  • Action plan – scenariusz pożądany na zarządzanie sprzedażą handlowców budujących strategiczną współpracę z klientami

3. Narzędzia skutecznego egzekwowania rozwoju strategicznej współpracy partnerskiej z klientami

  • Przegląd Analizy Schematu Jakościowego Klientów
  • Badanie modelu biznesowego klientów różnych kategorii i branż
  • Tworzenie oferty wartości dopasowanej do modelu biznesowego klienta typu Challanger
  • Monitorowanie wykonania planu rozwoju współpracy z kluczowymi klientami
  • Monitorowanie wskaźników aktywnego farmingu prowadzącego do strategicznej współpracy partnerskiej

4. Uruchamiamy napęd aktywnego farmingu

  • Ekspose menadżerskie
  • Odpowiedz na podstawowe pytania: „co się wydarzy?”, „dlaczego warto?”
  • Stworzenie ram nieprzekraczalnych oraz przestrzeni na partycypację zespołu
  • Strategiczne zaplanowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego „aktywność popłaca, więc jestem jeszcze bardziej aktywny”

5. Praca z różnymi postawami i emocjami pracowników

  • Antagonista, bierny opór, neutralny, gotowy do pomocy, zaangażowany, itp.
  • Jak pracować z poszczególnymi postawami i wykorzystać ich potencjał do wprowadzania systemu aktywnego farmingu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Dane CEB wskazują, że najlepsi sprzedający zarządzają „wąskim” lejkiem wysoce wyselekcjonowanych potencjalnych klientów, dających największe szanse finalizacji.

Szkolenie związane z:
  • Nowoczesne techniki sprzedaży
  • Jak poprawić wyniki sprzedaży
  • Techniki aktywnej sprzedaży
  • Aktywna sprzedaż szkolenie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Patrycja Michałowska

Justyna Mejłun

Justyna Mejłun

Justyna Mejłun

Justyna Mejłun
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa menadżera sprzedaży

Syndromem ospałego zespołu sprzedaży nazywamy sytuację, w której większość handlowców zajmuje się farmingiem czyli budowaniem relacji z obecnymi klientami oraz pracuje na lead’ach pozyskanych z innego źródła niż własne.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Cold Calling jest szkoleniem najrzadziej wybieranym przez samych handlowców mimo że to tej kompetencji najbardziej potrzebują.  Seek&Sale jest warsztatem rozwiązań – uczestnicy otrzymują gotowe techniki, które są skuteczne w polskich warunkach wobec klientów, którzy cenią swój czas i są wymagającymi rozmówcami. Zapraszamy na szkolenie sprzedaż przez telefon!

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Kultura działu sprzedaży zorientowana na zdobywanie klientów w niestandardowych czasach

Trudne czasy to właściwy moment na budowanie kultury zorientowanej na zdobywanie. Hunterzy – handlowcy posiadający motywację i umiejętności do zdobywania nowych klientów są teraz na wagę złota. Trudno będzie takich znaleźć i zrekrutować.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.