Wprowadzenie do podejść klasycznych w zarządzaniu projektami

Szkolenia - zarządzanie projektami onlineotwartezamkniete
Fundamenty Agile to orientacja na cel, klienta i wykorzystanie zasobów
Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji, zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za realizację, jak i kluczowych członków zespołów projektowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.

Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
  • Członkowie zespołów realizujący projekty

 

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.

Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
  • Członkowie zespołów realizujący projekty

 

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.

Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
  • Członkowie zespołów realizujący projekty

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Traditional Project Management – założenia

  • Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
  • Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
  • Za i przeciw w podejściu klasycznym

2. Inicjacja projektu

  • Definiowanie wizji i celów projektu
  • Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
  • Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
  • Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji

3. Planowanie projektu

  • Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
  • Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
  • Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania

4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu

  • Zarządzanie zmianą w projekcie
  • Podejścia do zarządzania budżetem
  • Raportowanie – metody monitorowania projektu

5. Zamykanie projektu

  • Przygotowanie do zamykania projektu
  • Podsumowanie i rozliczenie korzyści
  • Doświadczenia – Tops & Flops
  • Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
  • Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?

 

1. Traditional Project Management – założenia

  • Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
  • Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
  • Za i przeciw w podejściu klasycznym  

2. Inicjacja projektu

  • Definiowanie wizji i celów projektu
  • Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Identyfikacja interesariuszy  – kto i czego może oczekiwać w projekcie
  • Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
  • Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji

3. Planowanie projektu

  • Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
  • Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
  • Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Zarządzanie ryzykiem  – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania

4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu

  • Zarządzanie zmianą w projekcie
  • Podejścia do zarządzania budżetem
  • Raportowanie  – metody monitorowania projektu

5. Zamykanie projektu

  • Przygotowanie do zamykania projektu
  • Podsumowanie i rozliczenie korzyści
  • Doświadczenia – Tops & Flops
  • Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
  • Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?

 

1. Traditional Project Management – założenia

  • Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
  • Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
  • Za i przeciw w podejściu klasycznym

2. Inicjacja projektu

  • Definiowanie wizji i celów projektu
  • Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
  • Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
  • Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji

3. Planowanie projektu

  • Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
  • Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
  • Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania

4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu

  • Zarządzanie zmianą w projekcie
  • Podejścia do zarządzania budżetem
  • Raportowanie – metody monitorowania projektu

5. Zamykanie projektu

  • Przygotowanie do zamykania projektu
  • Podsumowanie i rozliczenie korzyści
  • Doświadczenia – Tops & Flops
  • Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
  • Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • agile vs scrum różnice
  • metodologie agile scrum

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie świadomości wpływu realizowanych projektów na działalność operacyjną przedsiebiorstwa.
  • Możliwość nadania obecnie i w przyszłości realiowanym projektom powtarzalnej struktury, co pozwoli na zmniejszenie poziomu przypadkowości w zarządzaniu całym portfelem projektów.
  • Transfer wiedzy opartej na międzynarodowych standardach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie typowych technik i metod rekomendowanych przez dobre praktyki zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI PMBoK, IPMA NCB oraz PRINCE 2 i umiejętność ich praktycznego zastosowania w działaniach projektowych i pracy operacyjnej.
  • Ułatwienia w pracach projektowych dzięki możliwości zastosowania prostych narzędzi zarządzania ludźmi w projekcie
  • Uświadomienie ścieżki rozwoju i kariery zawodowej związanej z zarządzaniem projektami w organizacji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Umiejętność czytelnego osadzenia projektu w strukturze organizacyjnej i nadania mu poziomu priorytetu spójnego z celami strategicznymi oraz pozornie rozbieżnymi celami poszczególnych obszarów.
  • Zwiększenie zaangażowania i zrozumienia dla celów projektów u osób udostepniających zasoby do projektów
  • Zwiększenie motywacji do pracy w projektach
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - zarządzanie projektami

Product owner szkolenie dostarcza wiedzy na temat Scrum i pozwala na zapoznanie się z wybranymi aspektami pracy z perspektywy Product Owner m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/ projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie dostarcza wiedzy na temat Scrum i pozwala na zapoznanie się z wybranymi aspektami pracy z perspektywy Scrum Developer m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem zadań, rozumieniem wymagań biznesowych i jasnym komunikowaniem kryteriów jakości oraz przejęciem odpowiedzialności za monitorowanie i prezentowanie efektów dostarczanej pracy z uwzględnieniem zarządzania ryzykami projektowymi.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Istotą szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami Agile w oparciu o podejście zwinne Scrum – koncentrujący się na wysokiej jakości procesu wytwórczego.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.