IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.
Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.
Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
- Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
- Kierownicy działów i zespołów
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
- Członkowie zespołów realizujący projekty
Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.
Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.
Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
- Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
- Kierownicy działów i zespołów
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
- Członkowie zespołów realizujący projekty
Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.
Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników.
Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
- Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
- Kierownicy działów i zespołów
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
- Członkowie zespołów realizujący projekty
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Traditional Project Management – założenia
- Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
- Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
- Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
- Za i przeciw w podejściu klasycznym
2. Inicjacja projektu
- Definiowanie wizji i celów projektu
- Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
- Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
- Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
- Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji
3. Planowanie projektu
- Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
- Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
- Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
- Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania
4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu
- Zarządzanie zmianą w projekcie
- Podejścia do zarządzania budżetem
- Raportowanie – metody monitorowania projektu
5. Zamykanie projektu
- Przygotowanie do zamykania projektu
- Podsumowanie i rozliczenie korzyści
- Doświadczenia – Tops & Flops
- Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
- Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?
1. Traditional Project Management – założenia
- Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
- Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
- Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
- Za i przeciw w podejściu klasycznym
2. Inicjacja projektu
- Definiowanie wizji i celów projektu
- Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
- Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
- Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
- Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji
3. Planowanie projektu
- Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
- Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
- Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
- Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania
4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu
- Zarządzanie zmianą w projekcie
- Podejścia do zarządzania budżetem
- Raportowanie – metody monitorowania projektu
5. Zamykanie projektu
- Przygotowanie do zamykania projektu
- Podsumowanie i rozliczenie korzyści
- Doświadczenia – Tops & Flops
- Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
- Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?
1. Traditional Project Management – założenia
- Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
- Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
- Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
- Za i przeciw w podejściu klasycznym
2. Inicjacja projektu
- Definiowanie wizji i celów projektu
- Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
- Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
- Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
- Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji
3. Planowanie projektu
- Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
- Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
- Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
- Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania
4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu
- Zarządzanie zmianą w projekcie
- Podejścia do zarządzania budżetem
- Raportowanie – metody monitorowania projektu
5. Zamykanie projektu
- Przygotowanie do zamykania projektu
- Podsumowanie i rozliczenie korzyści
- Doświadczenia – Tops & Flops
- Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
- Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?