IDEA SZKOLENIA
Istotą szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami Agile w oparciu o podejście zwinne Scrum – koncentrujący się na wysokiej jakości procesu wytwórczego lub Agile PM, który obejmuje swoim zakresem metody, techniki i narzędzia zarządzania projektem w powiązaniu z jego otoczeniem istotne przy zarządzaniu projektami w większych organizacjach.
Szkolenie pozwala na zapoznanie się w szczegółach z Scrum lub Agile Project Management m.in. filozofią, organizacją pracy projektowej, rolami w zespołach oraz tworzeniem wartości biznesowej w oparciu o potrzeby klienta oraz poznanie wybranych aspektów Agile w praktyce.
Integralną częścią szkolenia jest symulacja pracy w podejściu metodologii agile scrum – „Lego Game” zakończona podsumowaniem w postaci wniosków doskonalących. Symulacja pozwala na zapoznane się w praktyce z wybranymi technikami i narzędziami, pozwala również na sprawdzenie „nastawienia na Agile”.
PROGRAM SZKOLENIA
1 dzień do wyboru – Scrum framework lub Agile PM
1. Wprowadzenie
- Podejście tradycyjne i zwinne
- Filozofia Agile: Manifest i pryncypia
2. Zasady w Scrum
- Wprowadzenie do Scrum farmework
- Filary Scrum
- Wartości I postawy w Scrum
3. Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego
- Scrum Master
- Product Owner
- Development Team
- Otoczenie Scrum Team
4. Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu/ procesu w Scrum
- Struktura Sprintu
- Sprint Planning
- Daily Scrum
- Sprint Review
- Sprint Retrospective
5. Artefakty i proces w Scrum – – tworzenie wartości biznesowej w Scrum – praca z wymaganiami, jakością
- Product Backlog
- Sprint Backlog
- Increment
- Product Backlog refinement
6. Filozofia, pryncypia, podejście Agile PM
- Realizacja projektu Agile PM – charakterystyka procesu DSDM
7. Role i obowiązki w Agile PM – organizacja pracy zespołu zwinnego
- Role biznesowe
- Role techniczne
- Role zarządcze
- Role wspierające
8. Planowanie oparte na efektach – produkty projektu w procesie DSDM
- Charakterystyka produktów
- Ewoluowanie produktów w projekcie
9. Dobre praktyki
- MoSCoW
- Timeboxing
- Facylitacja
- Modelowanie
- Rozwój iteracyjny
2 dzień – symulacja pracy w podejściu zwinnym – Lego Game, warsztat, symulacja pracy w podejściu Agile PM lub Scrum zakończona podsumowaniem – wnioskami doskonalącymi. Trener w trakcie symulacji pełni rolę Agile Coach na bieżąco udzielając informacji zwrotnej. Warsztat kończy retrospektywa gry i wypracowanie wniosków dotyczących efektywnej pracy w podejściu Agile.
Czas trwania szkolenia