Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie biznesowym.
Z badań Extendent DISC wynika, że to polscy a nie japońscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych na świecie. Wskaźnik napięcia wśród Polaków jest zdecydowanie wyższy niż u pracowników z innych krajów świata. W obliczu tych danych odporność psychiczna nabiera na znaczeniu, ponieważ poprawia umiejętność radzenia sobie z wielością zadań, wymaganiami, i szybkim tempem pracy.
Większość z nas nie lubi stresu i życia pod presją, jednak nasza zawodowa codzienność pełna jest nieprzyjemnych sytuacji i chwil, kiedy zmagamy się z różnymi naciskami czy wyzwaniami, które wydają się przekraczać nasze możliwości.
Wysoki poziom odporności pracownika to m.in. zdolność do spotkania się z kolejnymi klientami mimo usłyszenia „NIE” od kilku poprzednich, to umiejętność utrzymania pozytywnego nastawienia w działaniu, skupienia na aktualnym zadaniu i nieuleganie rozproszeniu. To również zdolność i chęć do poszukiwania nowych rozwiązań pomimo braku sukcesu, powstrzymanie się od wymówek, narzekania i kontynuowanie tego co się robi pomimo napotykanych trudności.
Warto więc wzmacniać odporność tak, żeby móc zachować równowagę i pewność siebie niezależnie od okoliczności a w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność nawet o 25%. Szkolenie „Siła i Odporność Lidera” pozwala podnieść samoświadomość i kompetencje pracowników w aspekcie ich zaangażowania, poczucia wpływu, pewności siebie i radzenia sobie z wyzwaniami. W konsekwencji wpływa na większą skuteczność ich działania.
Podsumowanie w formie praktycznych wniosków:
Metody szkoleniowe:
Szkolenie oparte jest na autodiagnozie, ćwiczeniach indywidualnych, dyskusji moderowanej, mini-wykładzie, pracy w grupach i wymianie doświadczeń.
Podczas warsztatów wykorzystywany jest:
1. Wprowadzenie
2. Mózg i stres
3. Siła i odporność lidera – wprowadzenie do modelu 4C
4. Kontrola
5. Zaangażowanie
6. Wyzwania
5. Pewność siebie
6. Mój poziom odporności
7. Poziom odporności zespołu
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Trener Biznesu i rozwoju osobistego, Certyfikowany Coach ACC ICF, Certyfikowany Trener Points of You™, Akredytowany Konsultant Insights Discovery™, Myview360, licencjonowany trener MTQ48 – Siły i Odporności psychicznej, Konsultant HR w obszarze rekrutacji i rozwoju kompetencji. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując ponad 16 lat w sektorze farmaceutycznym w działach sprzedaży i HR w charakterze Trenera i Kierownika ds. rozwoju pracowników. Praktyk procesów rekrutacyjnych i twórca procedur. Ma za sobą ponad 1000 treningów i coachingu on the job dla Grodziskich Zakładów Farmaceutycznych, Gedeon Richter Marketing Polska, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką oraz cyklu szkoleń otwartych. Realizuje projekty szkoleniowe z obszaru Siły i Odporności Psychicznej, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołu, rekrutacji oraz ukierunkowane na rozwój kompetencji sił sprzedaży. Prowadzi coaching dla biznesu jak również indywidualne życiowe procesy coachingowe.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.