IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu (prawa konsumenta szkolenie) które poprowadzi uznany ekspert – praktyk Sędzia Sądu Apelacyjnego w Szczecinie, znany i ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy, zaangażowanie i umiejętność skupienia uwagi słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach (prawa konsumenta zmiany).
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- zarządy przedsiębiorstw
- pracowników biur obsługi klienta
- radców prawnych
- pracowników dep. Ds. regulacji
- pracowników działów umów i rozliczeń
- kontrolerów wewnętrznych
- zarządzających ryzykiem
- osoby zawierające umowy
- Dyrektorów, Managerów, Specjalistów ds. umów, kontraktów
- pracowników działów sprzedaży i marketingu
- energetyków, pracowników działów technicznych
Dla osób chcących poznać prawa konsumenta szkolenie to będzie idealnym wyborem!
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu (prawa konsumenta szkolenie) które poprowadzi uznany ekspert – praktyk Sędzia Sądu Apelacyjnego w Szczecinie, znany i ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy, zaangażowanie i umiejętność skupienia uwagi słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach (prawa konsumenta zmiany).
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- zarządy przedsiębiorstw
- pracowników biur obsługi klienta
- radców prawnych
- pracowników dep. Ds. regulacji
- pracowników działów umów i rozliczeń
- kontrolerów wewnętrznych
- zarządzających ryzykiem
- osoby zawierające umowy
- Dyrektorów, Managerów, Specjalistów ds. umów, kontraktów
- pracowników działów sprzedaży i marketingu
- energetyków, pracowników działów technicznych
Dla osób chcących poznać prawa konsumenta szkolenie to będzie idealnym wyborem!
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1.Wiadomości wprowadzające
2. Różnorodność rozumienia pojęcia przedsiębiorcy w regulacjach prawa cywilnego, gospodarczego oraz energetycznego
3. Umiejętność właściwego odczytywania i posługiwania się różnorodnymi rejestrami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej
- wskazanie podstawowych rejestrów oraz techniki ich właściwego odczytywania
- analiza zapisów mających podstawowe znaczenie przy zawieraniu i realizowaniu umów z przedsiębiorcami
4. Zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i praktycznym odniesieniem do problematyki reprezentacji oraz przedstawicielstwa przedsiębiorcy
- zapisy umowne odnoszące się do reprezentacji oraz przedstawicielstwa
- techniki właściwego sprawdzania osób uprawnionych do zawierania kontraktów handlowych
5. Problematyka zawierania umów z instytucjami państwowymi, samorządowymi ( szpitalami, szkołami)
- spółdzielniami
- wspólnotami mieszkaniowymi
- parafiami
6. Analiza aktualnych zapisów prawa energetycznego pod kątem zawierania i realizowania umów z przedsiębiorcami
- umowa sprzedaży a umowa kompleksowa
- wzajemny stosunek pomiędzy regulacjami prawa energetycznego, a prawa cywilnego w zakresie umów
7. Technika prawidłowego wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne:
- wzorów umów, regulaminów, ogólnych warunków umów
- umiejętność wprowadzania zmian do już zawartych i realizowanych umów
- znaczenie i obowiązywanie dla stron umowy Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej
- zmiana zapisów instrukcji i jej skuteczność w stosunku do stron umowy dystrybucyjnej kompleksowej, sprzedaży zawieranej z przedsiębiorcą
8. Zagadnienia związane z ustaniem umowy, umiejętność ich właściwego zastosowania
- omówienie przypadków, w których następuje wygaśnięcie umowy, jej rozwiązanie oraz odstąpieniem od niej
- najczęściej popełniane przez przedsiębiorstwo energetyczne błędy w związane z wypowiadaniem umów
- problematyka związana z ustaniem skutków prawnych umów zawartych zarówno przez przedsiębiorstwo obrotu jak i dystrybucji
9. Przygotowywanie prawnych sposobów zabezpieczenia realizacji warunków umowy przez odbiorcę
( przedsiębiorcę) w sposób maksymalnie gwarantujący skuteczność ewentualnej windykacji należności:
- argumentacja przemawiająca za możliwością ich stosowania przez przedsiębiorstwo energetyczne (ewentualne zarzuty ze strony Prezesa URE oraz UOKiK)
10. Ramy czasowe zawierania umów zabezpieczających
- określenie najlepszego oraz końcowego momentu uzyskania zabezpieczenia
11. Umiejętność stosowania właściwych form zabezpieczenia
- przy wykorzystaniu współpracy z dłużnikiem (osobami trzecimi)
- bez zgody dłużnika ( sposób przymusowy)
12. Znaczenie doboru odpowiedniego sposobu zabezpieczenia do konkretnej umowy handlowej w sposób maksymalnie zabezpieczający interes wierzyciela oraz najmniej uciążliwy dla odbiorcy
- umiejętność negocjowania właściwego sposobu zabezpieczenia z klientem kluczowym (strategicznym)
- stosowanie zabezpieczeń z klientami masowymi
13. Praktyczne aspekty związane z wprowadzeniem i stosowaniem procedury zmiany sprzedawcy
- analiza zapisów dyrektyw, ustawy Prawo energetyczne i rozporządzeń wykonawczych
- obowiązki w tym zakresie nałożone na sprzedawcę (nowego i dotychczasowego) oraz operatora systemu dystrybucyjnego
- problematyka właściwych pełnomocnictw udzielanych nowemu sprzedawcy przez odbiorcę
- złożoność relacji zachodzących pomiędzy „starym a nowym” sprzedawcą
- najczęstsze problemy pojawiające się pomiędzy przedsiębiorstwem obrotu i dystrybucji przy realizacji procesu zmiany sprzedawcy
14. Istotne znaczenie dla właściwej współpracy przedsiębiorstwa obrotu i dystrybucji stosowania regulacji nielegalnego poboru energii i paliw gazowych
- zasady interpretacji nielegalnego poboru
- analiza praktycznych przypadków, będących na pograniczu kontynuacji umowy a nielegalnego poboru
- analiza przypadków mogących rodzić konflikt interesów pomiędzy obrotem a dystrybucją
15. Niebezpieczeństwa i zagrożenia dla przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wstrzymaniem przedsiębiorcy dostaw :
- z własnej inicjatywy przedsiębiorstwa dystrybucyjnego
- na zlecenie sprzedawcy
- obligatoryjne i fakultatywne wstrzymywanie dokonywane przez przedsiębiorstwo dystrybucji
- wzajemne relacje pomiędzy obrotem i dystrybucją na tle realizowania polecenia wstrzymania dostaw paliw gazowych, energii ( jej wznowienia), propozycje ich właściwego ułożenia
- techniki właściwego postępowania przed podjęciem decyzji o wtrzymaniu dostaw w przypadku braku płatności przez odbiorcę zaległych i bieżących należności
- żądania odszkodowawcze przedsiębiorców kierowane do przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wg nich wstrzymaniem dostaw , zasady postepowania przedsiębiorstwa obrotu
- praktyka orzecznicza Prezesa URE i SOKiK odnosząca się do nieuzasadnionego wstrzymania dostaw
16. Właściwe prowadzenie i przestrzeganie przez przedsiębiorstwo obrotu nowych regulacji postępowania reklamacyjnego w zakresie obejmującym:
- reklamację dotyczącą dostarczania paliw gazowych lub energii
- reklamację na wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii,
- problematyka właściwego i prawnie skutecznego doręczania przedsiębiorcy korespondencji ( w tym doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej, sms, faksu)
1.Wiadomości wprowadzające
2. Różnorodność rozumienia pojęcia przedsiębiorcy w regulacjach prawa cywilnego, gospodarczego oraz energetycznego
3. Umiejętność właściwego odczytywania i posługiwania się różnorodnymi rejestrami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej
- wskazanie podstawowych rejestrów oraz techniki ich właściwego odczytywania
- analiza zapisów mających podstawowe znaczenie przy zawieraniu i realizowaniu umów z przedsiębiorcami
4. Zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i praktycznym odniesieniem do problematyki reprezentacji oraz przedstawicielstwa przedsiębiorcy
- zapisy umowne odnoszące się do reprezentacji oraz przedstawicielstwa
- techniki właściwego sprawdzania osób uprawnionych do zawierania kontraktów handlowych
5. Problematyka zawierania umów z instytucjami państwowymi, samorządowymi ( szpitalami, szkołami)
- spółdzielniami
- wspólnotami mieszkaniowymi
- parafiami
6. Analiza aktualnych zapisów prawa energetycznego pod kątem zawierania i realizowania umów z przedsiębiorcami
- umowa sprzedaży a umowa kompleksowa
- wzajemny stosunek pomiędzy regulacjami prawa energetycznego, a prawa cywilnego w zakresie umów
7. Technika prawidłowego wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne:
- wzorów umów, regulaminów, ogólnych warunków umów
- umiejętność wprowadzania zmian do już zawartych i realizowanych umów
- znaczenie i obowiązywanie dla stron umowy Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej
- zmiana zapisów instrukcji i jej skuteczność w stosunku do stron umowy dystrybucyjnej kompleksowej, sprzedaży zawieranej z przedsiębiorcą
8. Zagadnienia związane z ustaniem umowy, umiejętność ich właściwego zastosowania
- omówienie przypadków, w których następuje wygaśnięcie umowy, jej rozwiązanie oraz odstąpieniem od niej
- najczęściej popełniane przez przedsiębiorstwo energetyczne błędy w związane z wypowiadaniem umów
- problematyka związana z ustaniem skutków prawnych umów zawartych zarówno przez przedsiębiorstwo obrotu jak i dystrybucji
9. Przygotowywanie prawnych sposobów zabezpieczenia realizacji warunków umowy przez odbiorcę
( przedsiębiorcę) w sposób maksymalnie gwarantujący skuteczność ewentualnej windykacji należności:
- argumentacja przemawiająca za możliwością ich stosowania przez przedsiębiorstwo energetyczne (ewentualne zarzuty ze strony Prezesa URE oraz UOKiK)
10. Ramy czasowe zawierania umów zabezpieczających
- określenie najlepszego oraz końcowego momentu uzyskania zabezpieczenia
11. Umiejętność stosowania właściwych form zabezpieczenia
- przy wykorzystaniu współpracy z dłużnikiem (osobami trzecimi)
- bez zgody dłużnika ( sposób przymusowy)
12. Znaczenie doboru odpowiedniego sposobu zabezpieczenia do konkretnej umowy handlowej w sposób maksymalnie zabezpieczający interes wierzyciela oraz najmniej uciążliwy dla odbiorcy
- umiejętność negocjowania właściwego sposobu zabezpieczenia z klientem kluczowym (strategicznym)
- stosowanie zabezpieczeń z klientami masowymi
13. Praktyczne aspekty związane z wprowadzeniem i stosowaniem procedury zmiany sprzedawcy
- analiza zapisów dyrektyw, ustawy Prawo energetyczne i rozporządzeń wykonawczych
- obowiązki w tym zakresie nałożone na sprzedawcę (nowego i dotychczasowego) oraz operatora systemu dystrybucyjnego
- problematyka właściwych pełnomocnictw udzielanych nowemu sprzedawcy przez odbiorcę
- złożoność relacji zachodzących pomiędzy „starym a nowym” sprzedawcą
- najczęstsze problemy pojawiające się pomiędzy przedsiębiorstwem obrotu i dystrybucji przy realizacji procesu zmiany sprzedawcy
14. Istotne znaczenie dla właściwej współpracy przedsiębiorstwa obrotu i dystrybucji stosowania regulacji nielegalnego poboru energii i paliw gazowych
- zasady interpretacji nielegalnego poboru
- analiza praktycznych przypadków, będących na pograniczu kontynuacji umowy a nielegalnego poboru
- analiza przypadków mogących rodzić konflikt interesów pomiędzy obrotem a dystrybucją
15. Niebezpieczeństwa i zagrożenia dla przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wstrzymaniem przedsiębiorcy dostaw :
- z własnej inicjatywy przedsiębiorstwa dystrybucyjnego
- na zlecenie sprzedawcy
- obligatoryjne i fakultatywne wstrzymywanie dokonywane przez przedsiębiorstwo dystrybucji
- wzajemne relacje pomiędzy obrotem i dystrybucją na tle realizowania polecenia wstrzymania dostaw paliw gazowych, energii ( jej wznowienia), propozycje ich właściwego ułożenia
- techniki właściwego postępowania przed podjęciem decyzji o wtrzymaniu dostaw w przypadku braku płatności przez odbiorcę zaległych i bieżących należności
- żądania odszkodowawcze przedsiębiorców kierowane do przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wg nich wstrzymaniem dostaw , zasady postepowania przedsiębiorstwa obrotu
- praktyka orzecznicza Prezesa URE i SOKiK odnosząca się do nieuzasadnionego wstrzymania dostaw
16. Właściwe prowadzenie i przestrzeganie przez przedsiębiorstwo obrotu nowych regulacji postępowania reklamacyjnego w zakresie obejmującym:
- reklamację dotyczącą dostarczania paliw gazowych lub energii
- reklamację na wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii,
- problematyka właściwego i prawnie skutecznego doręczania przedsiębiorcy korespondencji ( w tym doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej, sms, faksu)