Zarządzanie i optymalizacja zapasami

Analiza i ocena zapasów, analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete

Zasadniczym celem szkolenia jest analiza i ocena zapasów w przedsiębiorstwie, określenie optymalnych ilości zapasów dostosowanych do potrzeb produkcyjnych i rynkowych, określenie zapasów maksymalnych, zapasów bezpieczeństwa, kosztów zamrożonych kapitałów oraz analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

CELE SZKOLENIA:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie

CELE SZKOLENIA:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy – konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy – konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Szkolenie dla spedytorów i logistyków porządkujące wiedzę na temat prawnych aspektów ich pracy. Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpiecznie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym. Zapraszamy na szkolenie CMR i prawo przewozowe.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie pozwala wyjaśnić specyficzne pojęcia występujące wyłącznie w transporcie morskim (między innymi: rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy temat obiegu dokumentów oraz rolę konosamentu (Bill of lading). Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów, konosament.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Excel w praktyce - poziom średniozaawansowany – najczęściej wykorzystywane funkcje
Nasze szkolenie Excel średniozaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.