IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
AC/DC (Assessment Center i Development Center) jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.
Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.
Warsztaty przygotowują do pełnienia roli asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center. Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.
AC/DC (Assessment Center i Development Center) jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.
Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.
Warsztaty przygotowują do pełnienia roli asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center. Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.
AC/DC (Assessment Center i Development Center) jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.
Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.
Warsztaty przygotowują do pełnienia roli asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center. Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Sesja I (29 – 30.03.2021)
Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?
Wprowadzenie do metodologii AC/DC:
- Co to jest AC co to jest DC?
- Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
- Kodeks etyczny asesora
- Role asesorów podczas sesji AC/DC
- Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu
AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:
- Co to są kompetencje?
- Typy kompetencji w organizacji
- Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
- Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
- Model kompetencji a strategia organizacji
- Wybór kompetencji dla organizacji
- Definiowanie kompetencji
- Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
- poziomowanie kompetencji,
- najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.
Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią AC/DC:
- Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane w metodologii AC/DC?
- Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
- Tworzenie pytań do wywiadu
- Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
- Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
- Budowanie zadań diagnostycznych
- Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
- Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
- Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny
Sesja II (19 – 20.04.2021)
Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?
Organizacja sesji AC/DC:
- Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
- wybór zadań w kontekście danych kompetencji
- tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
- Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
- Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
- Harmonogram asesora/uczestnika
Przeprowadzenie sesji AC/DC:
- Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
- Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
- prowadzenie notatek
- obserwacja
- uzupełnianie karty oceny
- Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
- Role grupowe w procesie
- Błędy w ocenie AC/DC
Podsumowania sesji AC/DC:
- Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
- Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
- Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
- Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
- Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.
Sesja I (2 – 3.09.2019)
Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?
Wprowadzenie do metodologii AC/DC:
- Co to jest AC co to jest DC?
- Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
- Kodeks etyczny asesora
- Role asesorów podczas sesji AC/DC
- Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu
AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:
- Co to są kompetencje?
- Typy kompetencji w organizacji
- Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
- Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
- Model kompetencji a strategia organizacji
- Wybór kompetencji dla organizacji
- Definiowanie kompetencji
- Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
- poziomowanie kompetencji,
- najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.
Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią AC/DC:
- Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane w metodologii AC/DC?
- Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
- Tworzenie pytań do wywiadu
- Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
- Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
- Budowanie zadań diagnostycznych
- Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
- Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
- Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny
Sesja II (16 – 17.09.2019)
Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?
Organizacja sesji AC/DC:
- Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
- wybór zadań w kontekście danych kompetencji
- tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
- Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
- Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
- Harmonogram asesora/uczestnika
Przeprowadzenie sesji AC/DC:
- Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
- Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
- prowadzenie notatek
- obserwacja
- uzupełnianie karty oceny
- Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
- Role grupowe w procesie
- Błędy w ocenie AC/DC
Podsumowania sesji AC/DC:
- Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
- Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
- Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
- Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
- Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.
Sesja I
Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?
Wprowadzenie do metodologii AC/DC:
- Co to jest AC co to jest DC?
- Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
- Kodeks etyczny asesora
- Role asesorów podczas sesji AC/DC
- Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu
AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:
- Co to są kompetencje?
- Typy kompetencji w organizacji
- Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
- Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
- Model kompetencji a strategia organizacji
- Wybór kompetencji dla organizacji
- Definiowanie kompetencji
- Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
- poziomowanie kompetencji,
- najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.
Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią AC/DC:
- Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane w metodologii AC/DC?
- Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
- Tworzenie pytań do wywiadu
- Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
- Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
- Budowanie zadań diagnostycznych
- Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
- Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
- Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny
Sesja II
Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?
Organizacja sesji AC/DC:
- Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
- wybór zadań w kontekście danych kompetencji
- tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
- Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
- Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
- Harmonogram asesora/uczestnika
Przeprowadzenie sesji AC/DC:
- Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
- Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
- prowadzenie notatek
- obserwacja
- uzupełnianie karty oceny
- Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
- Role grupowe w procesie
- Błędy w ocenie AC/DC
Podsumowania sesji AC/DC:
- Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
- Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
- Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
- Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
- Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.