IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Potrzebą każdego menedżera jest mieć podwładnych, którzy są odpowiedzialni, samodzielni i zaangażowani w pracę. Sztuka efektywnego zarządzania polega na stwarzaniu pracownikom takich warunków pracy, by wydobyć z nich potencjał do osiągania wysokich wyników. Tylko jak to zrobić w świecie deadline’ów, wielozadaniowości i ciągłej presji czasu oraz niepewności jutra?
Misją HR powinno być wsparcie i doradztwo w zakresie zapewnienia rozwoju kompetencji i utrzymania pracowników dla realizacji celów biznesowych firmy pomimo aktualnej sytuacji rodzącej stres i niepweność. Reagowanie na potrzeby biznesu wyraża się w identyfikacji problemów personalnych, codziennej pomocy menedżerom w egzekwowaniu zadań i motywowaniu pracowników.
Podczas warsztatów odpowiemy na pytanie, jak zbudować właściwą relację pomiędzy kadrą zarządzającą i kierowniczą odpowiedzialną za pracę poszczególnych działów oraz jak ta relacja zmienia się pod wpływem aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej.
Podczas warsztatów powiemy:
- Za co obecnie odpowiada HR BP
- Jakie funkcje HR BP pełni na co dzień
- Jaki wpływ na biznes może mieć HR BP
Zadaniem skutecznego HR Business Partnera jest pełnienie roli partnera biznesu poprzez wsparcie merytoryczne, inicjowanie zmian oraz planowanie rozwoju zasobów ludzkich zgodnie z misją firmy i jej kluczowymi celami. Ale aby się to udało ważny jest sposób postrzegania specjalistów HR przez resztę organizacji.
Postrzeganie roli HR w firmie zależy od wielu czynników. Dużą rolę odgrywa wiedza Partnerów na temat rozwiązań HR-owych oraz umiejętność przełożenia jej na konkretne działania wewnątrz organizacji, które przyniosą oczekiwane wyniki biznesowe.
Autorytet buduje się w codziennych kontaktach. Na to, czy specjalista HR będzie cenionym przez pozostałych partnerów graczem ma wpływ nie tylko jego wiedza dotycząca biznesu czy narzędzi HR, ale także umiejętność budowania swojej pozycji i autorytetu.
Paradoksalnie jednak, autorytet najłatwiej zbudować w sytuacji trudnej czy konfliktowej, gdy potrafimy właściwie w niej zareagować.
Grupa docelowa:
Zadaniem skutecznego HR Business Partnera jest pełnienie roli partnera biznesu poprzez wsparcie merytoryczne, inicjowanie zmian oraz planowanie rozwoju zasobów ludzkich zgodnie z misją firmy i jej kluczowymi celami. Ale aby się to udało ważny jest sposób postrzegania specjalistów HR przez resztę organizacji.
Postrzeganie roli HR w firmie zależy od wielu czynników. Dużą rolę odgrywa wiedza Partnerów na temat rozwiązań HR-owych oraz umiejętność przełożenia jej na konkretne działania wewnątrz organizacji, które przyniosą oczekiwane wyniki biznesowe.
Autorytet buduje się w codziennych kontaktach. Na to, czy specjalista HR będzie cenionym przez pozostałych partnerów graczem ma wpływ nie tylko jego wiedza dotycząca biznesu czy narzędzi HR, ale także umiejętność budowania swojej pozycji i autorytetu.
Paradoksalnie jednak, autorytet najłatwiej zbudować w sytuacji trudnej czy konfliktowej, gdy potrafimy właściwie w niej zareagować.
Grupa docelowa:
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Zwinne zarządzanie to konieczność czy opcja?
- Określenie sytuacji wyjściowej: Kim jesteśmy? Jakie jest miejsce HR w firmie w obecnej sytuacji? Jak dział HR jest dziś spostrzegany jest przez otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne?
- Impact Map – analiza 6 stref wpływu na działania HR
- Identyfikacja „wąskich gardeł” i oczekiwań biznesu w stosunku do nowej roli HR
- Rozpoznawanie potrzeb biznesu i generowania rozwiązań z zakresu zarządzania sytuacyjnego
- Jakie warunki trzeba spełnić, żeby skutecznie rywalizować cele biznesowe przy wsparciu HR?
- Sposoby pokonywania barier, trudności i zahamowań przed wdrażaniem działań HR w środowisku wewnętrznych Klientów.
Dzisiejsze wyzwania HR BP
- Przyciągniecie kluczowych grup pracowników spełniających oczekiwania organizacji
- Utrzymanie kluczowych grup pracowników
- Systemy zarządzania przez cele (MBO) w pracy on-line
- Transformacja kultury organizacyjnej w dobie pandemii
- Empowerment – budowanie postawy zaangażowania pracowników w dobie Corona wirusa
1. Oczekiwania biznesu a możliwości HR:
- Rola HR w organizacji
- Przyczyny trudnej współpracy HR z biznesem
- Oczekiwania biznesu a możliwości HR
- Możliwe korzyści dla biznesu z działań HR
2. Budowanie autorytetu partnera biznesowego:
- Świadomość biznesowa pracowników HR
- Narzędzia HR i ich możliwe wykorzystanie dla biznesu
- Co buduje zaufanie biznesu do HR
3. Potrzeby partnerów biznesowych:
- Przeprowadzanie oceny potrzeb
- Zadawanie właściwych pytań
- Kreowanie potrzeb
- Możliwe błędy podczas prowadzenia oceny potrzeb
4. Prezentowanie rozwiązań partnerom biznesowym:
- Struktura wypowiedzi ułatwiająca zrozumienie
- Używanie języka korzyści
- Pokonywanie zastrzeżeń
- Przewidywanie zastrzeżeń
5. Komunikacja podczas rozmowy z partnerem biznesowym:
- Intencja a rozumienie
- Uświadomienie sobie swoich intencji/ celów; odrzucenie destrukcyjnych i koncentracja na zdrowych – zmiana swojego nastawienia poprzez zmianę intencji.
- Rozpoznawanie intencji rozmówcy kryjących się pod jego zachowaniem
- Aktywne słuchanie jako narzędzie potwierdzania rozumienia
6. Trudności pojawiające się w rozmowach z partnerem biznesowym:
- Obserwowanie i dostrzeganie niewłaściwego przebiegu rozmowy
- Obserwowanie swojego stylu reagowania w sytuacji stresujących rozmów
- Reagowanie na agresywną / ironiczną krytykę
- Aktywne słuchanie jako sposób reagowania na krytykę
1. Oczekiwania biznesu a możliwości HR:
- Rola HR w organizacji
- Przyczyny trudnej współpracy HR z biznesem
- Oczekiwania biznesu a możliwości HR
- Możliwe korzyści dla biznesu z działań HR
2. Budowanie autorytetu partnera biznesowego:
- Świadomość biznesowa pracowników HR
- Narzędzia HR i ich możliwe wykorzystanie dla biznesu
- Co buduje zaufanie biznesu do HR
3. Potrzeby partnerów biznesowych:
- Przeprowadzanie oceny potrzeb
- Zadawanie właściwych pytań
- Kreowanie potrzeb
- Możliwe błędy podczas prowadzenia oceny potrzeb
4. Prezentowanie rozwiązań partnerom biznesowym:
- Struktura wypowiedzi ułatwiająca zrozumienie
- Używanie języka korzyści
- Pokonywanie zastrzeżeń
- Przewidywanie zastrzeżeń
5. Komunikacja podczas rozmowy z partnerem biznesowym:
- Intencja a rozumienie
- Uświadomienie sobie swoich intencji/ celów; odrzucenie destrukcyjnych i koncentracja na zdrowych – zmiana swojego nastawienia poprzez zmianę intencji.
- Rozpoznawanie intencji rozmówcy kryjących się pod jego zachowaniem
- Aktywne słuchanie jako narzędzie potwierdzania rozumienia
6. Trudności pojawiające się w rozmowach z partnerem biznesowym:
- Obserwowanie i dostrzeganie niewłaściwego przebiegu rozmowy
- Obserwowanie swojego stylu reagowania w sytuacji stresujących rozmów
- Reagowanie na agresywną / ironiczną krytykę
- Aktywne słuchanie jako sposób reagowania na krytykę