IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.
Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.
W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.
Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Wyzwaniem dla menedżera, zarządzającego różnorodnym zespołem jest zrozumienie i akceptowanie różnic pomiędzy członkami zespołów, skuteczna komunikacja wewnętrzna, przezwyciężanie stereotypów i uprzedzeń (własnych oraz członków zespołu) oraz budowanie kultury szacunku i akceptacji różnorodności.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:
- Efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału
- Praktyk z zakresu Diversity & Inclusion w organizacjach odnoszących sukcesy
- Efektywnej komunikacji w różnorodnych zespołach
- Specyfiki różnic wynikających z wieku, płci, wykształcenia, postawy, kultury itd.
- Kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic
- Przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic
- Uświadomienia sobie „nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji
- Przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów
- Tworzenia możliwości transferu kompetencji, dzielenia się know-how i zarządzania wiedzą w różnorodnym zespole
- Wdrażania rozwiązań sprzyjających równemu traktowaniu
- Budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników
- Wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).
Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.
Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.
W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.
Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Wyzwaniem dla menedżera, zarządzającego różnorodnym zespołem jest zrozumienie i akceptowanie różnic pomiędzy członkami zespołów, skuteczna komunikacja wewnętrzna, przezwyciężanie stereotypów i uprzedzeń (własnych oraz członków zespołu) oraz budowanie kultury szacunku i akceptacji różnorodności.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:
- Efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału
- Praktyk z zakresu Diversity & Inclusion w organizacjach odnoszących sukcesy
- Efektywnej komunikacji w różnorodnych zespołach
- Specyfiki różnic wynikających z wieku, płci, wykształcenia, postawy, kultury itd.
- Kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic
- Przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic
- Uświadomienia sobie „nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji
- Przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów
- Tworzenia możliwości transferu kompetencji, dzielenia się know-how i zarządzania wiedzą w różnorodnym zespole
- Wdrażania rozwiązań sprzyjających równemu traktowaniu
- Budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników
- Wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).
Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.
Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.
W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.
Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Wyzwaniem dla menedżera, zarządzającego różnorodnym zespołem jest zrozumienie i akceptowanie różnic pomiędzy członkami zespołów, skuteczna komunikacja wewnętrzna, przezwyciężanie stereotypów i uprzedzeń (własnych oraz członków zespołu) oraz budowanie kultury szacunku i akceptacji różnorodności.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie:
- Efektywnego zarządzania różnorodnością w zespole i wykorzystywania jej potencjału
- Praktyk z zakresu Diversity & Inclusion w organizacjach odnoszących sukcesy
- Efektywnej komunikacji w różnorodnych zespołach
- Specyfiki różnic wynikających z wieku, płci, wykształcenia, postawy, kultury itd.
- Kształtowania wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic
- Przeciwdziałania konfliktom wynikającym z różnic
- Uświadomienia sobie „nieświadomego uprzedzenia” (unconscious bias) i jego konsekwencji dla pracy zespołu i funkcjonowania organizacji
- Przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów
- Tworzenia możliwości transferu kompetencji, dzielenia się know-how i zarządzania wiedzą w różnorodnym zespole
- Wdrażania rozwiązań sprzyjających równemu traktowaniu
- Budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej wykorzystaniu indywidualnego potencjału pracowników
- Wykorzystywania różnorodności jako narzędzia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Karta Różnorodności, Diversity & Inclusion Rating).
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie
- Wymiary różnorodności
- Osobowość
- Tożsamość pierwotna
- Tożsamość wtórna
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
- Korzyści wynikające z różnorodności – dla organizacji oraz dla pracowników
- Dobre praktyki – przegląd wg raportów McKinsey i BCG
2. Regulacje
- Jak mierzyć różnorodność w organizacji
- Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
- Obszary wrażliwe na różnorodność:
- Strategiczne zarządzanie różnorodnością
- Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
- Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
- Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
- Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
- Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
- Wytyczne polityki równego traktowania
- Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)
3. Wyzwania zarządzania różnorodnością
- Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
- Różnicami pokoleń
- Płci
- Wykształcenia
- Kultury i pochodzenia etnicznego
- Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy
4. Ćwiczenia praktyczne – moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic
- Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
- Ćwiczenia mające na celu:
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
- Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
- Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności
- Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością – obszary:
- Rekrutacja
- Szkolenia i rozwój,
- Elastyczne formy pracy
- Dostęp do awansu
- Wynagrodzenia
- Ergonomia i organizacja pracy
- Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników
6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie
- Diagnoza sytuacji wyjściowej
- Szanse i zagrożenia – rozpoznanie nieprawidłowości
- Zasoby i możliwości – wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
- Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)
1. Wprowadzenie
- Wymiary różnorodności
- Osobowość
- Tożsamość pierwotna
- Tożsamość wtórna
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
- Korzyści wynikające z różnorodności – dla organizacji oraz dla pracowników
- Dobre praktyki – przegląd wg raportów McKinsey i BCG
2. Regulacje
- Jak mierzyć różnorodność w organizacji
- Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
- Obszary wrażliwe na różnorodność:
- Strategiczne zarządzanie różnorodnością
- Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
- Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
- Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
- Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
- Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
- Wytyczne polityki równego traktowania
- Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)
3. Wyzwania zarządzania różnorodnością
- Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
- Różnicami pokoleń
- Płci
- Wykształcenia
- Kultury i pochodzenia etnicznego
- Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy
4. Ćwiczenia praktyczne – moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic
- Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
- Ćwiczenia mające na celu:
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
- Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
- Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności
- Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością – obszary:
- Rekrutacja
- Szkolenia i rozwój,
- Elastyczne formy pracy
- Dostęp do awansu
- Wynagrodzenia
- Ergonomia i organizacja pracy
- Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników
6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie
- Diagnoza sytuacji wyjściowej
- Szanse i zagrożenia – rozpoznanie nieprawidłowości
- Zasoby i możliwości – wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
- Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)
1. Wprowadzenie
- Wymiary różnorodności
- Osobowość
- Tożsamość pierwotna
- Tożsamość wtórna
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
- Korzyści wynikające z różnorodności – dla organizacji oraz dla pracowników
- Dobre praktyki – przegląd wg raportów McKinsey i BCG
2. Regulacje
- Jak mierzyć różnorodność w organizacji
- Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
- Obszary wrażliwe na różnorodność:
- Strategiczne zarządzanie różnorodnością
- Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
- Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
- Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
- Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
- Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
- Wytyczne polityki równego traktowania
- Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)
3. Wyzwania zarządzania różnorodnością
- Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
- Różnicami pokoleń
- Płci
- Wykształcenia
- Kultury i pochodzenia etnicznego
- Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy
4. Ćwiczenia praktyczne – moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic
- Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
- Ćwiczenia mające na celu:
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
- Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
- Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności
- Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością – obszary:
- Rekrutacja
- Szkolenia i rozwój,
- Elastyczne formy pracy
- Dostęp do awansu
- Wynagrodzenia
- Ergonomia i organizacja pracy
- Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników
6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie
- Diagnoza sytuacji wyjściowej
- Szanse i zagrożenia – rozpoznanie nieprawidłowości
- Zasoby i możliwości – wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
- Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)