Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Nigdy  nie ma się drugiej szansy, żeby zrobić pierwsze wrażenie
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zintegrowanie pracownika z celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone spontanicznie. Skutki takiego działania Organizacja może odczuwać w różnych obszarach. Od wysokiej rotacji pracowników, co od razu wiąże się ze wzrostem kosztów rekrutacji, po trudności w utrzymaniu ciągłości biznesowej, a nawet może stać się to barierą w rozwoju firmy.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Dodatkowo w ostatnim czasie kolejnym wyzwaniem we wdrożeniu nowego pracownika jest przeprowadzenie tego procesu często całkowicie zdalnie. Dotychczas, nawet w zespołach rozproszonych, zdecydowana większość organizacji prowadziła gros działań stacjonarnie.

Jednym z wyzwań, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym i efektywnym proces adaptacji nowych pracowników w pełni zdalnie. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowane szkolenie stanowi wprowadzenie do rozpoczęcia pracy nad jednym z najbardziej złożonych procesów w obszarze HR: onboardingiem. Nie ma dwóch takich samych procesów. Jak będzie wyglądał ten w Twojej firmie? Zapraszam.

Czas trwania 2×120 minut.

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone intuicyjnie. Skutki tego mogą być bardzo ryzykowane dla Organizacji.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Szacuje się bowiem, że aby w pełni zintegrować się z grupą i poczuć się pewnie na nowym stanowisku, adept potrzebuje od 3 do 6 miesięcy. Nie bez przyczyny, w Polsce 3 miesiące trwa zazwyczaj tzw. okres próbny, będący swego rodzaju sprawdzianem, czy pracownik poradzi sobie z delegowanymi przez pracodawcę zadaniami.

Wyzwaniem, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym proces adaptacji nowych pracowników. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowany warsztat stanowi odpowiedź na najbardziej nurtujące pytanie w obszarze HR: jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych.
 

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone intuicyjnie. Skutki tego mogą być bardzo ryzykowane dla Organizacji.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Szacuje się bowiem, że aby w pełni zintegrować się z grupą i poczuć się pewnie na nowym stanowisku, adept potrzebuje od 3 do 6 miesięcy. Nie bez przyczyny, w Polsce 3 miesiące trwa zazwyczaj tzw. okres próbny, będący swego rodzaju sprawdzianem, czy pracownik poradzi sobie z delegowanymi przez pracodawcę zadaniami.

Wyzwaniem, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym proces adaptacji nowych pracowników. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowany warsztat stanowi odpowiedź na najbardziej nurtujące pytanie w obszarze HR: jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych.
 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Co warto wiedzieć o onboardingu:

  • Trendy i dane w onboardingu – co one znaczą dla Twojej organizacji.
  • Rodzaje onboardingu.
  • Modele efektywnego procesu wdrożeniowego.
  • Ciekawostki i przykłady rozwiązań onboardingowych z różnych branż.
  • Jak firmy radzą sobie z wdrożeniem nowych pracowników w trybie pracy zdalnej.
  • Re-boarding, off-boarding – warto?

2. Projektowanie procesu onboardingowego:

  • Cel i kluczowe założenia procesu wdrożeniowego w Twojej organizacji:
    • Na jakie potrzeby organizacji odpowiadasz?
    • Jakie problemy rozwiązujesz?
    • Jakie jest uzasadnienie biznesowe do wdrożenia zmiany/ uporządkowania procesu?
    • Jakie masz na to potwierdzenie w liczbach?
  • Kim jest pracownik, którego wdrażacie – opracowanie hipotetycznej persony.
  • Interesariusze w procesie:
    • Kogo warto zaangażować?
    • Pozytywne skutki uboczne z zaangażowania innych pracowników we wdrożenie nowicjuszy
  • Fundamenty – zidentyfikowanie kluczowych składowych ścieżki wdrożeniowej.
  • Mapa onboardingu w Twoje firmie – czy na pewno każdy element jest uzasadniony?
  • KPI dla procesu wdrożenia nowego pracownika.
  • Plan działania – od czego zacząć?

3. Możliwości i dobre praktyki w onboardingu zdalnym:

  • Co to znaczy wdrażać pracownika zdalnie?
  • Najczęściej popełniane błędy w onboardingu zdalnym.
  • Osoby zaangażowane.
  • Czas trwania poszczególnych etapów vs. efektywność.
  • Możliwości automatyzacji.
  • Możliwości personalizacji procesu.
  • Doświadczenie pracownika.

4. Inspiracje:

  • Dobre praktyki, które działają w innych firmach.
  • Pomysły na działania w wyjątkowych i nieprzewidzianych okolicznościach.

1. Onboarding. Mapa sukcesu w obszarze wdrażania:

  • Ryzyko chaotycznie przeprowadzonego onboardingu
  • Dlaczego „talenty” często odchodzą po okresie próbnym?
  • Jak utrzymać lojalność pracowników i wykorzystać ich potencjał w pierwszych dniach / tygodniach pracy?

2. Emoployee Experience podczas Onboardingu

  • Co się wydarzy w pierwszej godzinie?
  • Co się wydarzy pierwszego dnia?
  • Co się wydarzy w pierwszym tygodniu?
  • W pierwszym miesiącu?
  • W pierwszych 3 miesiącach?

3.Wpływ onboardingu na biznes:

  • Przełożenie danych HR na język biznesu
  • Raport HR w obszarze onboardingu – rezultat badań Centrum Innowacyjności Gammy

3. Rodzaje i formy onboardingu:

  • Pre-Boarding
  • Onboarding pasywny
  • High Potential Onboarding
  • Onboarding proaktywny
  • Onboarding 2.0
  • Re-Boarding

4. Kluczowe elementy onboardingu – Zasada 4C:

  • Compliance (Procedury)
  • Clarification (Zadania i cele)
  • Culture (Kultura)
  • Connection (Relacje)

5. Kto jest zaangażowany w Onboarding?

  • Przełożony
  • Buddy – wdrażający
  • HR
  • Instruktor, Trener, Coach, Mentor
  • Przedstawiciele innych działów – kadry, IT, recepcja etc. 

6. Narzędzia Onboardingu

  • Aplikacje mobilne
  • Media społecznościowe
  • Materiały papierowe i zdigitalizowane
  • Kwestionariusze on-line
  • Platformy
  • Edutainment Onboardingowy

6. Taktyki adaptacyjne:

  • Adaptacja kolektywna vs indywidualna
  • Formalna vs nieformalne adaptacja
  • Adaptacja etapowa vs losowa
  • Adaptacja ustalona vs zmienna
  • Adaptacja sukcesyjna vs dysjunktywna
  • Adaptacja afirmacyjna vs roszczeniowa
  • Mentoring

7. Rezultaty adaptacji:

  • Przejrzystość ról
  • Poczucie własnej skuteczności
  • Akceptacja społeczna
  • Znajomość kultury organizacyjnej

8. Onboarding w praktyce

  • Wykorzystanie potencjału  pracownika
  • Kluczowe dla procesu adaptacji cechy osobowości

9. Onboarding w mojej Organizacji:

  • Projektowanie onboardingu w organizacji
  • Wypracowanie planu wdrożenia onboardingu we własnej Organizacji
  • Porządkowanie etapów wdrażania nowych pracowników. (zasoby, czas, wykorzystanie potencjału oraz kapitału ludzkiego)
  • Punkty krytyczne onboaridngu – analiza case studies

10. Benchmarking – procesy onboardingowe w innych organizacjach

  • Case study korporacyjne
  • Case study zakład produkcyjny
  • Case study branża IT
  • Inne branże interesujące z perspektywy uczestników

11. Ewaluacja onboardingu

  • Kryteria jakościowe
  • Kryteria ilościowe
  • Wykorzystanie narzędzi organizacyjnych

1. Onboarding. Mapa sukcesu w obszarze wdrażania:

  • Ryzyko chaotycznie przeprowadzonego onboardingu
  • Dlaczego „talenty” często odchodzą po okresie próbnym?
  • Jak utrzymać lojalność pracowników i wykorzystać ich potencjał w pierwszych dniach / tygodniach pracy?

2. Emoployee Experience podczas Onboardingu

  • Co się wydarzy w pierwszej godzinie?
  • Co się wydarzy pierwszego dnia?
  • Co się wydarzy w pierwszym tygodniu?
  • W pierwszym miesiącu?
  • W pierwszych 3 miesiącach?

3.Wpływ onboardingu na biznes:

  • Przełożenie danych HR na język biznesu
  • Raport HR w obszarze onboardingu – rezultat badań Centrum Innowacyjności Gammy

3. Rodzaje i formy onboardingu:

  • Pre-Boarding
  • Onboarding pasywny
  • High Potential Onboarding
  • Onboarding proaktywny
  • Onboarding 2.0
  • Re-Boarding

4. Kluczowe elementy onboardingu – Zasada 4C:

  • Compliance (Procedury)
  • Clarification (Zadania i cele)
  • Culture (Kultura)
  • Connection (Relacje)

5. Kto jest zaangażowany w Onboarding?

  • Przełożony
  • Buddy – wdrażający
  • HR
  • Instruktor, Trener, Coach, Mentor
  • Przedstawiciele innych działów – kadry, IT, recepcja etc.

6. Narzędzia Onboardingu

  • Aplikacje mobilne
  • Media społecznościowe
  • Materiały papierowe i zdigitalizowane
  • Kwestionariusze on-line
  • Platformy
  • Edutainment Onboardingowy

6. Taktyki adaptacyjne:

  • Adaptacja kolektywna vs indywidualna
  • Formalna vs nieformalne adaptacja
  • Adaptacja etapowa vs losowa
  • Adaptacja ustalona vs zmienna
  • Adaptacja sukcesyjna vs dysjunktywna
  • Adaptacja afirmacyjna vs roszczeniowa
  • Mentoring

7. Rezultaty adaptacji:

  • Przejrzystość ról
  • Poczucie własnej skuteczności
  • Akceptacja społeczna
  • Znajomość kultury organizacyjnej

8. Onboarding w praktyce

  • Wykorzystanie potencjału pracownika
  • Kluczowe dla procesu adaptacji cechy osobowości

9. Onboarding w mojej Organizacji:

  • Projektowanie onboardingu w organizacji
  • Wypracowanie planu wdrożenia onboardingu we własnej Organizacji
  • Porządkowanie etapów wdrażania nowych pracowników. (zasoby, czas, wykorzystanie potencjału oraz kapitału ludzkiego)
  • Punkty krytyczne onboaridngu – analiza case studies

10. Benchmarking – procesy onboardingowe w innych organizacjach

  • Case study korporacyjne
  • Case study zakład produkcyjny
  • Case study branża IT
  • Inne branże interesujące z perspektywy uczestników

11. Ewaluacja onboardingu

  • Kryteria jakościowe
  • Kryteria ilościowe
  • Wykorzystanie narzędzi organizacyjnych

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja pracowników.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Sprawność planowania działań z zakresu onboardingu w zgodzie ze strategią Organizacji.
  • Zwiększenie „lojalności” pracowników względem Organizacji dzięki właściwej implementacji adeptów.
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej – Organizacja posiadająca spójny system onboardingowy zyksuje wizerunkowo.
  • Wzrost konw how w zakresie projektowania działań onboardingowych.
  • Minimalizowanie ryzyka związanego z odejściem „talentów” z Organiazcji (badania wskazują, że adept już w pierwszym roku pracy w organizacji decyduje, jak długo w niej zostanie).
  • Zysk  – właściwie poprowadzony onboarding powoduje szybszą adaptację pracownika, w związku z tym organizacja w krótszym czasie zyskuje zintegrowanego eksperta.
  • Dzięki programom integracji z wartościami, Organizacja zyskuje pracownika, który chętniej internalizuje zasady współpracy i tożsamość z marką.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Szybsze zintegrowanie ze współpracownikami.
  • Poznanie w uporządkowany sposób formalnych i nieformalnych zasad pracy w Organizacji: wartości, kultury organizacyjnej etc.
  • Wzrost zaangażowania pracowników – onboarding w przystępnej i uporządkowanej formule sprzyja lojalności.
  • Dzięki onboardingowi pracownik zyskuje narzędzia pozwalające mu stać się szybko pełnoprawnym członkiem zespołu.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Organizacja zyskuje bardzo szybko pełnowartościowego, zaangażowanego pracownika. Pracownik zaś szybko staje się ważnym elementem zespołu.
  • Identyfikacja pracownika z celami, strategią oraz wartościami organizacji.
  • Szybkie wdrożenie się w kulturę organizacyjną.
  • Wykorzystanie potencjału firmy – pracownik zamiast studiować i czytać opisy stanowiska zdobywa wiedzę w działaniu, czerpiąc z wiedzy starszych stażem kolegów.
  • Zespoły zyskują wsparcie, minimalizują ryzyko utraty czasu w przypadku odejść wdrożonych współpracowników bezpośrednio po okresie próbnym.
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Dziś nowa normalność w wielu firmach to praca zdalna i rozproszone zespoły. Wygląda na to, że ta normalność zagości u nas na dłużej. Warto się więc dostosować i nie odkładać planów dotyczących wolontariatu bądź CSR’u na daleką przyszłość. Właśnie teraz wszyscy potrzebujemy więzi, bliskości i sensu w tym co robimy.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat online dla HR

Dziś na nowo trzeba przeprojektować sposób myślenia, a potem działania w kontekście relacji pracownik – organizacja. Niektóre modele zakładają traktowanie pracowników jak freelancer’ów, inne budują współodpowiedzialność za wynik. Turkusowy sposób pracy z zespołowi postuluje to drugie.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Design Thinking w wersji online

Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.