Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Idea jest jak wirus. Gdy zagnieździ się w umyśle, nie da się jej już usunąć
Szkolenie zarządzanie sobą w czasie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywne wykorzystanie czasu pracy. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracować nowe przekonania proefektywnościowe.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Szkolenie zarządzanie sobą w czasie dedykowane jest wszystkim tym, którzy chcą poprawić swój komfort życia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Uczestnictwo w tym warsztacie daje bardzo dużo energii osobom, które przez natłok zadań i sytuacji osłabiających stan psychofizyczny tracą zapał do różnych form aktywności.

Z jednej strony powtarzalność wielu czynności (rutyna) często wprowadza w nasze życie swoisty marazm, z drugiej zaś różnorodność zadań, a także zmian i sytuacji nieprzewidywalnych, powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłego napięcia i poczucia braku kontroli nad tym, co dzieje się z nami oraz wokół nas.

W takich sytuacjach mamy prawo powątpiewać, czy poradzimy sobie z wszystkim, czy nasze ambicje, aspiracje są możliwe do zrealizowania. Warsztat pozwoli każdemu uczestnikowi odnaleźć skuteczny sposób na wzmocnienie i doskonalenie osobistej efektywności, a w rezultacie podniesie poziom poczucia własnej skuteczności oraz satysfakcji z życia.

ROZWIJANE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Wzrost świadomości własnych reakcji w sytuacjach trudnych – łatwiejsze rozumienie źródeł własnych zachowań
  • Rozróżnianie rodzaju sytuacji indywidualnie rozumianych, jako trudne i dobór skutecznych technik radzenia sobie z nimi
  • Odnajdywanie unikatowego sposobu automotywacji – „ścieżka dostępu” do własnego potencjału, jako nieodkrytej do tej pory „kopalni możliwości”
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych poszczególnych osób z otoczenia zawodowego
  • Skuteczne dostosowywanie sposobu motywowania danych typów osobowościowych do współpracy / wsparcia w realizacji własnych celów (skuteczne wywieranie wpływu na innych)
  • Stosowanie metod ułatwiających optymalne wykorzystanie własnych zasobów jak czas (efektywne zarządzanie czasem), wiedza, energia (stan psychofizyczny) a także zasobów zewnętrznych jak współpracownicy / podwładni (w zależności od pełnionej funkcji)
  • Efektywne planowanie z optymalnym wykorzystaniem zasobów własnych (wewnętrznych) oraz otoczenia (zewnętrznych) w oparciu o realia (racjonalna ocena sytuacji)
  • Radzenie sobie ze stanem demotywacji – umiejętność „podnoszenia się” i skutecznego działania
  • Elastyczne stosowanie wszystkich poznanych narzędzi w celu poprawienia własnego komfortu pracy i jej rezultatów

GRUPA DOCELOWA:
Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
  • chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
  • szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.
Szkolenie zarządzanie sobą w czasie dedykowane jest wszystkim tym, którzy chcą poprawić swój komfort życia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Uczestnictwo w tym warsztacie daje bardzo dużo energii osobom, które przez natłok zadań i sytuacji osłabiających stan psychofizyczny tracą zapał do różnych form aktywności.

Z jednej strony powtarzalność wielu czynności (rutyna) często wprowadza w nasze życie swoisty marazm, z drugiej zaś różnorodność zadań, a także zmian i sytuacji nieprzewidywalnych, powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłego napięcia i poczucia braku kontroli nad tym, co dzieje się z nami oraz wokół nas.

W takich sytuacjach mamy prawo powątpiewać, czy poradzimy sobie z wszystkim, czy nasze ambicje, aspiracje są możliwe do zrealizowania. Warsztat pozwoli każdemu uczestnikowi odnaleźć skuteczny sposób na wzmocnienie i doskonalenie osobistej efektywności, a w rezultacie podniesie poziom poczucia własnej skuteczności oraz satysfakcji z życia.

ROZWIJANE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Wzrost świadomości własnych reakcji w sytuacjach trudnych – łatwiejsze rozumienie źródeł własnych zachowań
  • Rozróżnianie rodzaju sytuacji indywidualnie rozumianych, jako trudne i dobór skutecznych technik radzenia sobie z nimi
  • Odnajdywanie unikatowego sposobu automotywacji – „ścieżka dostępu” do własnego potencjału, jako nieodkrytej do tej pory „kopalni możliwości”
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych poszczególnych osób z otoczenia zawodowego
  • Skuteczne dostosowywanie sposobu motywowania danych typów osobowościowych do współpracy / wsparcia w realizacji własnych celów (skuteczne wywieranie wpływu na innych)
  • Stosowanie metod ułatwiających optymalne wykorzystanie własnych zasobów jak czas (efektywne zarządzanie czasem), wiedza, energia (stan psychofizyczny) a także zasobów zewnętrznych jak współpracownicy / podwładni (w zależności od pełnionej funkcji)
  • Efektywne planowanie z optymalnym wykorzystaniem zasobów własnych (wewnętrznych) oraz otoczenia (zewnętrznych) w oparciu o realia (racjonalna ocena sytuacji)
  • Radzenie sobie ze stanem demotywacji – umiejętność „podnoszenia się” i skutecznego działania
  • Elastyczne stosowanie wszystkich poznanych narzędzi w celu poprawienia własnego komfortu pracy i jej rezultatów

GRUPA DOCELOWA:
Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
  • chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
  • szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Przekonania a komfort pracy

  • Rodzaje przekonań
    • Ograniczające
    • Ułatwiające
  • Rola przekonań w naszym życiu
  • Model R. Diltsa
    • Co i kto ma wpływ na nasze przekonania.
    • Dlaczego reagujemy, decydujemy, motywujemy się w taki a nie inny sposób.
    • Świadomość swoich zachowań jako możliwość „zdrowego” rozwoju, czyli jak poprawić własny komfort pracy

2. Poziom efektywności osobistej

  • Analiza osobistej efektywności – autodiagnoza
  • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie sobą w czasie
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A

3. Automotywacja

  • Mechanizmy motywacyjne dorosłych
    • Czynniki motywacyjne
    • Źródła motywacji i demotywacji
  • Czym jest automotywacja?
  • Indywidualne wartości determinujące nasze zaangażowanie
    • Mój system wartości a środowisko – model R. Diltsa w praktyce
    • Spójność własnego systemu wartości vs. efektywność osobista.

4. Asertywność jako troska o własną efektywność

  • Istota asertywności
    • Czym jest asertywność a czym nie jest – definicja
    • Asertywność reaktywna
    • Asertywność proaktywna
  • Asertywne stawianie granic – komunikat JA

5. Pozytywne wywieranie wpływu – jak angażować innych w osiąganiu celów

  • Wywieranie wpływu
  • Potrzeby psychologiczne
    • Zysk
    • Bezpieczeństwo
    • Wygoda
    • Prestiż
  • Jak zaspokajać potrzeby innych angażując ich do realizacji swoich celów

6. Model T. Gordona

  • Model Gordona jako sposób kontrolowania sytuacji problemowej
  • Klasyfikacja problemów w życiu osobistym i zawodowym
  • Jak utrzymywać zdrowy dystans do sytuacji problemowej?
  • Optymalizacja własnych zadań w sytuacji problemowej – emocje vs. racjonalna ocena sytuacji

7. Typ osobowościowy a efektywność osobista

  • Jakimi wartościami kierują się poszczególne typy osobowościowe?
  • Jakie kluczowe czynniki mojej osobowości mają wpływ na moją skuteczność w realiach zawodowych?
  • Jakie zachowania nas różnią?
  • Jak wykorzystać te zachowania do budowania i utrzymywania skutecznej relacji z innymi typami osobowościowymi w realizacji zarówno wspólnych zadań, jak i własnych?

8. Pracowitość a efektywność

  • Własny wkład energetyczny w zadanie a jego efektywność
  • Skaner przekonań jako narzędzie pozwalające oszczędzić własną energię
  • Matryca Eisenhower
  • Rodzaj zadań a delegowanie lub prośba o wsparcie – jak uniknąć syndromu Zosi Samosi

9. Planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów własnych oraz otoczenia

  • Waga i kryteria celu
    • Metoda SMART
    • Określanie celów w realiach zawodowych.
  • Przydatność modelu Diltsa w skutecznym planowaniu
  • „Strategia optymizmu” jako narzędzie planowania.
    • Jak uwzględniać własne potrzeby w planowaniu.
    • Powiązanie własnych potrzeb z wymogami otoczenia.
  • Planer tygodniowy i miesięczny

10. Postanowienia a działanie – od myśli do czynu

  • Czynniki wpływające na wdrażanie planu w życie
    • Czynniki sprzyjające wdrażaniu planu
    • Czynniki powstrzymujące nas przed działaniem

11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

1. Przekonania a komfort pracy

  • Rodzaje przekonań
    • Ograniczające
    • Ułatwiające
  • Rola przekonań w naszym życiu
  • Model R. Diltsa
    • Co i kto ma wpływ na nasze przekonania.
    • Dlaczego reagujemy, decydujemy, motywujemy się w taki a nie inny sposób.
    • Świadomość swoich zachowań jako możliwość „zdrowego” rozwoju, czyli jak poprawić własny komfort pracy

2. Poziom efektywności osobistej

  • Analiza osobistej efektywności – autodiagnoza
  • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie sobą w czasie
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A

3. Automotywacja

  • Mechanizmy motywacyjne dorosłych
    • Czynniki motywacyjne
    • Źródła motywacji i demotywacji
  • Czym jest automotywacja?
  • Indywidualne wartości determinujące nasze zaangażowanie
    • Mój system wartości a środowisko – model R. Diltsa w praktyce
    • Spójność własnego systemu wartości vs. efektywność osobista.

4. Asertywność jako troska o własną efektywność

  • Istota asertywności
    • Czym jest asertywność a czym nie jest – definicja
    • Asertywność reaktywna
    • Asertywność proaktywna
  • Asertywne stawianie granic – komunikat JA

5. Pozytywne wywieranie wpływu – jak angażować innych w osiąganiu celów

  • Wywieranie wpływu
  • Potrzeby psychologiczne
    • Zysk
    • Bezpieczeństwo
    • Wygoda
    • Prestiż
  • Jak zaspokajać potrzeby innych angażując ich do realizacji swoich celów

6. Model T. Gordona

  • Model Gordona jako sposób kontrolowania sytuacji problemowej
  • Klasyfikacja problemów w życiu osobistym i zawodowym
  • Jak utrzymywać zdrowy dystans do sytuacji problemowej?
  • Optymalizacja własnych zadań w sytuacji problemowej – emocje vs. racjonalna ocena sytuacji

7. Typ osobowościowy a efektywność osobista

  • Jakimi wartościami kierują się poszczególne typy osobowościowe?
  • Jakie kluczowe czynniki mojej osobowości mają wpływ na moją skuteczność w realiach zawodowych?
  • Jakie zachowania nas różnią?
  • Jak wykorzystać te zachowania do budowania i utrzymywania skutecznej relacji z innymi typami osobowościowymi w realizacji zarówno wspólnych zadań, jak i własnych?

8. Pracowitość a efektywność

  • Własny wkład energetyczny w zadanie a jego efektywność
  • Skaner przekonań jako narzędzie pozwalające oszczędzić własną energię
  • Matryca Eisenhower
  • Rodzaj zadań a delegowanie lub prośba o wsparcie – jak uniknąć syndromu Zosi Samosi

9. Planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów własnych oraz otoczenia

  • Waga i kryteria celu
    • Metoda SMART
    • Określanie celów w realiach zawodowych.
  • Przydatność modelu Diltsa w skutecznym planowaniu
  • „Strategia optymizmu” jako narzędzie planowania.
    • Jak uwzględniać własne potrzeby w planowaniu.
    • Powiązanie własnych potrzeb z wymogami otoczenia.
  • Planer tygodniowy i miesięczny

10. Postanowienia a działanie – od myśli do czynu

  • Czynniki wpływające na wdrażanie planu w życie
    • Czynniki sprzyjające wdrażaniu planu
    • Czynniki powstrzymujące nas przed działaniem

11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania F. Loiselle na Uniwersytecie Moncton w Kanadzie dotyczące efektywności wskazują, że grupa stosujących techniki m.in. Roberta Diltsa. wykazała trwałą poprawę w zapamiętywaniu pisowni aż o 61% większą w porównaniu z grupą kontrolną.

Szkolenie związane z:
  • R. Dilts
  • efektywnosć osobista
  • asertywnosć
  • automotywacja

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury zaufania w organizacji
  • wzrost zaangażowania w organizacji (mniej wypalenia zawodowego)

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie poczucia własnej skuteczności
  • rozwój inteligencji emocjonalnej
  • dbanie o  work-life balance
  • wzmocnienie umiejętności wywierania wpływu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzmocnienie współpracy pomiędzy pracownikami
  • skuteczna komunikacja na poziomie zespołów
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.