Innowacyjność i kreatywność – warsztat online

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyśleć i w co uwierzyć, może też osiągnąć
Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Zapraszamy na nasze szkolenie kreatywność i innowacyjność.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

2 warsztaty online – 4 x 45 min każdy

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność Czym jest kreatywność?

  • Czy kreatywność i innowacyjność oznacza to samo?

2. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań Jak działa mózg, kiedy pracujemy nad nowym rozwiązniem?

3. Metody wspomagające innowacyjność i  rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

4. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
  • Do  – działanie
  • Check – sprawdzanie
  • Act – wdrożenie

5. Projekt  „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami Świeżość Odwaga Realność Impet Greenhousing

6. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób

1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność

  • Inteligencja a twórcze myślenie
  • Przełamywanie schematów
  • Jak kreatywne myślenie wykorzystywać w pracy?
  • Narzędziowe podejście do kreatywności

2. Podwyższanie własnego poziomu twórczości w myśleniu

  • Skojarzenia jako podstawowy mechanizm twórczości
  • „Puszka pomysłów” jako sposób na łączenie niewiążących się bezpośrednio elementów i osiąganie zamierzonych rezultatów
  • Inne sposoby rozwijania własnej kreatywności
  • Rozwijanie swoich mocnych stron

3. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań

4. Metody wspomagające innowacyjność i  rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

5. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
    • Analiza skutków działania i braku działania
    • Sposób pomiaru sukcesu
    • Plan wdrożenia zmiany
    • Zaangażowanie innych zainteresowanych
  • Do  – działanie
    • Przeprowadzenie pilotażu
    • Wdrożenie
  • Check – sprawdzanie
    • Sprawdzanie rezultatu pilotażu
    • Analiza skuteczności
  • Act – wdrożenie
    • Implementacja pożądanych efektów   

6. Metoda Kepner Tregoe

  • Rozpoznanie problemu
    • Kryteria definiowania problemu
    • Stan faktyczny a oczekiwany
    • Ustalenie priorytetów i podział zasobów (jeśli jest to konieczne)
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
    • Sformułowanie problemu (wg zasad KT)
    • Zebranie odpowiednich informacji
    • Znalezienie przyczyn źródłowych
    • Podział problemów na początkowe, złożone i nawracające
  • Wybór działań naprawczych
    • Formułowanie decyzji
    • Stworzenie kryteriów i hierarchii decyzji
    • Stworzenie rekomendacji działania
  • Zapobieganiem podobnym problemom w przyszłości
    • Określanie obszarów generujących potencjalne problemy
    • Ocena zagrożeń i ich prawdopodobieństwa
    • Opracowanie działań zapobiegawczych
    • Opracowanie działań redukujących skutki czarnych scenariuszy

7. Grupowe tworzenie rozwiązań – techniki twórczego myślenia

  • Burza mózgów – podstawowa metoda twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Technika grupy nominalnej – inny sposób znajdywania rozwiązań za pomocą potencjału tkwiącego w zespole
  • Praca z wykorzystaniem techniki superpozycji

8. Projekt  „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami
    • Świeżość
    • Odwaga
    • Realność
    • Impet
    • Greenhousing
  • Zmiana na poziomie przekonań
  • Zmiana na poziomie codziennego działania
  • Zmiana w otoczeniu

9. Fiksacja funkcjonalna

  • Na czym polega i po czym poznać fiksację funkcjonalną
  • Procedura „wybicia się” z perseweratywnego myślenia

10. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób.

 

11. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał

 

1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność

  • Inteligencja a twórcze myślenie
  • Przełamywanie schematów
  • Jak kreatywne myślenie wykorzystywać w pracy?
  • Narzędziowe podejście do kreatywności

2. Podwyższanie własnego poziomu twórczości w myśleniu

  • Skojarzenia jako podstawowy mechanizm twórczości
  • „Puszka pomysłów” jako sposób na łączenie niewiążących się bezpośrednio elementów i osiąganie zamierzonych rezultatów
  • Inne sposoby rozwijania własnej kreatywności
  • Rozwijanie swoich mocnych stron

3. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań

4. Metody wspomagające innowacyjność i rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

5. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
    • Analiza skutków działania i braku działania
    • Sposób pomiaru sukcesu
    • Plan wdrożenia zmiany
    • Zaangażowanie innych zainteresowanych
  • Do – działanie
    • Przeprowadzenie pilotażu
    • Wdrożenie
  • Check – sprawdzanie
    • Sprawdzanie rezultatu pilotażu
    • Analiza skuteczności
  • Act – wdrożenie
    • Implementacja pożądanych efektów

6. Metoda Kepner Tregoe

  • Rozpoznanie problemu
    • Kryteria definiowania problemu
    • Stan faktyczny a oczekiwany
    • Ustalenie priorytetów i podział zasobów (jeśli jest to konieczne)
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
    • Sformułowanie problemu (wg zasad KT)
    • Zebranie odpowiednich informacji
    • Znalezienie przyczyn źródłowych
    • Podział problemów na początkowe, złożone i nawracające
  • Wybór działań naprawczych
    • Formułowanie decyzji
    • Stworzenie kryteriów i hierarchii decyzji
    • Stworzenie rekomendacji działania
  • Zapobieganiem podobnym problemom w przyszłości
    • Określanie obszarów generujących potencjalne problemy
    • Ocena zagrożeń i ich prawdopodobieństwa
    • Opracowanie działań zapobiegawczych
    • Opracowanie działań redukujących skutki czarnych scenariuszy

7. Grupowe tworzenie rozwiązań – techniki twórczego myślenia

  • Burza mózgów – podstawowa metoda twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Technika grupy nominalnej – inny sposób znajdywania rozwiązań za pomocą potencjału tkwiącego w zespole
  • Praca z wykorzystaniem techniki superpozycji

8. Projekt „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami
    • Świeżość
    • Odwaga
    • Realność
    • Impet
    • Greenhousing
  • Zmiana na poziomie przekonań
  • Zmiana na poziomie codziennego działania
  • Zmiana w otoczeniu

9. Fiksacja funkcjonalna

  • Na czym polega i po czym poznać fiksację funkcjonalną
  • Procedura „wybicia się” z perseweratywnego myślenia

10. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób.

11. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania Uniwersytetu Rzeszowskiego wskazują, że główne ograniczenia kreatywności  to lęk przed porażką (14%), rutyna i niechęć do zmian oraz  inni ludzi, którzy nie sprzyjają zmianom (po 12%).

Szkolenie związane z:
  • innowacyjność
  • kreatywnosć

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • tworzenie innowacyjnej organizacji
  • wzrost kreatywności pracowników
  • zwiększanie konkurencyjności firmy
  • znajdowanie nowych nisz rynkowych 
  • budowanie organizacji uczącej się

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • pozyskanie narzędzi zwiększających kreatywność i innowacyjność 
  • zwiększenie samodzielności w rozwiązywaniu problemów
  • umiejętność przekształcania problemy w wyzwania

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • zwiększenie ilości innowacyjnych rozwiązań
  • praktyczne zastosowanie kreatywności w pracy
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

WIDEO

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania kompetencji społecznych w życiu zawodowym i osobistym. Zapraszamy na szkolenie efektywność osobista MBTI® i zarządzanie czasem własnym.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.