IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
GRUPA DOCELOWA:
- Managerowie liniowi,
- Średnia kadra zarządzająca,
- Dyrektorzy, członkowie Zarządów.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Tworzenie map procesów biznesowych.
- Identyfikowanie i eliminacja marnotrawstw.
- Projektowanie sprzyjającego produktywności środowiska pracy.
- Udoskonalanie i standaryzacja procesów biznesowych.
- Tworzenie systemu zarządzania wizualnego.
- Projektowanie wskaźników służących efektywnemu monitorowaniu procesów.
- Techniki rozwiązywania problemów.
METODA:
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności (ćwiczenia, symulacje, eksperymenty edukacyjne, itp.).
Metoda warsztatowa zakłada maksymalny i aktywny udział uczestników przy zminimalizowaniu tradycyjnych sposobów przekazywania wiedzy.
Swoją wyjątkową skuteczność zawdzięcza:
- uczeniu się przez doświadczenie
- wytworzeniu osobistego zaangażowania
Warsztat bazuje na dynamice grupy i wykorzystaniu potencjału uczestników. Pomiędzy modułami szkolenia przewidziana jest praca wdrożeniowa dla uczestników szkolenia, by mogli w swoim środowisku pracy przetestować zdobyte umiejętności.
GRUPA DOCELOWA:
- Managerowie liniowi,
- Średnia kadra zarządzająca,
- Dyrektorzy, członkowie Zarządów.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Tworzenie map procesów biznesowych.
- Identyfikowanie i eliminacja marnotrawstw.
- Projektowanie sprzyjającego produktywności środowiska pracy.
- Udoskonalanie i standaryzacja procesów biznesowych.
- Tworzenie systemu zarządzania wizualnego.
- Projektowanie wskaźników służących efektywnemu monitorowaniu procesów.
- Techniki rozwiązywania problemów.
METODA:
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności (ćwiczenia, symulacje, eksperymenty edukacyjne, itp.).
Metoda warsztatowa zakłada maksymalny i aktywny udział uczestników przy zminimalizowaniu tradycyjnych sposobów przekazywania wiedzy.
Swoją wyjątkową skuteczność zawdzięcza:
- uczeniu się przez doświadczenie
- wytworzeniu osobistego zaangażowania
Warsztat bazuje na dynamice grupy i wykorzystaniu potencjału uczestników. Pomiędzy modułami szkolenia przewidziana jest praca wdrożeniowa dla uczestników szkolenia, by mogli w swoim środowisku pracy przetestować zdobyte umiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Geneza i rozwój lean
- Taiichi Ōno i System Produkcyjny Toyoty
- Od filozofii Kaizen do zwinnych metodyk zarządzania
- Upodmiotowienie pracowników – odpowiedzialność, właścicielstwo procesowe, szacunek
2. Wartość dodana i marnotrawstwo – analiza w miejscu realizacji procesów
- Za co klient jest gotowy zapłacić?
- Produktywność vs. efektywność – czemu ludzie stają się biegli w robieniu zbędnych czynności
3. 9 rodzajów marnotrawstwa
- Diagnozowanie marnotrawstw – metoda muda walk
- Eliminacja marnotrawstw jako jeden z filarów continuous improvement
- Budowanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach
4. 5S – organizacja miejsca pracy
- Akcja informacyjna 5S
- Dlaczego zaangażowanie najwyższego kierownictwa w akcję 5S jest kluczowe?
- Metodyka przeprowadzania kolejnych kroków 5S
- Audyty 5S
5. Tworzenie map strumienia wartości (VSM)
- Metodyka i ikonografia VSM
- Tworzenie mapy stanu obecnego
- Projektowanie mapy stanu przyszłego
- Zarządzanie optymalizacją procesu w oparciu o mapę stanu przyszłego
6. Standaryzacja procesów
- Korzyści ze standaryzacji
- Elementy pracy standaryzowanej (Takt Time i Lead Time, sekwencja i zapas standardowy w procesie)
- Metody i przykłady standaryzacji
- Role organizacyjne w standaryzacji pracy
- Dokumentacja i audyt stabilności procesu
- Jak utrzymywać standardy?
7. Zarządzanie wizualne
- Rodzaje tablic wizualnych
- Projektowanie wskaźników i informacji zarządczej
- Prowadzenie board meetingów
8. Cykl Deminga (PDCA/SDCA)
- Ewolucja procesów – dlaczego powinniśmy inicjować zmiany?
- Systemowe podejście do rozwoju firmy jako element kultury organizacyjnej
9. Siedem kroków rozwiązywania problemów – wprowadzenie do metodyki problem solving
- W jaki sposób nasz mózg radzi sobie z problemami
- Bariery w rozwiązywaniu problemów – dlaczego godzimy się na status quo?
- Podstawowe narzędzia problem solving – jak ich używać, łączyć w sekwencje i wyciągać poprawne wnioski (5why, diagram Ishikawy, 5W1H, pola problemowe Kawakity)
10. Kaizen – doskonalenie procesów metodą małych kroków
- Kwestionowanie status quo
- System sugestii
- Jak skutecznie pracować z kaizenami
1. Geneza i rozwój lean
- Taiichi Ōno i System Produkcyjny Toyoty
- Od filozofii Kaizen do zwinnych metodyk zarządzania
- Upodmiotowienie pracowników – odpowiedzialność, właścicielstwo procesowe, szacunek
2. Wartość dodana i marnotrawstwo – analiza w miejscu realizacji procesów
- Za co klient jest gotowy zapłacić?
- Produktywność vs. efektywność – czemu ludzie stają się biegli w robieniu zbędnych czynności
3. 9 rodzajów marnotrawstwa
- Diagnozowanie marnotrawstw – metoda muda walk
- Eliminacja marnotrawstw jako jeden z filarów continuous improvement
- Budowanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach
4. 5S – organizacja miejsca pracy
- Akcja informacyjna 5S
- Dlaczego zaangażowanie najwyższego kierownictwa w akcję 5S jest kluczowe?
- Metodyka przeprowadzania kolejnych kroków 5S
- Audyty 5S
5. Tworzenie map strumienia wartości (VSM)
- Metodyka i ikonografia VSM
- Tworzenie mapy stanu obecnego
- Projektowanie mapy stanu przyszłego
- Zarządzanie optymalizacją procesu w oparciu o mapę stanu przyszłego
6. Standaryzacja procesów
- Korzyści ze standaryzacji
- Elementy pracy standaryzowanej (Takt Time i Lead Time, sekwencja i zapas standardowy w procesie)
- Metody i przykłady standaryzacji
- Role organizacyjne w standaryzacji pracy
- Dokumentacja i audyt stabilności procesu
- Jak utrzymywać standardy?
7. Zarządzanie wizualne
- Rodzaje tablic wizualnych
- Projektowanie wskaźników i informacji zarządczej
- Prowadzenie board meetingów
8. Cykl Deminga (PDCA/SDCA)
- Ewolucja procesów – dlaczego powinniśmy inicjować zmiany?
- Systemowe podejście do rozwoju firmy jako element kultury organizacyjnej
9. Siedem kroków rozwiązywania problemów – wprowadzenie do metodyki problem solving
- W jaki sposób nasz mózg radzi sobie z problemami
- Bariery w rozwiązywaniu problemów – dlaczego godzimy się na status quo?
- Podstawowe narzędzia problem solving – jak ich używać, łączyć w sekwencje i wyciągać poprawne wnioski (5why, diagram Ishikawy, 5W1H, pola problemowe Kawakity)
10. Kaizen – doskonalenie procesów metodą małych kroków
- Kwestionowanie status quo
- System sugestii
- Jak skutecznie pracować z kaizenami