IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Istotą szkolenia scrum product owner jest dostarczenie narzędzi i technik podnoszących skuteczność działań jednej z kluczowych w Scrum ról – Product Owner. Rola ta odpowiada za ROI – zwrot z inwestycji w projekcie/procesie dbając o uzyskanie konsensusu pomiędzy potrzebami, technologią i jakością podczas zarządzania projektami w organizacji.
Codzienność w pracy Product Owner to przede wszystkim zarządzanie Product Backlog – Rejestrem wymagań.
Szkolenie pozwala na zapoznanie się z narzędziami i technikami pozwalającymi na definiowanie i dostarczenie wartości biznesowej projektu/procesu m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i kryteriów jakości, zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.
Integralną częścią szkolenia są warsztaty pozwalające na zapoznanie się z pracą z backlogiem produktu „krok po kroku” od etapu koncepcji/wizji projektu, poprzez zaplanowanie organizacji „wydań” w projekcie, aż po przygotowanie wysokiej jakości wymagań i kryteriów jakości – User story i kryteriów akceptacji oraz Definition of done.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające rozwojem produktów i usług
- Osoby odpowiedzialne za ROI (zwrot z inwestycji) w projektach
- Osoby tworzące wymagania biznesowe
- Analitycy biznesowi
- Testerzy
- Przedstawiciele biznesu
- Osoby pełniące funkcję lub przygotowujące się do pełnia roli Product Owner
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
Istotą szkolenia scrum product owner jest dostarczenie narzędzi i technik podnoszących skuteczność działań jednej z kluczowych w Scrum ról – Product Owner. Rola ta odpowiada za ROI – zwrot z inwestycji w projekcie/procesie dbając o uzyskanie konsensusu pomiędzy potrzebami, technologią i jakością podczas zarządzania projektami w organizacji.
Codzienność w pracy Product Owner to przede wszystkim zarządzanie Product Backlog – Rejestrem wymagań.
Szkolenie pozwala na zapoznanie się z narzędziami i technikami pozwalającymi na definiowanie i dostarczenie wartości biznesowej projektu/procesu m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i kryteriów jakości, zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.
Integralną częścią szkolenia są warsztaty pozwalające na zapoznanie się z pracą z backlogiem produktu „krok po kroku” od etapu koncepcji/wizji projektu, poprzez zaplanowanie organizacji „wydań” w projekcie, aż po przygotowanie wysokiej jakości wymagań i kryteriów jakości – User story i kryteriów akceptacji oraz Definition of done.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające rozwojem produktów i usług
- Osoby odpowiedzialne za ROI (zwrot z inwestycji) w projektach
- Osoby tworzące wymagania biznesowe
- Analitycy biznesowi
- Testerzy
- Przedstawiciele biznesu
- Osoby pełniące funkcję lub przygotowujące się do pełnia roli Product Owner
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
Istotą szkolenia scrum product owner jest dostarczenie narzędzi i technik podnoszących skuteczność działań jednej z kluczowych w Scrum ról – Product Owner. Rola ta odpowiada za ROI – zwrot z inwestycji w projekcie/procesie dbając o uzyskanie konsensusu pomiędzy potrzebami, technologią i jakością podczas zarządzania projektami w organizacji.
Codzienność w pracy Product Owner to przede wszystkim zarządzanie Product Backlog – Rejestrem wymagań.
Szkolenie pozwala na zapoznanie się z narzędziami i technikami pozwalającymi na definiowanie i dostarczenie wartości biznesowej projektu/procesu m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i kryteriów jakości, zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.
Integralną częścią szkolenia są warsztaty pozwalające na zapoznanie się z pracą z backlogiem produktu „krok po kroku” od etapu koncepcji/wizji projektu, poprzez zaplanowanie organizacji „wydań” w projekcie, aż po przygotowanie wysokiej jakości wymagań i kryteriów jakości – User story i kryteriów akceptacji oraz Definition of done.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające rozwojem produktów i usług
- Osoby odpowiedzialne za ROI (zwrot z inwestycji) w projektach
- Osoby tworzące wymagania biznesowe
- Analitycy biznesowi
- Testerzy
- Przedstawiciele biznesu
- Osoby pełniące funkcję lub przygotowujące się do pełnia roli Product Owner
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Perspektywa rozwoju produktów/ usług – kluczowe aspekty „Scrum framework”
- Zasady Scrum
- Role w Scrum: Scrum Master, Product Owner, Development Team
- Zdarzenia i procesy w Scrum: Backlog Refinement, Sprint Planning, Sprint Review, Sprint Retrospective, Daily Standup
- Artefakty w Scrum: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost
2. Formułowanie wizji produktu
- Narzędzia i techniki
- Warsztat: Tworzenie wizji produktu/ projektu – model Canvas
3. Praca z Rejestrem wymagań (Product Backlog)
- Organizacja pracy z Product Backlog
- Narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Organizacja Backlog – epic, theme, user story
- Product Backlog procesowy I produktowy
- Równoważenie wymagań: rozwój czy utrzymanie ?
4. Klient projektu – personalizacja
- Identyfikacja klientów projektu
- Warsztat: projektowanie wymagań dla użytkowników projektu – definiowanie person
5. Wymagania i kryteria akceptacji
- Identyfikacja, definiowanie, dekompozycja i priorytetyzacja wymagań – narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Definiowanie wymagań i dekompozycja – identyfikacja User Story dla person
- Mierzalność wymagań – identyfikacja kryteriów akceptacji dla User Story
- Priorytetyzacja wymagań w oparciu o potrzeby klienta
6. Definiowanie jakości projektu – Definition of Done
- Identyfikacja kryteriów jakości projektu
- Definition of done
7. Dopasowywanie optymalnych rozwiązań – planowanie
8. Sprint:
- Przekazanie wymagań do realizacji
- Dopasowanie rozwiązań
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
- Warsztat:
- Przekazywanie wymagań zespołom
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
1. Perspektywa rozwoju produktów/ usług – kluczowe aspekty „Scrum framework”
- Zasady Scrum
- Role w Scrum: Scrum Master, Product Owner, Development Team
- Zdarzenia i procesy w Scrum: Backlog Refinement, Sprint Planning, Sprint Review, Sprint Retrospective, Daily Standup
- Artefakty w Scrum: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost
2. Formułowanie wizji produktu
- Narzędzia i techniki
- Warsztat: Tworzenie wizji produktu/ projektu – model Canvas
3. Praca z Rejestrem wymagań (Product Backlog)
- Organizacja pracy z Product Backlog
- Narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Organizacja Backlog – epic, theme, user story
- Product Backlog procesowy I produktowy
- Równoważenie wymagań: rozwój czy utrzymanie ?
4. Klient projektu – personalizacja
- Identyfikacja klientów projektu
- Warsztat: projektowanie wymagań dla użytkowników projektu – definiowanie person
5. Wymagania i kryteria akceptacji
- Identyfikacja, definiowanie, dekompozycja i priorytetyzacja wymagań – narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Definiowanie wymagań i dekompozycja – identyfikacja User Story dla person
- Mierzalność wymagań – identyfikacja kryteriów akceptacji dla User Story
- Priorytetyzacja wymagań w oparciu o potrzeby klienta
6. Definiowanie jakości projektu – Definition of Done
- Identyfikacja kryteriów jakości projektu
- Definition of done
7. Dopasowywanie optymalnych rozwiązań – planowanie
8. Sprint:
- Przekazanie wymagań do realizacji
- Dopasowanie rozwiązań
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
- Warsztat:
- Przekazywanie wymagań zespołom
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
1. Perspektywa rozwoju produktów/ usług – kluczowe aspekty „Scrum framework”
- Zasady Scrum
- Role w Scrum: Scrum Master, Product Owner, Development Team
- Zdarzenia i procesy w Scrum: Backlog Refinement, Sprint Planning, Sprint Review, Sprint Retrospective, Daily Standup
- Artefakty w Scrum: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost
2. Formułowanie wizji produktu
- Narzędzia i techniki
- Warsztat: Tworzenie wizji produktu/ projektu – model Canvas
3. Praca z Rejestrem wymagań (Product Backlog)
- Organizacja pracy z Product Backlog
- Narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Organizacja Backlog – epic, theme, user story
- Product Backlog procesowy I produktowy
- Równoważenie wymagań: rozwój czy utrzymanie ?
4. Klient projektu – personalizacja
- Identyfikacja klientów projektu
- Warsztat: projektowanie wymagań dla użytkowników projektu – definiowanie person
5. Wymagania i kryteria akceptacji
- Identyfikacja, definiowanie, dekompozycja i priorytetyzacja wymagań – narzędzia i techniki
- Warsztat:
- Definiowanie wymagań i dekompozycja – identyfikacja User Story dla person
- Mierzalność wymagań – identyfikacja kryteriów akceptacji dla User Story
- Priorytetyzacja wymagań w oparciu o potrzeby klienta
6. Definiowanie jakości projektu – Definition of Done
- Identyfikacja kryteriów jakości projektu
- Definition of done
7. Dopasowywanie optymalnych rozwiązań – planowanie
8. Sprint:
- Przekazanie wymagań do realizacji
- Dopasowanie rozwiązań
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
- Warsztat:
- Przekazywanie wymagań zespołom
- Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
Czas trwania szkolenia
- 2 lub 3 dni szkoleniowe, w przypadku szkoleń zamkniętych możliwa praca na projektach klienta