Komunikacja bez agresji

Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. 

27 września 2017
zdjęcie - Komunikacja bez agresji

    Komunikacja bez agresji zwykle ma na celu przedstawienie własnych poglądów, argumentów, lub osiągnięcie określonego z góry celu. Jednocześnie, aby być dobrym rozmówcą, powinniśmy dopilnować, by rozmowa przebiegała możliwie gładko, ze wzajemnym szacunkiem, oraz przy zachowaniu pewnego stopnia kultury.

    Kiedy jednak czujemy, że nie jesteśmy słuchani przez drugą stronę, lub rozmawiamy z osobą o skrajnie odmiennych poglądach, łatwo jest dać ponieść się emocjom, co najczęściej kończy się wybuchami złości, podniesieniem głosu, a na koniec kłótnią i zupełnym brakiem porozumienia. Jak więc tego uniknąć?

    Jak być asertywnym, nie dopasowywać swoich poglądów do otoczenia, a jednocześnie  uniknąć agresji? Bez względu na to, czy rozmawiamy z przełożonym, pracownikiem czy członkiem rodziny wyrażanie swojego stanowiska z pewnością siebie i stanowczością może ułatwić nam osiągniecie wyznaczonych celów.

    Jednak brak umiejętności uważnego słuchania, używanie sarkazmu i odpowiadanie pod wpływem silnych emocji bez przemyślenia własnych słów prowadzą do agresywnych zachowań. Do krzyków dochodzi, kiedy tracimy zdolność przekazania drugiej osobie naszych myśli, lub gdy czujemy się niezrozumiani. Jest to jednak zazwyczaj również moment, w którym rzeczywiście przestajemy być słuchani.

    [reklama numer="1"]

     

    Jedną z technik komunikacji, które pomogą nam uniknąć takich sytuacji jest odczekanie 3-5 sekund po wypowiedzi drugiej strony. Przez tę chwilę możemy nie tylko zebrać myśli, ale też uspokoić pierwszy skok adrenaliny, który odczujemy po usłyszeniu czegoś, co mogło nam się nie spodobać. Dzięki tej technice, wypowiedziane słowa będą odrobinę lepiej przemyślane.

    Co również jest niezwykle ważne - nie przerywajmy. Jak zostało wcześniej wspomniane, to właśnie poczucie bycia lekceważonym jest jedną z przyczyn agresji, a więc nie tylko nie dajmy się sprowokować, ale również nie prowokujmy drugiej strony.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    31 października 2017
    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    31 października 2017
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    31 października 2017
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    31 października 2017
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    31 października 2017
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    [mautic type="focus" id="2"]

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.