Czy istnieje jakiś sposób na poskromienie szaleństwa zakupowego? Okrzyknięty przez gazetę San Francisco Chronicle „Sherlockiem Holmesem dla detalistów”, autor i prezes przedsiębiorstwa badawczego Paco Underhill twierdzi, że takie rozwiązanie istnieje, udowadniając to w swojej dowcipnej, pouczającej książce na temat stale ewoluującej kultury konsumenckiej.
Dzieli się ona na 4 części, a każda z nich zawiera kilka rozdziałów:
- „Zamiast Samoa, sklepy: nauka o kupowaniu” (Narodziny nauki; Czego nie wiedzą detaliści)
- „Chodzić jak Egipcjanin: mechanika robienia zakupów” (Strefa cienia; Ręce są potrzebne; Jak czytać napisy; Klienci poruszają się jak ludzie; Dynamika)
- „Mężczyźni są ze sklepu żelaznego, kobiety są z domu mody: demografia robienia zakupów” (Robić zakupy jak mężczyzna; Czego chcą kobiety; Jeśli możesz to przeczytać, to jesteś za młody; Dzieci)
- „Zobacz mnie, poczuj mnie, dotknij mnie, kup mnie: dynamika robienia zakupów” (Zmysłowy klient; Wielka Trójka; Czas, realny i postrzegalny; Piosenka o kasie i pakowaniu; Sztuczki; Zakupy w cyberprzestrzeni – sam na sam z komputerem; Sprawdź się sam; Przemyślenia na koniec)
„Dlaczego kupujemy?” opiera się na danych zebranych w trakcie długich i szczegółowych badań przeprowadzanych w centrach handlowych, domach towarowych i supermarketach rozsianych po całej Ameryce. Wraz ze swoim zespołem specjalistów, którzy śledzili każdy ruch kupujących, Underhill obnaża wszystkie aspekty walki pomiędzy kupcami, sprzedawcami oraz coraz bardziej świadomymi konsumentami.
[reklama numer="1"]
To idealna lektura dla osób zajmujących się sprzedażą detaliczną. Zawarte w książce wskazówki mogą podsunąć nowe pomysły na to, jak zwiększyć sprzedaż w oparciu o to, jak klienci poruszają się po sklepach i czym się kierują przy wyborze produktów.