Szybkość zaufania

21 lutego 2018
zdjęcie - Szybkość zaufania

    Zaufanie jest tak podstawowym elementem biznesu, że bardzo rzadko omawiane jest w sposób analityczny i przystępny. Książka „Szybkość zaufania” zawiera liczne porady dla przedsiębiorców dotyczące tego, jak radzić sobie z zaufaniem w celu przyspieszenia rozwoju i zredukowania kosztów, pomijając przy tym wszelkie pułapki. Im więcej zaufania w firmie, tym szybciej można pracować przy mniejszych kosztach.

    Szybkość, na jaką możesz ocenić zaufanie decyduje o tym, w jakim tempie firma może się rozwijać, ponieważ wpływa ona na każdy rodzaj relacji. Mówimy tu o relacji z pracownikami, nowozatrudnionymi, partnerami biznesowymi, inwestorami oraz klientami.

    Autor książki poświęcił całą swoją karierę na opracowanie zasad w niej zawartych. Podzielił on zaufanie na cztery główne komponenty: integralność, zamiar, zdolność i wynik. Pierwsze dwa definiują charakter, a dwa kolejne kompetencje. Pomiary niedoboru tych komponentów pozwalają określić sposób na naprawienie, zbudowanie lub zwiększenie zaufania.

    Integralność – bez niej nie jesteśmy w stanie stworzyć fundamentów, na których można zbudować zaufanie. Covey definiuje ten czynnik jako bycie uczciwym, mówienie prawdy oraz pozostawianie odpowiedniego wrażenia. Oprócz uczciwości, integralność wymaga trzech rzeczy: stosowności – zachowanie zgodne z naszymi wartościami budzi zaufanie; pokory – to, co dobre, musi być ważniejsze od bycia dobrym; odwagi – kiedy właściwe działanie przychodzi z trudem, integralność wymaga odwagi.

    [reklama numer="1"]


    Zamiar – autor definiuje zamiar jako plan lub cel i dzieli na trzy komponenty: motyw – motyw, który najbardziej budzi zaufanie to ten, który przejawia się prawdziwą troską o pracowników i klientów; program – co zamierzasz robić bazując na swoim motywie? Program, który budzi największe zaufanie jest korzystny dla obu stron; zachowanie – chodzi o konkretne działanie, które wynika z motywu i programu. Zachowanie, które budzi duże zaufanie to działanie w najlepszym interesie innych osób. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na relacjach z klientami i partnerami.

    Zdolność – autor dzieli ten czynnik na cztery kluczowe części: talent, postawę, wiedzę i styl. Im bardziej odpowiadają one potrzebom sytuacji, tym wyższe są kompetencje. Przy ocenie możliwości inwestycyjnych, należy skupić się na zdolnościach zespołu zarządzającego: czy sprosta on oczekiwaniom, których wymaga szybki rozwój firmy.

    Wyniki – Najsilniejszym i najprostszym testem na zaufanie jest wynik – nie tylko jaki on był, ale też jak powstał. To jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy myślą o nowych przedsięwzięciach. Rozmawiając z kierownikami wyższego szczebla, warto zwracać uwagę na sprawdzone wyniki, ich wkład we wcześniejsze sukcesy firmy oraz ich znaczenie dla potrzeb firmy.

    Inwestowanie w zaufanie – autor wskazuje na 13 różnych inicjatyw, których przedsiębiorcy mogą się podjąć, aby wzbudzić zaufanie. Ponieważ jego budowanie w naszym miejscu pracy napędza jego rozwój, kluczową kwestią jest to, jak i gdzie tworzyć te inwestycje w zaufanie. Zadajmy sobie pytania: co możemy osiągnąć poprzez inwestycję w zaufanie? Co ryzykujemy poświęcając nasze zasoby w celu jego budowy?

    Książka „Szybkość zaufania” udowadnia, że im większe zaufanie zbudujemy, tym lepszymi przedsiębiorcami się staniemy. Ta sama zasada dotyczy osobistych relacji z innymi ludźmi.  

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    9 marca 2018
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    9 marca 2018
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    2 marca 2018
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    2 marca 2018
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    26 lutego 2018
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Wideo
    Wideo

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    [mautic type="focus" id="2"]

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.: 505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    Kontakt
    biuro@projektgamma.pl
    tel.: 505 273 550


    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.