Management 3.0 czyli menadżer w świecie VUCA

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Management 3.0
Bez względu na to, przez co przeszła (lub przechodzi) Twoja firma w środku pandemii, zaangażowani pracownicy pozostają sercem każdej odnoszącej sukcesy organizacji.
Zaangażowany zespół może wspierać szybkie ożywienie i innowacje w firmach, nawet gdy pracownicy dostosowują się do nowych zdalnych, elastycznych i oddalonych społecznie miejsc pracy.
Nie można lekceważyć znaczenia zaangażowania pracowników w środowisku po COVID-19. Liderzy mają możliwość stworzenia środowiska, w którym pracownicy będą czuli się związani, rozpoznawani i wspierani. Mogą również sprawić, że pracownicy czują się bliżej niż kiedykolwiek „dlaczego?” ich organizacji. W przypadku organizacji, które zwracają uwagę na to, jak traktują swoich pracowników, rośnie zaangażowanie pracowników.

Warsztaty Management 3.0 skupiają się na sześciu kluczowych perspektywach, które powinny być codziennością w pracy nowoczesnego menadżera.

MOTYWACJA WEWNĘTRZNA

  • Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
  • Osobowość zespołu
  • Polityka braku drzwi

EMPOWERMENT

  • Samoorganizacja w kierunku wartości
  • Kontrola rozproszona
  • Empowerment jako konieczność

DEFINIOWANIE OGRANICZEŃ

  • Wspólny cel
  • Ograniczenia władzy
  • Umowa społeczna

ROZWIJANIE KOMPETENCJI

  • Optymalizacja na wielu poziomach
  • Cztery składniki rozwoju osobistego
  • Praca nad systemem, nie nad regułami albo ludźmi

TWORZENIE STRUKTURY

  • Nieformalne przywództwo
  • Styl organizacyjny
  • Organizacja hybrydowa

ULEPSZANIE WSZYSTKIEGO

  • Adaptacja, eksploracja, antycypacja
  • Wyścig Czerwonej Królowej
  • Ulepszanie liniowe kontra ulepszanie nieliniowe

Klasyczne metody, które były efektywne jeszcze w XX wieku stają się obecnie niewystarczające. Konieczne jest sięgnięcie po nowe, które sprawdzają się w branży IT. Chodzi o agile, czyli zwinność. Polega ona na dopasowaniu się do warunków otoczenia poprzez wypracowanie odpowiedniego modelu biznesowego, zwracania uwagę na kulturę organizacyjną i odpowiednim sposobie zarządzana ludźmi w organizacji.

Ostatnie badania potwierdzają jak ważna jest motywacja wewnętrzna, środowisko pracy, współpraca z innymi. To bardzo ważne czynniki, które angażują pracowników i których nie można lekceważyć. Osiągnięcia Agile są możliwe do zastosowania w wielu branżach, nie tylko IT.

Autorem koncepcji Management 3.0 jest Jurgen Appelo. Jest przede wszystkim praktykiem oraz szkoleniowcem, entuzjastą tworzenia środowiska pracy sprzyjającemu pełnemu wykorzystaniu talentów i zasobów zespołu i pracowników.

Szkolenie pomaga znaleźć odpowiedzi i lepiej zrozumieć:

  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jaka jest rola menadżera w zwinnym zespole?
  • Jak można włączyć pracowników do współzarządzania zespołem?
  • Czym jest efektywna motywacja?
  • W jaki sposób rozwijać kompetencje zespołu oraz jego członków?
  • Jak delegować zdania i rozliczać z efektów?
  • Jak wdrażać i komunikować zmiany?

Korzyści

  • Poznają i uporządkują wiedzę dotyczącą typów zarządzania oraz różnic pomiędzy Management 1.0, 2.0 i 3.0
  • Doświadczą w praktyce narzędzi Management 3.0
  • Będą mieli możliwość wymiany doświadczeń oraz weryfikacji   stosowanych metod w kontekście systemowego rozumienia organizacji, psychologii grupy oraz sprawdzonych i aktualnych koncepcji zarządzania.

Management 3.0
Bez względu na to, przez co przeszła (lub przechodzi) Twoja firma w środku pandemii, zaangażowani pracownicy pozostają sercem każdej odnoszącej sukcesy organizacji.
Zaangażowany zespół może wspierać szybkie ożywienie i innowacje w firmach, nawet gdy pracownicy dostosowują się do nowych zdalnych, elastycznych i oddalonych społecznie miejsc pracy.
Nie można lekceważyć znaczenia zaangażowania pracowników w środowisku po COVID-19. Liderzy mają możliwość stworzenia środowiska, w którym pracownicy będą czuli się związani, rozpoznawani i wspierani. Mogą również sprawić, że pracownicy czują się bliżej niż kiedykolwiek „dlaczego?” ich organizacji. W przypadku organizacji, które zwracają uwagę na to, jak traktują swoich pracowników, rośnie zaangażowanie pracowników.

Warsztaty Management 3.0 skupiają się na sześciu kluczowych perspektywach, które powinny być codziennością w pracy nowoczesnego menadżera.

MOTYWACJA WEWNĘTRZNA

  • Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
  • Osobowość zespołu
  • Polityka braku drzwi

EMPOWERMENT

  • Samoorganizacja w kierunku wartości
  • Kontrola rozproszona
  • Empowerment jako konieczność

DEFINIOWANIE OGRANICZEŃ

  • Wspólny cel
  • Ograniczenia władzy
  • Umowa społeczna

ROZWIJANIE KOMPETENCJI

  • Optymalizacja na wielu poziomach
  • Cztery składniki rozwoju osobistego
  • Praca nad systemem, nie nad regułami albo ludźmi

TWORZENIE STRUKTURY

  • Nieformalne przywództwo
  • Styl organizacyjny
  • Organizacja hybrydowa

ULEPSZANIE WSZYSTKIEGO

  • Adaptacja, eksploracja, antycypacja
  • Wyścig Czerwonej Królowej
  • Ulepszanie liniowe kontra ulepszanie nieliniowe

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Co oznacza Management 3.0?

  • Jaka jest różnica pomiędzy wersjami 1.0, 2.0 i 3.0?
  • Czym charakteryzują się systemy złożone?
  • Jaka jest rola menadżera?

2. Jak sprawić by pracownicy byli zmotywowani?

  • Jak zarządzać środowiskiem twórczym?
  • Jak balansować pomiędzy motywacją wewnętrzną a zewnętrzną?
  • Jak wykorzystać dziesięć potrzeb członków zespołu?
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • Jak nagradzać pracowników?

3. Jak uprawomocnić zespół?

  • Czym różni się samoorganizacja od anarchii?
  • Kontrola rozproszona w praktyce.
  • Czy menadżer to ogrodnik?
  • Na czym polega dług motywacyjny?
  • Jak wybrać odpowiedni poziom dojrzałości i poziom władzy?
  • Lista kontrolna delegowania.

4. Jak sprawić by cały zespół podążał w jednym kierunku?

  • Jak zarządzać systemem a nie ludźmi?
  • Jak komunikować swoje cele?
  • Autonomiczny cel zespołu.
  • Jak opracować listę ograniczeń władzy?
  • Jak opracować umowę społeczną?

5. Jak rozwijać kompetencje pracowników?

  • Siedem elementów rozwijania kompetencji.
  • Jak korzystać z miar wydajności?
  • Jakie są cztery składniki wydajności?
  • Jak przeprowadzać rozmowy w cztery oczy?
  • Jak pracować nad systemem?

6. Jak tworzyć strukturę?

  • Wszystko zaczyna się od komunikacji.
  • Jak wykorzystać efekt sieci?
  • Jak propagować idee nieformalnego przywództwa?
  • Jak dobrać swój styl organizacyjny?
  • Jak tworzyć organizację hybrydową?

7. Jak wdrażać zmiany?

  • Kiedy organizacja się uczy?
  • Jaką metodę wybrać: liniową czy nieliniową?
  • Jakie są prawa zmiany?
  • Jak sprawić by zmiana była pożądana?
  • Lean Change, czyli jak prowadzić eksperymenty?

8. Retrospektywa warsztatu

1. Wprowadzenie

  • Program
  • Cel warsztatów
  • Logistyka
  • Kontrakt
  • Runda wstępna

2. Management 3.0

  • Zarządzanie 1.0, 2.0, 3.0
  • Systemy złożone
  • Czy i dlaczego potrzebujemy wersji 3.0?

3. Jaka jest rola menadżera? Sześć perspektyw

  • Motywowanie ludzi
  • Empowerment zespołów
  • Definiowanie ograniczeń
  • Rozwijanie kompetencji
  • Tworzenie struktury
  • Ulepszanie wszystkiego­

4. Motywowanie ludzi

  • Co motywuje ludzi najbardziej?
  • Karty „Moving motivators”
  • Pytanie Scotta Berkuna
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • KUDO box

5. Empowerment zespołów

  • Czy dług motywacyjny się opłaca?
  • Empowerment kontra delegacja
  • Jak wybrać poziom dojrzałości?
  • Jak wybrać poziom władzy?
  • Delegation poker

6. Definiowanie ograniczeń

  • Wspólny cel
  • Miary
  • Komunikacja celów własnych i zespołu

7. Rozwijanie kompetencji

  • Siede z kompetencji zespołu

8. Tworzenie struktury

  • Komunikacja w strukturze
  • Personal maps
  • Informacja zwrotna

9. Ulepszanie wszystkiego

  • Zwinnie czy po staremu?
  • Model zwinnego zarządzania zmianą

10. Podsumowanie warsztatów

1. Co oznacza Management 3.0?

  • Jaka jest różnica pomiędzy wersjami 1.0, 2.0 i 3.0?
  • Czym charakteryzują się systemy złożone?
  • Jaka jest rola menadżera?

2. Jak sprawić by pracownicy byli zmotywowani?

  • Jak zarządzać środowiskiem twórczym?
  • Jak balansować pomiędzy motywacją wewnętrzną a zewnętrzną?
  • Jak wykorzystać dziesięć potrzeb członków zespołu?
  • Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
  • Jak nagradzać pracowników?

3. Jak uprawomocnić zespół?

  • Czym różni się samoorganizacja od anarchii?
  • Kontrola rozproszona w praktyce.
  • Czy menadżer to ogrodnik?
  • Na czym polega dług motywacyjny?
  • Jak wybrać odpowiedni poziom dojrzałości i poziom władzy?
  • Lista kontrolna delegowania.

4. Jak sprawić by cały zespół podążał w jednym kierunku?

  • Jak zarządzać systemem a nie ludźmi?
  • Jak komunikować swoje cele?
  • Autonomiczny cel zespołu.
  • Jak opracować listę ograniczeń władzy?
  • Jak opracować umowę społeczną?

5. Jak rozwijać kompetencje pracowników?

  • Siedem elementów rozwijania kompetencji.
  • Jak korzystać z miar wydajności?
  • Jakie są cztery składniki wydajności?
  • Jak przeprowadzać rozmowy w cztery oczy?
  • Jak pracować nad systemem?

6. Jak tworzyć strukturę?

  • Wszystko zaczyna się od komunikacji.
  • Jak wykorzystać efekt sieci?
  • Jak propagować idee nieformalnego przywództwa?
  • Jak dobrać swój styl organizacyjny?
  • Jak tworzyć organizację hybrydową?

7. Jak wdrażać zmiany?

  • Kiedy organizacja się uczy?
  • Jaką metodę wybrać: liniową czy nieliniową?
  • Jakie są prawa zmiany?
  • Jak sprawić by zmiana była pożądana?
  • Lean Change, czyli jak prowadzić eksperymenty?

8. Retrospektywa warsztatu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Project manager
  • Manager w świecie VUCA
  • Project management
  • Management 3.0
  • Świat VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Kształtowanie kultury organizacyjnej.
  • Efektywne zespoły pracujące w modelu hybrydowym.
  • Zwiększenie poziomu zaangażowania pracowników.
  • Szybsze uczenie się na poziomie zespołów i pojedynczych pracowników.
  • Wzmocnienie własnego wizerunku jako wartościowego i inspirującego pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Umiejętność zarządzania zespołami w środowisku o dużej złożoności.
  • Wzrost świadomości swoich mocnych stron w kontekście nowoczesnego zarządzania oraz obszarów do rozwoju.
  • Praktyczne wykorzystanie motywacji wewnętrznej podległych pracowników.
  • Polepszenie umiejętności delegowania i planowana zasobów.
  • Łatwiejsze przekazywanie własnych celów i mobilizowanie zespołu.
  • Umiejętność prowadzenia zmian i ulepszeń w sposób zwinny.
  • Satysfakcja z pracy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost umiejętności współpracy: przełożony – podwładni i pomiędzy pracownikami.
  • Świadomość posiadanych kompetencji w zespole.
  • Łatwiejsze planowanie zasobów i kompetencji,
  • Tworzenie środowiska zdolnego do rozwiązywania pojawiających się problemów.
  • Upraszczanie złożoności.
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Wersja online: Turkus – sposób pracy dla zespołów zdalnych, rozproszonych i hybrydowych
Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na szkolenie turkusowe przywództwo. Turkus nie musi oznaczać rewolucji w firmie tylko ewolucję w Twoim dziale.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie korzystając z tradycyjnych i nowoczesnych technologii?

Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Vision, Understanding, Clarity, Agility – jak ćwiczyć VUCA PRIME w obecnych czasach

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.