IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Jeżeli ustalimy, że sprzedaż to wszystkie działanie w firmie, które zmierzają ku temu, aby klient kupił nasze produkty i usługi to w firmie każdy sprzedaje.
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Experience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory, dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.
Szkolenie „Sprzedaż dla działów niehandlowych” działa na dwóch poziomach. Pierwszy z nich to postawa prosprzedażowa, która wynika ze zrozumienia, że rzeczywiście każdy kto ma kontakt z klientem wpływa pozytywnie bądź negatywnie na sprzedaż.
Uczestnicy otrzymają szereg przykładów oddziałujących na wyobraźnię – wypowiedzi klientów etc. Drugi poziom to techniki i narzędzia, które mogą stosować w praktyce podczas rozmowy z klientami – będą to „poręczne” sposoby na budowane dobrych relacji, pozytywnego wrażenia oraz komunikowania informacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (dodatkowe informacje o produktach, informacje o powiązanych produktach etc.)
W efekcie zrealizowanego projektu uczestnicy będą potrafili:
- Efektywnie współpracować z działami odpowiedzialnymi za sprzedaż w organizacji,
- Skutecznie podejmować działania wspierające sprzedaż w ramach odpowiedzialności i kompetencji swoich działów,
- Stosować język korzyści w kontaktach z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy,
- Rozpoznawać styl komunikacyjny klienta i skutecznie się do niego dostosować poprzez zachowanie i używaną argumentację,
Jeżeli ustalimy, że sprzedaż to wszystkie działanie w firmie, które zmierzają ku temu, aby klient kupił nasze produkty i usługi to w firmie każdy sprzedaje.
Od pierwszego kontaktu z recepcją, przez księgowość, marketing, biuro obsługi klienta, działy serwisowe – w każdej z tych sytuacji klient może czerpać dobre bądź złe doświadczenia. Wszelkie badania nad Customer Experience wskazują, że opinia klienta na temat firmy i produktów powstaje jako suma kontaktów ze wszystkimi osobami w organizacji, z którymi rozmawiał bezpośrednio, telefonicznie, mailowo bądź też przez komunikatory, dlatego tak ważne jest pozytywne podejście do klienta.
Szkolenie „Sprzedaż dla działów niehandlowych” działa na dwóch poziomach. Pierwszy z nich to postawa prosprzedażowa, która wynika ze zrozumienia, że rzeczywiście każdy kto ma kontakt z klientem wpływa pozytywnie bądź negatywnie na sprzedaż.
Uczestnicy otrzymają szereg przykładów oddziałujących na wyobraźnię – wypowiedzi klientów etc. Drugi poziom to techniki i narzędzia, które mogą stosować w praktyce podczas rozmowy z klientami – będą to „poręczne” sposoby na budowane dobrych relacji, pozytywnego wrażenia oraz komunikowania informacji, które mogą pozytywnie wpłynąć na sprzedaż (dodatkowe informacje o produktach, informacje o powiązanych produktach etc.)
W efekcie zrealizowanego projektu uczestnicy będą potrafili:
- Efektywnie współpracować z działami odpowiedzialnymi za sprzedaż w organizacji,
- Skutecznie podejmować działania wspierające sprzedaż w ramach odpowiedzialności i kompetencji swoich działów,
- Stosować język korzyści w kontaktach z aktualnymi i potencjalnymi klientami firmy,
- Rozpoznawać styl komunikacyjny klienta i skutecznie się do niego dostosować poprzez zachowanie i używaną argumentację,
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie
- Dlaczego wszystkie działy w organizacji powinny wspierać rozwój sprzedaży
- Co to jest postawa „pro sprzedażowa” w realiach mojej firmy
- Czym jest CX – Customer Expirience
2. Mój dział a strategia rozwoju sprzedaży organizacji
- Analiza SWOT mojego działu pod kątem realizacji strategii rozwoju sprzedaży w organizacji
- Co z mocnych stron mojego działu może stanowić przewagę konkurencyjną organizacji w obszarze współpracy z klientami obecnie oraz w przyszłości
- Jakie działania mogę podjąć aby wzmocnić skuteczność działań sprzedażowych firmy
3. Wspieranie strategii sprzedaży organizacji przez pryzmat korzyści z zastosowania oferowanych rozwiązań
- Cechy i korzyści z rozwiązań oferowanych przez naszą organizację klientom
- Zastosowanie języka korzyści w codziennych kontaktach z klientami firmy
- „Mapa rynku” – opis kanałów za pośrednictwem których możemy wspierać sprzedaż i działy handlowe firmy
4. Reguły kontaktu mailowego, telefonicznego i bezpośredniego z klientami
- Specyfika rozmów przez telefon i kontaktu mailowego
- Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej
- Reguły kontaktu mailowego
- Czytelność przekazywania komunikatu
- Zadawanie pytań i kontrolowanie rozmowy
- Zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
- Argumentacja i kontrargumentacja
- „Zakazane zwroty” – co pogarsza przebieg asertywnej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrzny
5. Komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego
- Metody rozpoznawania stylu klienta / współpracownika
- Jak prowadzić rozmowę z poszczególnymi typami osobowości tak, aby była efektywna a obie strony były zadowolone z jej przebiegu
- Dobieranie argumentów dopasowanych do stylu rozmówcy
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klientów
6. Podsumowanie i wnioski
- Jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu
- Plan moich działań pro sprzedażowych w najbliższych 3 miesiącach
- Zamknięcie szkolenia
1. Wprowadzenie
- Dlaczego wszystkie działy w organizacji powinny wspierać rozwój sprzedaży
- Co to jest postawa „pro sprzedażowa” w realiach mojej firmy
- Czym jest CX – Customer Expirience
2. Mój dział a strategia rozwoju sprzedaży organizacji
- Analiza SWOT mojego działu pod kątem realizacji strategii rozwoju sprzedaży w organizacji
- Co z mocnych stron mojego działu może stanowić przewagę konkurencyjną organizacji w obszarze współpracy z klientami obecnie oraz w przyszłości
- Jakie działania mogę podjąć aby wzmocnić skuteczność działań sprzedażowych firmy
3. Wspieranie strategii sprzedaży organizacji przez pryzmat korzyści z zastosowania oferowanych rozwiązań
- Cechy i korzyści z rozwiązań oferowanych przez naszą organizację klientom
- Zastosowanie języka korzyści w codziennych kontaktach z klientami firmy
- „Mapa rynku” – opis kanałów za pośrednictwem których możemy wspierać sprzedaż i działy handlowe firmy
4. Reguły kontaktu mailowego, telefonicznego i bezpośredniego z klientami
- Specyfika rozmów przez telefon i kontaktu mailowego
- Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas rozmowy telefonicznej i bezpośredniej
- Reguły kontaktu mailowego
- Czytelność przekazywania komunikatu
- Zadawanie pytań i kontrolowanie rozmowy
- Zarządzanie informacją – sprawdzę/przekażę/wyjaśnię
- Argumentacja i kontrargumentacja
- „Zakazane zwroty” – co pogarsza przebieg asertywnej komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrzny
5. Komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego
- Metody rozpoznawania stylu klienta / współpracownika
- Jak prowadzić rozmowę z poszczególnymi typami osobowości tak, aby była efektywna a obie strony były zadowolone z jej przebiegu
- Dobieranie argumentów dopasowanych do stylu rozmówcy
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klientów
6. Podsumowanie i wnioski
- Jakie elementy ze szkolenia warto zastosować w codziennym działaniu
- Plan moich działań pro sprzedażowych w najbliższych 3 miesiącach
- Zamknięcie szkolenia