IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.
Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.
Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:
- formułowania zrozumiałych przekazów,
- przełamywanie barier komunikacyjnych,
- wyprzedzania potencjalnych problemów.
Wykorzystywanie najlepszych praktyk rynkowych do rozwoju pracowników administracji publicznej jest dziś realną potrzebą. Innowacyjne podejście do różnego rodzaju usprawnień, np. w zakresie obsługi klientów, może być źródłem satysfakcji nie tylko dla tego, kto musi załatwić określoną sprawę, ale również dla samego urzędnika z wykonywania wartościowej pracy. Wykraczanie poza znane metody pracy wymaga jednak wsparcia efektywnymi metodami.
Celem nadrzędnym szkolenia jest zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania Design Thinking w urzędzie w celu identyfikacji wyzwań do zagospodarowania i wdrażania pożądanych usprawnień. Założenia programowe znajdują uzasadnienie również w odniesieniu do budowania dobrych relacji z interesariuszami urzędu. Punktem wyjścia jest teza, że każdy z nas jest klientem, który wymaga zaspokojenia określonych potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby jego doświadczenia były przede wszystkim pozytywne.
Podczas spotkania będziemy pracować na realnych wyzwaniach uczestników. Oprócz praktycznego zastosowania metody Design Thinking do projektowania trafionych rozwiązań i doświadczeń beneficjentów pracy urzędników, a w konsekwencji budowania pożądanego wizerunku organizacji, w programie uwzględniono takie zagadnienia, jak:
- formułowania zrozumiałych przekazów,
- przełamywanie barier komunikacyjnych,
- wyprzedzania potencjalnych problemów.
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking
- Czym jest Design Thinking?
- Gdzie znajduje zastosowanie?
- Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
- W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?
2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu
- Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
- Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
- Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?
3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz
- Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
- Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
- Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?
4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw
- Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
- Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
- Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
- i zespołowym?
5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?
- Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
- Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
- Jak przechodzić od planowania do działania?
6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?
- Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
- Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
- Jak wdrażać tylko dobre pomysły?
1. Wprowadzenie do pracy metodą Design Thinking
- Czym jest Design Thinking?
- Gdzie znajduje zastosowanie?
- Jaka jest rola poszczególnych etapów pracy w ramach procesu?
- W jaki sposób wykorzystać Design Thinking w odpowiedzi na wyzwania administracji publicznej?
2. Empatyzacja – praktyczne „wejście w buty” beneficjentów działań urzędu
- Jak wypracować unikalny sposób myślenia o problemach i wyzwaniach?
- Jak identyfikować potrzeby klientów oraz na nie efektywnie odpowiadać?
- Jak projektować procesy w odpowiedzi na zidentyfikowane bariery?
3. Synteza – wyciąganie wniosków z obserwacji i analiz
- Jak dochodzić do sedna problemu i ustalać właściwe cele?
- Jak wyciągać wnioski z dotychczasowych praktyk i przekładać je na pożądane modyfikacje?
- Jak formułować wyzwanie do pracy w motywujący sposób?
4. Generowanie pomysłów – budowanie na różnorodności doświadczeń i perspektyw
- Jak pobudzić pracowników do wychodzenia poza schematy?
- Jak generować rozwiązania w odpowiedzi na rzeczywiste problemy, a nie w odpowiedzi na rezultaty określonych sytuacji?
- Jak wykorzystać metody twórczej pracy zespołowej do rozwoju na poziomie osobistym
- i zespołowym?
5. Prototypowanie – jak przekładać wizję na działanie?
- Jak tworzyć pożądane rozwiązania wykorzystując doświadczenie „na własnej skórze”?
- Jak weryfikować, czy wizja znajdzie zastosowanie w rzeczywistości?
- Jak przechodzić od planowania do działania?
6. Testowanie – jak weryfikować potencjał rozwiązania?
- Jak optymalizować koszty zmian i modyfikacji dzięki Design Thinking?
- Jak minimalizować ryzyka w projektowaniu rozwiązań?
- Jak wdrażać tylko dobre pomysły?