Rekrutacja i selekcja w urzędzie

Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich onlineotwartezamkniete
Poszukuj, rekrutuj, rozwijaj, doceniaj oraz umacniaj pozycję osób o ponadprzeciętnym potencjale
Zjawisko rynku pracownika sprawia, że urzędy stają przed wyzwaniami rekrutacyjnymi – jak zachęcić wartościowych kandydatów do uczestnictwa w procesie rekrutacji. Szkolenie dostarczy praktycznych narzędzi w duchu employee expirience ułatwiających ten cel.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Odpowiedni dobór pracowników jest podstawą sprawnego funkcjonowania urzędu czy organizacji. Obecne wyzwania rekrutacyjne oscylują wokół niedoboru kandydatów, z których większość ma silną potrzebę rozwoju i działania w przyjaznym i zmotywowanym środowisku pracy. W trakcie procesu rekrutacyjnego pracodawca już nie tylko ocenia, lecz jest również poddawany ocenie.

Chcąc sprostać temu wyzwaniu należy przygotowywać oferty i cały proces rekrutacyjny spersonalizowany m.in. pod pokolenia „Millenialsów”, a także uwzględniać ich potrzeby w kontekście pracy. Rekrutacja i odpowiednia selekcja jest jednym z najważniejszych elementów budowy odpowiedniego zespołu, właściwie reagującego na bieżące wyzwania środowiska pracy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z konkretnymi narzędziami, dostosowanie procesu rekrutacyjnego do wyzwań stawianych przez aktualne środowisko kandydatów do pracy. Odbywać się to będzie poprzez inspirowanie pracowników do dokonywania najlepszych możliwych wyborów podczas selekcji kandydatów do pracy.

Odpowiedni dobór pracowników jest podstawą sprawnego funkcjonowania urzędu czy organizacji. Obecne wyzwania rekrutacyjne oscylują wokół niedoboru kandydatów, z których większość ma silną potrzebę rozwoju i działania w przyjaznym i zmotywowanym środowisku pracy. W trakcie procesu rekrutacyjnego pracodawca już nie tylko ocenia, lecz jest również poddawany ocenie.

Chcąc sprostać temu wyzwaniu należy przygotowywać oferty i cały proces rekrutacyjny spersonalizowany m.in. pod pokolenia „Millenialsów”, a także uwzględniać ich potrzeby w kontekście pracy. Rekrutacja i odpowiednia selekcja jest jednym z najważniejszych elementów budowy odpowiedniego zespołu, właściwie reagującego na bieżące wyzwania środowiska pracy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z konkretnymi narzędziami, dostosowanie procesu rekrutacyjnego do wyzwań stawianych przez aktualne środowisko kandydatów do pracy. Odbywać się to będzie poprzez inspirowanie pracowników do dokonywania najlepszych możliwych wyborów podczas selekcji kandydatów do pracy.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy
  • Oczekiwania uczestników dotyczące treści szkolenia
  • Działania integrujące

2. Rekrutacja i selekcja pracowników – zagadnienia podstawowe

  • Etapy procesu rekrutacyjnego
  • Pokolenie „Millenialsów” – jak dotrzeć do odpowiednich kandydatów?
  • Potrzeby organizacji vs potrzeby kandydatów – jak wykorzystać punkty wspólne?
  • „Dobra” i „zła” decyzja oraz jej konsekwencje

3. Employer branding w procesie rekrutacyjnym

  • Jak  przedstawić pracodawcę w korzystnym świetle?
  • Elementy pozapłacowe kartą przetargową na rekrutacji
  • W jaki sposób odpowiadać na potrzeby i wymagania aktualnego środowiska kandydatów?
  • Proces rekrutacyjny dopasowany do pokolenia „Millenialsów”

4. Tworzenie profilu idealnego i optymalnego kandydata

  • Cechy fizyczne i cechy specyficzne
  • Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
  • Zachowanie i osobowość
  • Podsumowanie – 3 poziomy oceny

5.    Pierwsze sprzężenie potrzeb organizacji z potrzebami kandydatów

  • Co powinna zawierać oferta pracy?
  • Wzmacnianie ogłoszeniem marki pracodawcy
  • Jak stworzyć zachęcającą ofertę dopasowaną do grupy odbiorców?
  • Elementy „budujące” oraz „niszczące” dobrą ofertę pracy
  • Wybór nośnika ogłoszenia rekrutacyjnego – metody tradycyjne vs nowoczesne
  • Alternatywy względem BIP – social media, portale, nowoczesne kanały
  • Analiza nadesłanych aplikacji

6.    Rozmowa rekrutacyjna

  • Przygotowanie do rozmowy
    • Merytoryczne (tworzenie listy pytań profilowanych)
    • Logistyczne
    • Jak rozmawiać z „trudnym” kandydatem (gaduła/ogólniki/odpowiadający ciągle „tak” lub „nie”)
    • Komunikacja niewerbalna rekrutera i rekrutowanego
  • Faza wstępna – przekazanie informacji podstawowych
  • Faza główna
    • Pyt. dot. wykształcenia i historii zatrudnienia
    • Pyt. Kompetencyjne
    • Pyt. Z obszaru motywacji i postawy
    • Pyt. O wymagane dodatkowe umiejętności/uprawnienia
  • Faza kończąca
    • Przedstawienie zakresu obowiązków i wymagań na stanowisku
    • Określenie oczekiwań finansowych i czasowej dostępności kandydata
    • Podsumowanie i zakończenie rozmowy

7. Narzędzia stosowane w rekrutacji (do wyboru)

  • STAR i Pytania behawioralne
  • Testy wiedzy
  • Case study i Techniki symulacyjne
  • Jak radzić sobie z uczestnikami odpowiadającymi „pod klucz”?

8. Wybór właściwego kandydata na stanowisko

  • Podsumowanie zebranych informacji
  • Feedback dla kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy popełniane przez osobę rekrutującą

9. Poligon rekrutacyjny

  • Ćwiczenia symulacyjne
  • Podsumowanie szkolenia
  • Feedback dla uczestników szkolenia

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy
  • Oczekiwania uczestników dotyczące treści szkolenia
  • Działania integrujące

2. Rekrutacja i selekcja pracowników – zagadnienia podstawowe

  • Etapy procesu rekrutacyjnego
  • Pokolenie „Millenialsów” – jak dotrzeć do odpowiednich kandydatów?
  • Potrzeby organizacji vs potrzeby kandydatów – jak wykorzystać punkty wspólne?
  • „Dobra” i „zła” decyzja oraz jej konsekwencje

3. Employer branding w procesie rekrutacyjnym

  • Jak przedstawić pracodawcę w korzystnym świetle?
  • Elementy pozapłacowe kartą przetargową na rekrutacji
  • W jaki sposób odpowiadać na potrzeby i wymagania aktualnego środowiska kandydatów?
  • Proces rekrutacyjny dopasowany do pokolenia „Millenialsów”

4. Tworzenie profilu idealnego i optymalnego kandydata

  • Cechy fizyczne i cechy specyficzne
  • Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
  • Zachowanie i osobowość
  • Podsumowanie – 3 poziomy oceny

5. Pierwsze sprzężenie potrzeb organizacji z potrzebami kandydatów

  • Co powinna zawierać oferta pracy?
  • Wzmacnianie ogłoszeniem marki pracodawcy
  • Jak stworzyć zachęcającą ofertę dopasowaną do grupy odbiorców?
  • Elementy „budujące” oraz „niszczące” dobrą ofertę pracy
  • Wybór nośnika ogłoszenia rekrutacyjnego – metody tradycyjne vs nowoczesne
  • Alternatywy względem BIP – social media, portale, nowoczesne kanały
  • Analiza nadesłanych aplikacji

6. Rozmowa rekrutacyjna

  • Przygotowanie do rozmowy
    • Merytoryczne (tworzenie listy pytań profilowanych)
    • Logistyczne
    • Jak rozmawiać z „trudnym” kandydatem (gaduła/ogólniki/odpowiadający ciągle „tak” lub „nie”)
    • Komunikacja niewerbalna rekrutera i rekrutowanego
  • Faza wstępna – przekazanie informacji podstawowych
  • Faza główna
    • Pyt. dot. wykształcenia i historii zatrudnienia
    • Pyt. Kompetencyjne
    • Pyt. Z obszaru motywacji i postawy
    • Pyt. O wymagane dodatkowe umiejętności/uprawnienia
  • Faza kończąca
    • Przedstawienie zakresu obowiązków i wymagań na stanowisku
    • Określenie oczekiwań finansowych i czasowej dostępności kandydata
    • Podsumowanie i zakończenie rozmowy

7. Narzędzia stosowane w rekrutacji (do wyboru)

  • STAR i Pytania behawioralne
  • Testy wiedzy
  • Case study i Techniki symulacyjne
  • Jak radzić sobie z uczestnikami odpowiadającymi „pod klucz”?

8. Wybór właściwego kandydata na stanowisko

  • Podsumowanie zebranych informacji
  • Feedback dla kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy popełniane przez osobę rekrutującą

9. Poligon rekrutacyjny

  • Ćwiczenia symulacyjne
  • Podsumowanie szkolenia
  • Feedback dla uczestników szkolenia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzrost skuteczności procesów rekrutacyjnych
  • Spadek rotacji pracowników odchodzących w wyniku nietrafionych decyzji rekrutacyjnych
  • Employer branding w obszarze poszukiwania i kontaktu z potencjalnymi pracownikami pokolenia „Millenialsów”
  • Dopasowanie procesu rekrutacyjnego do bieżących standardów i grupy odbiorczej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wzrost umiejętności w ramach całego procesu rekrutacyjnego,
  • Umiejętność przedstawienia siebie oraz miejsca pracy jako przyjaznego pracownikowi
  • Wzrost umiejętności społecznych niezbędnych do skutecznej komunikacji i oceny kandydatów

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zapoznanie z profesjonalnymi narzędziami rekrutacyjnymi
  • Przełożenie misji i wartości organizacji na proces rekrutacyjny
  • Świadome włączanie pracowników w obszar HR
  • Otwarcie procesu rekrutacji na aktualną grupę odbiorców
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Praca w administracji, życie prywatne - obie sfery wymagają równowagi między sobą. Work-life balanced przeciwdziała wypaleniu zawodowemu, Szkolenie dostarcza pracownikom urzędu praktycznych rozwiązań, które pozwalają od razu wpływać na work-life balance.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Ocena efektywności szkoleń, ewaluacja firmy szkoleniowej pozwala zdobyć argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, pozwala wyciągać wnioski, poprawiać obecne praktyki. Szkolenie dla administracji ponieważ uwzględnia charakterystykę szkoleń w urzędach.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wizerunek urzędu, PR urzędu w social media - to są wyzwania dla wszystkich urzędów. Wszystkie urzędy świadczą usługi dla ludności w sposób bezpośredni bądź pośredni. Od ich wizerunku zależy nastawienie potencjalnych klientów. Szkolenie budowanie wizerunku urzędu - zapraszamy!
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.