Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.
Wyzwania stojące przed nowo mianowanym menedżerem
Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.
Wynika to z wyzwań, z którymi mierzy się właśnie awansowany menedżer:
- Określenie swojej roli w organizacji – wielu menedżerów rozmawiając z przełożonym przyjmuje perspektywę zarządczą, a rozmawiając z pracownikami perspektywę zespołową. Tymczasem powinien postępować odwrotnie, menedżerowi przedstawiać punkt widzenia pracowników, a pracownikom zarządu.
- Prowadzenie trudnych rozmów pracownikami - rozmowy o podwyżce, awansie, zmianie obowiązków, o trudnościach organizacyjnych i relacyjnych mają swoje punkty krytyczne, punkty zwrotne oraz wymagają jeśli nie doświadczenia w tego typu rozmowach to biegłości w posługiwaniu się odpowiednimi narzędziami.
- Budowanie nowych relacji – świeżo mianowany menedżer często wywodzi się z zespołu którym ma teraz kierować. To powoduje konieczność ponownego zdefiniowania relacji w zespole. Wraz z awansem menedżer zaczyna także spełniać nowe role w organizacji, które wiążą się z koniecznością budowania relacji z nowymi osobami wewnątrz i poza organizacją.
- Więcej pracy menedżerskiej mniej operacyjnej – pracownicy mają naturalną tendencję do koncentrowaniu się na tych zadaniach, które wychodzą najlepiej. Trudno przychodzi im delegowania odpowiedzialności na innych. ”Świeży” menedżer łatwiej odnajduje się w pracy operacyjnej niż w tej zarządczej. By mógł skutecznie pełnić swoją funkcję powinien więcej czasu poświęcaj na pracę z zespołem.
- Menedżer, ale też lider - w wielu organizacjach jest oczekiwanie wobec menedżerów, aby aktywnie zajmowali się budowaniem zaangażowania, współodpowiedzialności, nadawaniem sensu pracy poprzez łącznie celów indywidualnych pracowników z firmowymi.
- Zarządzanie sobą – konieczność szybkiego zdobywania wiedzy i nabywania nowych umiejętności, sprawiają że menedżer może mieć problem z zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym, z radzeniem sobie z emocjami i stresem.
Typowe błędy nowego menedżera
Dla kogo przeznaczony jest Program Excellent Manager (Akademia Menedżera):
- Specjaliści i eksperci przygotowujący się do roli menedżera
- Osoby na stanowiskach kierowniczych z niewielkim doświadczeniem, chcący uporządkować swoją wiedzę i umiejętności
- Menedżerowie z dłuższym stażem chcący poznać nowe trendy i praktyczne narzędzia pomocne w zarządzaniu
Co nas wyróżnia:
- Zajęcia w ramach Programu prowadzą doświadczeni menedżerowie dzielący się praktyczną wiedzą i doświadczeniem
- Zasada Evidence-based, co oznacza, że wiedza którą przekazujemy oparta została na rozwiązaniach i narzędziach sprawdzonych w praktyce
- Dogodne terminy i krótki czas zrealizowania pełnego cyklu Programu
- Możliwość dalszego rozwoju kompetencji uczestników w ramach licznych szkoleń specjalistycznych i kontynuacji na II stopniu Programu (Excellent Leader Program)
- Program zajęć współtworzą uczestnicy (ankieta oczekiwań przed rozpoczęciem każdej edycji)
- Grupy liczące maksymalnie 12 osób